MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

6 Apr 2009

Jangan persenda Al - Quran - Mufti Perak


+++++Video setakat ini sahaja+++++




9 ulasan:

yazid berkata...

ds harussani zakaria mufti perak kau sokonglah Umno/Bn yang terlalu banyak kemungkaran yang telah mereka lakukan.Pemimpin umno/bn lagi banyak menghina al quran(orang yang mengaku islam sendiri menghina al quran dan sunnah rasulullah saw)dalam kubur nanti kau jadilah perisai orang-orang umno.Allah swt jadikan manusia untuk mentadbir dunia ini allah swt turunkan perlembagaan berupa alquran melalui rasulullah dan nabi-nabi sebelumnya agar semua manusia tidak kira arab, melayu,india,cina,ingeris yakni yang bernama manusia merujuk ke pada kitab al quran.Ramai orang-orang arab dan sahabat-sahabat rasulullah membaca dan mendengar ayat al quran terus memeluk ugama islam sebab itu bahasa mereka dan mereka lebih mendalam mengetahui maksudnya berbanding kita orang melayu,cina,india dan sebagainya yang kena belajar,kaji baru dia orang masuk islam,masuk atau tidak itu hidayah allah.ini buat kesimpulan orang cina,india tak boleh baca ayat al quran kena masuk islam dulu,masuk islam macam dalam umno/bn kalau baca salah tak apa,pi ra...hukum sendiri buat,sepatutnya nasihat dan ajarlah ayat tersebut dengan yang sebenar mana kita tahu allah dah gerakkan hati dia untuk menerima islam(dia sedang belajar dan mengkaji/mengaji tapi tak habis,bolehlah jadi tuan guru untuk ajar dia mengaji selepas PRK bukit gantang ini.kalau dia baca salah tak mustahil kalau ada orang datang ajar dia,dia tolak.Setahu saya pada zaman rasulullah sesiapa yang berjihad,mengangkat pedang dan terbunuh dimedan perang masuk syurga,sekarang peperangan menggunakan senjata lidah untuk mendaulatkan kalimah allah insyallah masuk syurga(tapi kenalah mengaji betul-betul tahu apa yang terkandung dalam 2 kalimah syahadat.Allah bagi otak dan hati supaya kita berfikir jangan jadikan nafsu sebagai tuhan dan otak di kepada lutut(tempat yang paling hina di bawah.(allah dah angkat martabat manusia otak diatas kepala,itupun tak boleh memikirkan,akhirnya kita pilih sendiri dengan meletakkan otak kita dengan binatang(sama taraf).

Tok Janggut berkata...

Sila buka minda anda cik yazid oiii...
dalam jalan islam jangan lupa "matlamat tidak menghalalkan cara". adakah mereka2 yg kafir ini boleh di nilai sebagai telah di beri nur oleh Allah sedangkan dia hanya menggunakan ayat2 suci al-Quran ketika berkempen demi untuk meraih undi. tidak malukah kita menyokong orang kafir yg telah terang2 sebelum ini menolak islam di dalam sidang DUN tetapi menggunapakai ayat2 Allah demi mengaburi org islam. sudahlah terdapat kesilapan dalam pembacaannya dan juga surahnya...setiap kali berceramah pun masih lagi melakukan kesilapan yang sama. tidak ada org islam lain kah yg menegur? apakah nanti kita ingin tgk jarum sulit org kafir untuk menggunakan politik utk memurtadkan org islam dan menjatuhkan umat islam yang lain. adakah mereka2 ini ikhlas memartabatkan islam sedangkan hanya mengucapkannya ketika meraih undi, sebelum ini tidak pernah pon dlm sidang DUN atau dlam majlis rasmi bekas kerajaan PR di perak menggunakan ayat2 al-Quran. sejahat-jahat umno/bn pon mereka tidak menggunakan ayat2 suci al-quran sesuka hati. jgn lupa org umno masih lagi org islam dan Allah itu Maha pengampun jika mereka bertaubat.

Gurren berkata...

Saudara Yazid,

Apa yang diperkatakan oleh Mufti Perak itu berhati2 dgn apa yang dibuat oleh org2 kafir dgn menggunakan tafsiran Al-Quran. Memang tidak salah mrk melafazkannya tetapi kita disuruh berhati2 trhdp tindakan itu. Lagi satu sebutan dan cara tajwid yang dibaca oleh calon DAP tersebut byk larinya serta perkataan Allah disebut dengan nada yang salah.

Malah DS harunsani tidak pun menyatakan mana2 pihak yg disokong olehnya. Dia hanya meberi pendapat neutral disamping memberi peringatan kpd Umat Islam.

Sedangkan dakyah pembangkang lebih menuju kpd liberalisme dan pluralisme yg pelan2 dimasukkan ke dalam objektif mrk tanpa kita sedari atau menyedarinya.

Janganlah pula kita sangat fanatik dengan sesuatu ideologi ciptaan manusia hingga melupakan ajaran dan peringatan Islam kepada kita.

Adakah saudara juga percaya bahawa pembangkang ini tidak akan melakukan perkara2 sama spt yg saudara MENDAKWA BN lakukan?

Dahulu pembangkang mengatakan BN menyokong kereta Mercedes dan pembangkang menyokong kereta tempatan [PROTON] tetapi akhirnya membeli kereta import[lihatlah Perak]. Ingatlah banyak org2 Islam dan rakyat tempatan bekerja di PROTON. Tindakan ini menunjukan kerajaan negeri tersebut memboikot industri tempatan. Itu baru 5 negeri (terdapat juga cadangan dinegeri2 yg diperintah mrk utk menggunakan kereta import), apa yg akan terjadi jika semua negeri diperintahnya? mungkin industri kereta yg satu2nya dipelopori oleh org Islam didunia akan bankrupt disbbkan oleh pemboikotan Kerajaan kiat sendiri malah org kafir dan yahudi akan bertepuk tangan kerana kita telah memusnahkan salah satu industri dan ekonomi umat Islam sendiri tanpa mrk perlu mengotorkan tangan mrk untuk melakukannya.

Adakah polisi2 ttg kesucian Islam dan hak-hak org Islam di Malaysia dpt dikekalkan atau diperkuatkan jika pembangkang menjadi kerajaan?

Terdapat pelbagai tuntutan oleh IFC yang ingin menarik kesucian Islam drpd negara ini agar ianya menjadi liberal dan memudahkan mrk menyesatkan kita semua. Malah dgn lafaz ayat Al-Quran yang dibuat oleh org kafir itu menimbulkan lagi syakwasangka terhadap prinsip mrk terhdp Islam di negara ini.
Dan IFC inilah yang mempunyai kaitan secara langsung atau tidak dgn pihak pembangkang.

Ingatlah bahawa umat Islam perlukan kuasa dan ikhtiar utk menegakkan Islam bukan hanya sekadar berkata-kata dan memprotes tidak tentu hala dlm menegakkan Islam. Dan berhati-hati lah juga kepada kita semua yang mengundi untuk memberikan "KUASA" kpd parti2 mahupun calon2 yg bertanding.

Malah ada org yang paling berpengaruh dikalangan org Zionist berada di ka;angan parti pembangkang. Serta banyak agenda2 yg diketengahkan oleh pembangkang menjurus kpd penghakisan ROH ISLAM sedikit demi sedikit. Mungkin perkara ini tidak didapati langsung drpd sebuah parti pembangkang yg btul2 mendukung Islam, tetapi dikalangan parti komponen pembangkang yg lain ada unsur2 spt ini.

Meskipun saudara mendakwa BN byk melakukan itu dan ini, tetapi belum pernah saya melihat mrk ini semua melampaui batas dgn meluluskan, menyetujui atau mengimplementasikan dakyah2 yg menjurus kpd Pengikisan mahupun melenyapkan hak-hak Islam sama sekali.

Malah semasa kegawatan Ekonomi 1997, Malaysia satu-satunya negara yang berjaya dlm menangani Krisis Ekonomi tersebut tanpa bantuan IMF. Dan negara2 lain, yg memilih IMF samada menjadi miskin dan dikawal, Kaya dan dikawal, ataupun jika negara Islam hak-hak yg menyentuh ttg Islam digugurkan atas nama kebebasan dan demokrasi.

Malah, pemimpin pembangkang yg mendakwa bahawa beliau tidak menerima IMF ketika krisis itu telah berjaya mengaburi mata2 rakyat dan penyokong mrk. Sedangkan beliau mmglah tidak menandatangi sebarang dokumen dgn IMF, dan mendakwa beliau menggunakan formula sendiri dan formula yg dibincangkan dgn pakar2 ekonomi yg lain.

Persoalanya dgn pakar ekonomi yg mana? Wolfowitz? Soros? Pakar2 yg pandai dgn sistem kapitalis dan mempunyai link dgn Zionis serta mempunyai agendanya tersendiri trhdp Negara Islam??

Malah kebanyakan Idea2 dan strategi yg dilopori beliau ketika itu serupa dan hampir sama dengan langkah-langkah IMF (meskipun tiada sebarang perjanjian dibuat dgn IMF). Beliau menegaskan ada pihak yang ingin mengambil duit kerajaan untuk menolong kroni2 mrk sendiri supaya tidak bankrupt.

Ingin saya jelaskan disini, jika terdapat banyak syarikat yang bankrupt di Malaysia ketika itu, mrk ini akan dibeli oleh tidak lain & tidak bukan org IMF atau "wakil" IMF agar mrk dpt mencengkam ekonomi kita semua. Apabila dapat mencengkam ekonomi maka, dpt lah mrk mengawal polisi2 kerajaan dgn mantap dan memudahkan mrk memulakan agenda Zionis mrk.

Tetapi ketika itu kroni2 yg dimaksud itu semuanya merupakan tunjang kpd ekonomi Malaysia dan jika tidak ditolong, maka ekonomi Malaysia akan merudum. Jika dlm situasi tersebut, kita masih ingin berbalah sama sendiri dgn tidak menolong antara satu sama lain, maka pihak ketiga atau org luar akan mengambil kesempatan trhdp syarikat tersebut dan membuat kita semua terpinga-pinga termasuk beliau yg tidak ingin menolong kononnya apa yg didakwanya kroni itu.

Mungkin beliau juga tidak kisah terhadap apa yg akan berlaku kerna mungkin beliau adalah "puppet' yg diatur oleh IMF agar berbuat demikian ATAU beliau telah ditipu oleh penasihat2 ekonomi IMF ini. Tetapi ingat diakhirnya rakyat akan merana dr segi kemiskinan atau hilang hak dibumi sendiri serta majunya negara dgn pertolongan mrk tetapi tiada lagi ROH ISLAM.

Jgn la nanti semata2 hendak menjatuhkan pemimpin yg kononya zalim, kita melantik pula pemimpin yg lebih zalim utk menggantikanya.

Tidakkah saudara melihat negara Turki yg merupakan sebuah negara Islam yg disegani suatu masa dahulu
jatuh dengan teruknya dr segi ekonomi dan akhlak kerana memilih pemimpin yg ingin kan perubahan serta menentang pemimpin yg zalim?
Akhir roh Islam telah sama sekali hilang drpd Turki dan kini masih lagi berdepan dgn pelbagai masalah.

Ataupun adakah saudara ingin melihat negara kita maju dari segi lahiriah dgn bangunan ataupun integrity yg dijanjikan oleh pihak pembangkang tetapi HILANGNYA ROH ISLAM dgn mengharamkan atau meminda hak-hak ataupun undang-undang yg membela Islam?

Ingatlah kita semua, tdak semua perubahan membawa kebaikan, dan tidak semua perubahan membawa kejahatan. Hanya berpandukan Islam sahajalah manusia tidak akan sesat sampai bila2.

Maka berhati2lah kita semua dlm membuat pertimbangan utk memilh siapa yg akan diberi kuasa utk mentadbir negara kita Malaysia yang tercinta ini.

anaklangkawi berkata...

:) saudara nazid.. mungkin taraf saudara dah setinggi ulama sehinggakan mufti dicerca..

tunggula di padang marsyar nnti .. mungkin saudara akan berjumpa beliau utk meminta maaf..

seepot seedot berkata...

Inilah yang berlaku apabila pemimpin UMNO sudah tak tahu macam mana nak mengamalkan ISLAM secara TOTAL!!!
Berpegangan tangan sesama lelaki dan perempuan dikhalayak ramai tanpa segan silu...

Patutnya berasa malu dengan berani dan terbukanya orang bukan ISLAM membacakan ayat Quran di khalayak ramai!bukannya mengutuk perbuatan mereka secara TOTAL!

Inilah realiti UMNO, tapi bukannya UMNO-BN!

-www.seepot.blogspot.com-

Panglima Perang Cyber berkata...

Mufti pun mereka hina...

jadi yang mereka taat siapa ?

nik aziz sahaja...

kesian, mufti pun sudah berjaya dijatuhkan maruahnya oleh DAP..

Raja pun sama...

tapi orang PAS nak sedar bila ??

ladybird berkata...

Seepot seedut pun macam nak kena sedut je tak lama lagi...

Mohd Helmi Bin Mohd Khidir berkata...

saya x pernah dgr dlm al-quran atau hadis ada mengatakan orang kafir xleh baca ayat al-quran.
klu ada tlg bgtau...

Gurren berkata...

Saudara Mohd Helmi Bin Mohd Khidir,

Tlg bagitau saya mana Surah Aura dlm Al-Quran yg dikatakan oleh Saudara Nga Kor Ming itu?

Adakah cara sebutan dia itu betul?

Adakah terdapat ayat 90 di dlm AL-Quran yg berakhir dgn 'Ihsan'?

Saudara Helmi, mmg la tidak salah, tetapi hendaklah mrk betul2 membacanya secara betul dan memahaminya.

Kenapa pihak PAS yang dikatakan memperjuangkan Islam mengambil masa terlalu LAMA utk menegurnya sedemikian?

Kenapa Nik Aziz tidak terus menegurnya?

Ini menunujukan bahawa mrk tidak la sgt mengambil berat ttg Islam.Kerana jika betul2, maka perkara ASAS iaitu sumber Al-Quran yg diptarbelitkan oleh org ini mesti segera diperbetulkan oleh mrk dgn ON THE SPOT, not keep on delaying dgn persetujuan org2 tertentu.

Jika melibatkan ttg Agama Islam hendaklah segera diperbetulkan.
Jika mrk ingin mengatakan bahawa BN juga begitu (UMNO terutamamnya) tidak berbuat demikian, maka tidak adalah beza antara PAS dengan UMNO.

Cuma beza yg ketara ialah PAS bersama dgn mrk yg pernah ingin menjual Malaysia kpd Yahudi dan ingin mengikis ROH ISLAM drpd kita semua, serta mrk yg pernah menghina org Melayu sendiri.

UMNO pula bersama2 mrk yg pernah membanting tulang utk menyelamatkan Negara drpd dijual kpd Yahudi, dan mrk yg mempertahankan nasib rakyat Malaysia.

Ya betul nmpk seperti UMNO telah keluar drpd TUGASNYA, tetapi era Pak Lah sudah berakhir, maka UMNO akan kembali ke landasan yg betul juga. Alhamdulillah

P/s: Knp Anwar Ibrahim sokong sgt Pak Lah jd PM??? (sama la seperti knp Yahudi Sokong Anwar jd PM???)