MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

11 Mac 2009

Bosan Dengan Kes Mata Lebam …

Anwar menulis surat panjang berjela kepada SPRM berkenaan isu kes mata lebam yang dihadapinya kira-kira sepuluh tahun yang lalu. Untuk apa? Sudah tidak ada cerita lain yang nak Anwar bangkitkan? Inilah masalahnya dengan Anwar - semua cerita dia nak dijadikan ‘national news’. Biasalah bila kena pukul dalam penjara. Apa hairannya. Kalau dah pemimpin ‘nakal, jahat dan menghina’ polis - itulah ubatnya.

Yang tidak Anwar ceritakan ialah bagaimana dia kerapkali mengulangi perkataan ‘anjing’ kepada Polis sewaktu ditahan. Anjing ini lebih dahsyat dan hina daripada ‘celaka’. Ramai orang tak percaya - namun itulah hakikatnya. Kenapa Anwar tak mahu tulis. Kenapa Anwar tidak mahu mendedahkan bagaimana - dia menggelar polis sebagai anjing, barua dan sebagainya. Kalau saya menjadi pemimpin tertinggi PDRM - dah teruk mantan TPM itu saya kerjakan. Bukan setakat lebam mata - ish….geram sungguh.

Anwar tidak perlulah sebenarnya mencari ‘ruang baru’ dengan kes terpencil mata lebam ini. Sudahlah tu. Dah pakai idea ni masa 1999. Ok, rakyat kasihan. Tetapi, selepas daripada itu - rakyat pun muak dan bosan. Nak tulis kepada SPRM untuk apa. Yang bersalah sudah dihukum. Apa yang Anwar beria sangat nak menyerang SPRM lagi ni? Kita tak faham.

Sejujurnya, kes mata lebam ini adalah kes lapuk. Rakyat mahu cerita baru. Rakyat mahu tahu cerita sebenar skandal ‘coffee boy’. Rakyat nak tahu bagaimana ‘budak kopi’ boleh dibawa dalam sebilangan ‘trip’ ke luar Negara? Itu baru cerita. Itu baru scoop. Cerita mata lebam ini - outdated. Anwar kena jelaskan hubungan intim ‘luar tabii’nya dengan lelaki kacak itu. Anwar kena beritahu mahkamah dan rakyat tentang ‘taste’ sebenarnya.. Yang putih? Yang gebu? Yang lembut? Yang keras? Anwar bawah? Anwar atas? Satu gaya; atau gaya bebas? Pakai baju; atau bertelanjang lepas?

Anwar nampaknya seakan mahu menutup terus ‘kes yang lebih terkini’ dan mendesak SPRM membuka semula kes mata lebam. Lama sangat dah. Melayu kan mudah lupa. Anwar mungkin kata - lantik Hakim India. Augustine Paul ok?

Sudah-sudahlah membuka cerita mata lebam ini. Kita sudah tidak mahu dengar dan ambil maklum. Mari kita - pandang ke hadapan; dan hanya fokus kepada isu-isu yang lebih mutakhir. Anwar tidak perlu ‘flashback’ selama itu. Bosan.

Anwar mesti menjadi lebih ‘contemporarist’ dalam approachnya kali ini. Tidak perlu sangat jadi seorang yang ‘historian’. Buka cerita yang rakyat sudah tidak mahu dengar. Anwar boleh tanya kepada ’spin doctor’ yang lebih berpengalaman. Tanya Rahim Ghouse. Tanya Kamaruddin Jaafar. Tanya Siddiq Fadhil. Tanya Md Nur Manuty. Dia orang mungkin boleh beri nasihat yang lebih molek dan baik. Tidak perlu nak buka kembali cerita ‘mata lebam’. Tidak ada pembaharuan.

Yang peliknya, itulah cerita yang paling terkini dalam blog Anwar. Suratnya kepada SPRM. Tidak ada isi baru yang ‘revealing’ pun. Semuanya ‘known facts’. Cuma tidak disantuni dengan jujur oleh Anwar. Bab dia maki PDRM sepenuh jiwa - tidak diungkapnya. Anwar has always been playing the role of the oppressed. Dia mesti tampilkan dirinya sebagai mangsa - sedangkan dia sebenarnya seorang ‘predator politik’.

Kita mahukan Anwar yang lebih ‘fresh’ dan terkini. Cerita lama simpan sahaja di arkib. Tidak perlu didedahkan lagi. Kalau mahu dedahkan - buka semua. Baru kita seronok. Buka semula cerita bagaimana Anwar maki polis. Ludah penyoalsiasat. Tengking semua orang. ‘Anda tahu…SIAPA SAYA. SAYA Timbalan Perdana Menteri Malaysia. You all binatang’. Kita minta Anwar beritahu dan maklumkan cerita sebenar. Beritahu bagaimana dia ‘meroyan’ menjerit secara menggila. Mengingatkan pegawai polis bahawa dirinya punya kuasa ‘total’ dalam Negara.

Mata lebam is not news anymore, Brother Anwar. Find other stories ya…

sumber - gelagat anwar


2 ulasan:

PAPA GOMO berkata...

KARPAL??
MAT SABU???
ANWAR???
SAPA LIWAT SAPA???
http://gomo-no1.blogspot.com/2009/03/mat-sabu-dan-karpal-meliwat-anwar-al.html

Unknown berkata...

Itulah sifat sebenar anwar yang semakin hari semakin jelas.

anwar sekarang berada di tahap 'gila ising' yang tidak boleh diubati lagi.

Tak perlulah nak buka kisah2 lama,baik bersiap sedia nak bersoal jawab dalam mahkamah nanti. Atau berguru semula dengan alim ulamak Pakatan Rakyat.