MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

4 Apr 2009

Fail rasuah Fairus dihantar ke bahagian pendakwaan

KUALA LUMPUR: Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) akan menyerahkan siasatan kes rasuah dan salahguna kuasa membabitkan bekas Timbalan Ketua Menteri I Pulau Pinang, Mohammad Fairus Khairuddin kepada Bahagian Pendakwaan, minggu depan.


Pesuruhjaya Siasatan SPRM, Datuk Shukri Abdull, berkata kes membabitkan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Penanti itu hampir siap.

"Keterangan saksi dan dokumen berkaitan kes sudah dirakam dan diperoleh untuk melengkapkan kertas siasatan.

"Bagaimanapun, mengikut prosedur, fail kes perlu diteliti Bahagian Pendakwaan sebelum membuat sebarang keputusan sama ada perlu keterangan atau bukti tambahan atau meneruskan dengan pendakwaan," katanya ketika dihubungi di sini, semalam.

Minggu lalu, Mohammad Fairus ditahan di Kompleks Kastam, Imigresen dan Kuarantin (KIK) di Johor Bahru, bagi membantu siasatan berhubung dakwaan rasuah berkenaan.

Sepasukan pegawai SPRM kemudian membawa Mohammad Fairus, 33, ke pejabat SPRM Johor Bahru untuk diambil keterangan, sebelum dibebaskan.

Sebelum itu, Mohammad Fairus meletak jawatan sebagai Timbalan Ketua Menteri I dan Exco kerajaan negeri berkuat kuasa 8 April ini.

Peletakan jawatan itu dipercayai ada kaitan dengan pendedahan Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Kepala Batas, Amizuddin Ahmat, bulan lalu, yang mendakwa dua pemimpin Parti Keadilan Rakyat (PKR) terbabit dalam penyelewengan membabitkan kuari di Seberang Prai.

Amizuddin mendakwa dua pemimpin PKR itu bekerjasama dengan syarikat kuari di Seberang Prai dengan melindungi aktiviti haram kuari terbabit.

sumber - Berita Harian


Tiada ulasan: