MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

18 Mac 2009

Adakah Anwar Ibrahim sahabat dunia Islam atau ejen Amerika ?



Persoalan ini sering bermain dalam fikiran umat Islam sejak tahun 1998 lagi. Anwar telah di penjara kerana rasuah dan terlibat dengan aktiviti liwat.

Anwar Ibrahim juga dituduh sebagai ejen Amerika, tetapi apakah bukti-buktinya ?

Tetapi Anwar Ibrahim mendakwa dirinya adalah sahabat dunia Islam, terutamanya Timur Tengah, Turki dan Indonesia. Jadi adakah Anwar sahabat dunia Islam atau musuh dunia Islam yang menjadi tali barut Amerika ?


Anwar juga sering dipersoal, kenapa dia bersahabat dengan tokoh-tokoh Yahudi Amerika yang terlibat dalam komplot neocon seperti Paul Wolfowitz, bekas Timbalan Setiausaha Pertahanan Amerika.

Tetapi Anwar menjawab, salahkah dia berkawan dengan Paul Wolfowitz ? Dia kata berkawan tidak semestinya bersetuju dengan tindakan Paul Wolfowitz menyerang dunia Islam.

Anwar kata itulah kaedahnya dalam menyelesaikan masalah dunia Islam dengan mendekati tokoh-tokoh Amerika yang dipanggil sebagai 'Constructive Engagement'.

Tetapi benarkah Anwar berpihak kepada dunia Islam atau menjadi musuh dunia Islam yang menggunakan kaedah penyamaran musang berbulu ayam ?

Sekiranya sahabat dunia Islam, Anwar hanya menyampaikan pandangan dunia Islam kepada Amerika secara objektif dan tidak akan menerima cubaan-cubaan Amerika menyogok dirinya?

Benarkah Anwar menolak semua sogokan Amerika kepada dirinya ? Siapakah yang menaja semua penerbangan dan ceramah-ceramah Anwar di luar negara ? Apa tujuan penaja bermurah hati menaja aktiviti-aktiviti Anwar ?

Adakah benar peranan Anwar Ibrahim sama dengan peranan Dr Zakir Naik yang sering berceramah membela Islam di luar negara ?

Kenapa apabila Anwar dituduh meliwat bekas pembantunya, Saiful Bukhari, semua surat sokongan kepada Anwar hanya datang dari tokoh-tokoh Amerika dan sekutunya ? Kenapa tiada surat sokongan dari negara-negara musuh Amerika seperti Iran dan Sudan ?

Siapakah sebenarnya Anwar Ibrahim ?

Semua ini akan terjawab dengan melihat foto-foto dalam AIDC Fotopages. Sekeping foto boleh menceritakan seribu makna. Untuk melihatnya sila klik di sini


AIDC FOTOPAGES







Tiada ulasan: