MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

18 Mei 2009

Anwar Ibrahim tokoh Islam Liberal ????




Oleh : Emang Psychotic Killer, AIDCclub

Sebuah kajian dasar yang bertajuk Civil Democracy Islam Partner Resourses & Strategies telah diterbitkan oleh RAND coorporation hasil penyelidikan Cheryl Bernard seorang warga negara Perancis.

RAND adalah sebuah badan penyelidikan dan penasihat yang berpengaruh di Washington. Dalam kajian ini, umat islam dinilai dari segi kecenderungan pemikiran mereka samaada :

1.Muslim Tradisionalist.
2.Muslim Fundamentalist.
3.Muslim Modenist.
4.Muslim Secularist.


Kecenderungan ini diasaskan kepada isu-isu seperti :

1.Hijab
2.Negara Islam
3.Hak Asasi Manusia
4.Poligami
5.Hudud
6.Jihad.

Kajian itu menegaskan bahawa tokoh modenis (liberal) dan tokoh sekularist haruslah didokong secara halus dengan :

1.Lambakan dana-dana penajaan ( Anwar dapat tajaan NED)
2.Ruang media (Anwar kerap kali ditemuramah oleh BBC, CNN dan Al-Jazirah)
3.Platform berbicara (Anwar kerap kali bercakap di forum-forum antarabangsa)
4.Penonjolan mereka untuk dipuja sebagi tokoh islam yang sebenarnya. (Anwar salah seorang 10 tokoh yang terkenal dalam Majalah TIMES '08 )


Golongan traditionalist (maybe dalam PAS) pula haruslah dipingirkan manakala golongan fundamentalist (maybe ahli akademik UMNO mahupun dalam NGO Islam lain) haruslah ditindas, dipinggirkan dan dikaitkan dengan terrorist supaya jihad akan mati di muka bumi ini, lantas menyebabkan Islam tidak akan berkembang.

Golongan traditionalist dan fundamentalist haruslah diadu dombakan sehingga tenaga dan idea mereka dilelahkan dengan isu-isu picisan. Pergaduhan dua golongan ini haruslah disuburkan agar tenaga dan fikiran mereka habis didalam menangani isu-isu remeh temeh sehingga mereka melupakan elemen penting dalam pembangunan Islam.


Adu domba ini telah dilakukan oleh Anwar di Malaysia. Anwar mengadu dombak 2 parti Islam UMNO dan PAS di Malaysia. Ini dapat dilihat apabila Anwar menyamakan UMNO dengan parti FATAH, manakala PAS dengan parti HAMAS. Penglabelan ini diharapkan agar dua parti Melayu-Islam ini akan terus bergaduh dan bercakaran sesama sendiri

UMNO yang ingin mengadakan musyawarah dan muzakarah dengan PAS pun dibantah oleh Nik Aziz yang telah dipengaruhi oleh Anwar Ibrahim (Pengadu domba masyarakat Islam). Anwar tidak mahu 2 parti ini berSATU.

Dalam kajian itu, Golongan fundamentalist haruslah ditohmah dan disisihkan dengan mengaitkannya dengan terrorisme.

Kajian tersebut juga menyarankan agar badan-badan bukan Islam perlu diwujudkan agar menongkah harus perdana dan merungkai ajaran ajaran asasi Islam. Makan dengan inilah IRC telah membentuk satu badan IFC (InterFaith Commision) yang akan menyerang ajaran asasi Islam. Harus diingat bahawa Anwar Ibrahim merupakan orang yang menyokong penubuhan IFC ini dan menyeru Malaysia mengambil IFC sebagai NGO yang diiktiraf di bumi ini.


CIRI-CIRI ISLAM LIBERAL = MODENIS

1.MENOLAK NEGARA ISLAM
2.JATUHKAN SISTEM KHALIFAH
3.GALAKKAN PLURALISME & IFC
4.MENOLAK TERRORISME
5.GALAKKAN DEMOKRASI
6.PERSAMAAN KAUM DAN JANTINA


1. Anwar Ibrahim telah menolak konsep NEGARA ISLAM. Pada Pilihan Raya Umum yang lepas, beliau secara terang-terangan mengatakan bahawa beliau tidak menyokong apa-apa tuntutan NEGARA ISLAM. NEGARA ISLAM bukan lah satu agenda utama beliau.

2. Anwar Ibrahim telah mencela sistem Khalifah Islam. Anwar mencela sistem khalifah dalam kertas kerjanya yang dibentangkan di New York. IKD yang merupakan badan pemikir Anwar mengeluarkan buku yang menolak sistem khalifah.

3. Anwar Ibrahim menyokong tertubuhnya IFC Interfaith Commersion) yang menggalakkan Pluralisme. Pluralisme adalah salah satu manefesto kesatuan agama yang akan menafikan kepelbagaian agama lantas akan menghancurkan agama Islam itu sendiri.

4. Anwar Ibrahim menyokong penyerangan USA terhadap IRAQ. IRAQ dikatakan sebagai negara pengganas yang melahirkan terrorisme. Sedangkan Iraq adalah satu-satunya negara Islam yang paling kuat dari segi ketenteraan pada masa itu.

5. Anwar Ibrahim adalah tokoh demokrasi. Melalui kebebasan media samaada external mahupun internal, beliau telah mempengaruhi rakyat untuk menolak konsep dan gagasan dari pemerintah sehingga dapat menjatuhkan pemerintah yang baik seperti Tun Abdullah Ahmad Badawi.

6. Anwar Ibrahim adalah tokoh yang memperjuangkan persamaan lelaki dan perempuan. Ini dapat dilihat apabila beliau menyamakan isterinya dengan si saiful mahupun lelaki-lelaki gay yang lain. Persamaan ini lebih dilihat ingin menjadi kaum nabi LUTH.


Secara konklusinya, ANWAR IBRAHIM merupakan seorang yang LIBERAL dan MODENIS yang disokong oleh BADAN-BADAN "NGO" LUAR NEGARA untuk meneruskan MISI MENGHANCURKAN NEGARA ISLAM yang mana agenda ini dipelopori oleh negara SUPER POWER iaitu AMERIKA.

SAY NO TO ANWAR FOR BUILDING ISLAMIC STATE IN MALAYSIA!!!!!


____________Emang-PsychoticKiller____________

Abdul Rahman Tajuddin
Faculty Of Theology
Faith & Philosophy Course
El-Azhar University
Arab Republic Of Egypt


sumber - emang psychotic killer

Tiada ulasan: