MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

17 Mac 2009

Khalid mahu kekalkan YB Elizabeth

oleh Medan Info Kita

Amboi amboi amboooii……..

Terlalu sayangnya si Khalid pada Elizabeth Wong! Tanggal 15 Mac 2009 seharusnya menjadi hari buat MB Selangor mengumumkan keputusan mengenai status ADUN Bukit Lanjan yang terlibat dengan skandal gambar bogelnya yang diedarkan sekitar bulan lepas. Ekoran dari peristiwa itu, ADUN tersebut telah secara rasmi membuat kenyataan media memaklumkan beliau menawarkan diri untuk melepaskan semua jawatannya sebagai Ahli Dewan Undangan Negeri dan juga EXCO kerajaan Selangor. Surat perletakan jawatannya juga telah beliau serahkan.

Hari ini, Khalid memberikan alasan beliau masih menunggu hasil siasatan polis sebelum mengambil sebarang keputusan mengenai status ADUN Bukit Lanjan yang beliau sayangi….



Memandangkan kawasan yang diwakili oleh Elizabeth mempunyai lebih 50% pengundi berbangsa cina dan terletak dikawasan urban bandar Damansara, sudah tentulah insiden yang melanda Yb Eli tidak dilihat langsung sebagai masalah moral, maka difahamkan kempen tandatangan pengundi-pengundinya berjaya dikumpulkan mahu wakil rakyat mereka itu dikekalkan.

Faktor tersebut mungkin mendorong Khalid untuk tidak menerima perletakan jawatan Elizabeth. Kasih sayang Khalid terhadap Eli memang terserlah sejak dulu lagi, pada hari insiden penyebaran gambar bogel tersebar, MB Selangor itu tegas mengatakan “ Eli adalah wakil rakyat contoh, beliau sangat kuat bekerja dan sangat disegani dikalangan pengundi-pengundinya. Tak ada sebab untuk saya memecat beliau..”

Menurut sumber maklumat dari Informer berstatus Ahli Majlis yang selalu berhubung dengan Blogmaster, Khalid memang sedaya upaya mahu menolak perletakan jawatan Yb Eli. MB Selangor itu teramat memerlukan sokongan wakil rakyat bukan melayu dalam pentadbirannya sebab Yb Yb melayu di Selangor sudah mula bersungut mengenai tingkah laku Boss mereka sejak mutakhir ini…

“Walaupun gambar gambar tersebut diambil tanpa pengetahuan Eli, tetapi kalau ikut logiknya, hanya seseorang yang menjadi Sleeping Partner sahaja ada akses masuk ke bilik tidur dan boleh menyelak kain Eli yang tidur tanpa memakai seluar dalam…” ujar Informer tersebut. “ Eli belum berkahwin tapi dah ada Sleeping Partner, ini bukan masalah moral ke..?” tambahnya lagi.

Masalah moral ini bertambah rumit apabila tidak ada seorang pun pihak PKR yang menyangkal cerita kekasih Yb Eli adalah seorang berbangsa melayu, beragama islam dimana kecoh seketika nama Hilmi Malik anak muda berusia 32 tahun yang dikaitkan dengan kes ini…..

Elizabeth Wong kini diberitakan masih bercuti di luar negara, destinasi pertama sebaik sahaja menghilangkan diri, beliau ke Nepal.

sumber - medan info kita


Tiada ulasan: