MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

5 Apr 2009

Anwar kata berjuang untuk kaum Dayak, tetapi kenapa berkempen di Semenanjung ?

Wajah Anwar hanya wujud atas banner. Badan Anwar berkempen di Semenanjung

email olddayakian

Anwar kata dia berjuang untuk Sarawak. Dia berjuang untuk Dayak Baru. Bunyi seperti Sarawak lah satu-satu yang jadi fokus Anwar.

Tetapi hakikatnya banyak masa dihabiskan berkempen di Semananjung. Bantu orang-orang Semenanjung, bukannya bantu orang Sarawak.

Semasa penamaan calon Anwar pun tidak hadir. Hanya wakilkan kepada Khalid Ibrahim, Menteri Besar Selangor. Anwar pergi ke mana ? Katanya sedang berseronok di luar negara.

Kasian Jawah, terkontang kanting keseorangan, dipujuk Anwar masuk PKR, disuruh jadi calon, kemudian ditinggalkan Anwar keseorangan. Bendera tidak cukup. Orang kempen tidak cukup. Akhirnya hanya banner dipasang di bilik gerakan PKR yang tiada orang lihat pun.

Anwar kononnya dilantik penyelaras PKR Sarawak. Sepatutnya Anwar berkubu di Batang Ai, tidur bangun bersama masyarakat Dayak di rumah panjang. Itu betul-betul pejuang Dayak Baru.

Tetapi Anwar hanya datang sekali sekala. Pakai spek hitam, berceramah dan cabut lari. Macam Anwar yang pakai spek hitam tidak senang dengan masyarakat Dayak.

Katanya Anwar Pengerusi Penyelaras PKR Sarawak, tetapi dengan masa yang banyak dihabiskan di Semenanjung, bukan gayanya pengerusi penyelaras Sarawak. Dengan pakai spek hitam dan berstokin bila naik rumah panjang, Anwar bukannya pejuang kaum Dayak.

1 ulasan:

Unknown berkata...

Anwar dan PKR penyelamat rakyat??
Retorik semata-mata. Anwar ni cakap besar jer, hasilnya tak dak.