MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

5 Apr 2009

Anwar buat 'pendedahan tergempar' di Bukit Selambau ?



email MolePKR

Tunggu punya tunggu ceramah Anwar di Bukit Selambau, tak ada juga apa-apa yang special. Tak ada pendedahan besar pun seperti yang digembar-gembur. Seperti biasa Anwar berceramah, retorik, pusing-pusing akhirnya habis begitu sahaja.

Tukang sebar iklan bukan main bikin gempak. Siapa lagi kalau bukan Saifuddin Nasution, pengarah Strategik PKR yang dah jadi informer baru CIA. "Tunggu esok, Anwar akan buat pendedahan besar..akan beri pukulan kepada BN" begitulah lebih kurang ayat informer CIA.

Bila tiba hari kejadian. Anwar berceramah. Pusing-pusing ayat sama, 10 kali diulang ayat sama, sampai meluat mendengarnya.

Yang special sikit Anwar malam ini semakin terserlah mood pengundi India makin tidak suka kepada Anwar. Dulu gelombang Makhal Sakhti 100 peratus sokong Anwar, Anwar pun bertukar watak dari bakal Presiden PAS terus jadi Sivaji The Bos.

Sekarang walau Anwar bertukar watak jadi hero filem Tamil pun, pengundi India sudah tidak percaya dengan Anwar. Dulu Anwar kata mahu bela masyarakat miskin India, tetapi bila sudah kuasai 5 negeri dan 82 kerusi parlimen, pembelaan apa yang dilakukan Anwar ?

Pejuang marhaen masyarakat India, Kalaivanar yang aktif PKR sejak 1998 pun Anwar tidak peduli, usahkan mahu peduli masyarakat miskin yang lain. Kalaivanar simbol golongan miskin masyarakat India pun Anwar tuduh gangster.

Gangster tak boleh jadi calon PKR, nanti hancur imej PKR, kata Anwar kepada Kalaivanar. Sebab itu Anwar pilih S Manikumar, simbol golongan elit masyarakat India. Orang muda. Kaya lagi. Tak aktif PKR pun tak apa.





Tetapi Anwar lupa siapa Kalaivanar. Dia gangster bukan sebarang gangster. Dia penduduk Sungai Petani. Dia ramai rangkaian golongan marhaen India, terutamanya di Bukit Selambau. Kalai sudah bagi warning, pada 7 April, dia akan duduk depan TV, dia akan saksikan PKR akan kalah. Dalam maksud Kalai ini, dia sudah tahu PKR akan kalah dan akan bekerja untuk PKR kalah..

Satu lagi, suara laungan Makhal Sakthi pun semakin lemah. Dulu bukan main semangat lagi, sekarang sudah semakin tenggelam.

Pengerusi HINDRAF, R Thanenthiran pun sudah beralih beralih angin. Dulu PKR lah perjuangan rakyat. Sekarang 'perjuangan rakyat' tidak semestinya PKR.

Bunyi nada Thanenthiran sudah sama dengan nada Kalaivanar. Kedua-duanya penggerak utama Makhal Sakthi.

Macam mana Anwar kata dia sokong perjuangan Makhal Sakhti, sedangkan dia pilih calon pun bukan dari orang yang faham apa itu Makhal Sakhi. Itu hujah Kalaivanar dan Thanenthiran yang kedua-duanya pernah digula-gulakan menjadi calon DUN Bukit Selambau.

Mood pengundi India ini sangat tidak baik kepada PKR. Tian Chua, Ketua Penerangan PKR pun sudah dapat rasai mood negatif itu. Dia kata, ramainya calon bebas (2 daripadanya dari PKR) akan mengurangkan undi PKR.

Mampu Anwar bertahan dengan gelombang baru Makhal Sakthi, Kalai dan Thanenthiran yang tidak berpihak kepadanya?

Sebab itu malam ini Anwar umum kemasukan V Nagarajan, masuk PKR. Anwar harap mood pengundi India akan kembali kepada PKR. Tetapi V Nagarajah bukan orang HINDRAF. Dia bukan pejuang Makhal Sakhti, dia adalah dari parti kecil kompenan BN, iaitu PPP.



1 ulasan:

Unknown berkata...

Sama-samalah kita nantikan detik-detik kejatuhan anwar & PKR.Anwar sengaja bermain api dengan gengster ni.Silap haribulan 2 biji mata lebam!!!