MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

7 Feb 2009

Saiful Bukhari mula beri clue kes liwatnya..



Kumbang terbaca komen Mohd Saiful Bukhari sendiri pada artikel terbaru di blognya.

Artikel itu membicarakan kesedihan Saiful tentang sikap sesetengah orang yang lebih menghargai akuan bersumpah daripada sumpah laknat yang dilakukan beliau.


Manakala komen yang Kumbang lampirkan dibawah ini menjawab hampir semua perkara yang menjadi persoalan kepada OrangKB dan semua rakyat Malaysia di luar sana. Menariknya, Saiful terus menjawab hampir kesemuanya tanpa berselindung lagi.
Tahniah Saiful !!!

Hayatilah pendedahan ini dengan akal yang waras....

Anwar Ibrahim sila jawab..


Komen tersebut :-


OrangKB komen...


Saya kat sini bagi pendapat yang neutral. Saya x cakap Saiful salah, saya tak cakap DSAI salah.


Kenapa orang tak caya kat Saiful:
1.Banyak perkara Saiful x cerita kepada masyarakat. Itu nak rahsia, ini nak kena cerita kat mahkamah dll. Macam mana kes liwat tu terjadi, DSAI buat apa kat kondo tu dll - semuanya saiful x cerita. Nama sebenar Uncle Pet Saiful tu pun tak nak cakap. Kalau berada di pihak benar, kenapa takut nak cerita?


2.Keluar berita ttg laporan perubatan oleh Hospital Pusrawi mengatakan tiada kesan Saiful diliwat.
http://siasahdaily.blogspot.com/2008/07/tiada-bukti-saiful-diliwat-pkr-tunggu.html
Uncle Pet bagi alasan, laporan dari Pusrawi tu takleh caya, sebab doktor tu tak periksa dengan teliti. Kata nak tunggu laporan pakar dari HKL tapi sampai skang tiada berita laporan dari HKL ni.


3. DSAI pernah didakwa atas tuduhan yang sama 10 tahun lalu. Dlm perbicaraan dulu, macam-macam cara dibuat utk buktikan DSAI bersalah, dengan tilam diusung ke mahkamah, dll. Tapi sampai skrang takde bukti kukuh.


4. Kes liwat Saiful ni nampaknya hangat cuma ketika PRK Permatang Pauh. Masa tu, semua benda yang ada kaitan dengan Saiful mendapat liputan media TV3 dll. Uncle Pet tu pun banyak kali masuk TV. Lebih-lebih lagi bila dah dekat dengan tarikh pilihan raya masa tu. Tapi skrang, semua dah senyap. Seolah-olah manusia bernama Saiful Bukhari ni tak pernah masuk TV pun. Banyak orang memandang kes liwat cuma satu lagi helah BN untuk menipu penduduk Permatang Pauh.


Atas sebab nilah, ramai orang tak caya kat Saiful. Kalau ada yang caya pun, cuma mereka yang benar-benar benci kat DSAI atas sebab politik, cam orang-orang UMNO. Yang tak minat kedua-dua DSAI dan UMNO macam saya ni pun, dah tak caya kat Saiful.


Berbeza dengan akuan akuan bersumpah Fauzi Muda dia cerita dengan detail, tarikh, siapa terlibat, kereta NAZA KIA dll. Tiada rahsia. Kalau tak sunnguh, dia takkan berani buat macam tu. Kalau dia tipu, buruk padahnya, sebab dia tuduh Datuk Seri Najib TPM Malaysia.




Saiful Bukhari jawab...


Assalammualaikum Orang KB,


Terima kasih diatas soalan yang diajukan. Sekurang-kurangnya saya dapat mengetahui isi hati dan persoalan masyarakat di luar sana. Saya akan cuba menjawab beberapa persoalan saudara.


1)Saya menghormati malah memuji pandangan dan prinsip saudara.
Setiap manusia yang rasional akan hanya mempercayai sesuatu perkara dengan berasaskan bukti dan fakta..


Dalam kes saya, saya telah lakukan apa yang termampu (bersumpah) atas kapasiti seseorang individu.. Saya tidak dapat kemukakan selanjutnya bagi menghormati Mahkamah..


Kalau diikutkan hati, memang marah.. Perbicaraan yang agak lewat ini telah menyebabkan saya dan seluruh keluarga sengsara kerana kami tidak dapat bersuara menegakkan kebenaran..


2)Kelewatan kes ini bukan di bawah kuasa saya. Perbicaraan sering dilengahkan dengan isu yang tiada kena mengena dengan kes.Ada juga campur tangan politik. Akhirnya, sehingga kini, perkara yang penting iaitu tempat dan tarikh belum lagi di tetapkan. Sila rujuk Penghakiman di posting sebelum ini. Amat menyedihkan.


3)Mahkamah adalah tempat terbaik untuk saya mendapat pembelaan. Alasan Mahkamah tidak adil itu hanyalah PERSEPSI yang dicanang pihak mereka. Walhal, jika kita lihat semenjak akhir2 ini, banyak kes yang memihak kpd mereka. Cth Raja Petra,Petisyen2 Pilihanraya, Mahfuz vs Utusan dan sbgnya.


4)Dalam kes saya ini pun, Peguam beliau S.N Nair mengakui Mahkamah adil. Di Mahkamah kalau saudara nak tau, DSAI tidak duduk di kandang pesalah, tetapi duduk di kerusi empuk di luar kandang. Beliau hanya diberi jaminan BON PERIBADI iaitu dalam bahasa pasarnya tidak perlu bayar melainkan beliau tidak hadir untuk perbicaraan selanjutnya.


5)Cuba saudara imbas, berapa ramaikah pesalah terutama orang miskin yang terpaksa ditahan akibat TIDAK DAPAT membayar wang JAMINAN?


6)Mengenai bukti, bukan hendak berahsia. Pada saya, didalam situasi sebegini kita tidak boleh melatah. Saya akui bahawa saya tidak banyak mengeluarkan bukti. Bukan apa, ia pasti akan dimanipulasi. DSAI dan orang-orangnya tidak berjaya dalam provokasi untuk saya mengikut rentaknya, iaitu Perbicaraan Melalui Media. Ahkirnya, ia membawa padah kepadanya. Mengapa? Banyak kenyataan2 beliau bercanggah dan saya akan bangkitkan di Mahkamah kelak.


3)Sebenarnya sudah banyak ' Clue ' yang saya sudah beri. Tetapi setiap kali saya dedahkan, DSAI pasti akan '' Divert '' isu lain.


Sbg Contoh, setelah saya buat pendedahan '' Tugas2 Sbg Seorang ''Coffe Boy'' kpd DSAI''. Mengapa saya guna perkataan ''Coffee Boy''?. Kerana selepas sahaja saya membuat laporan, DSAI dan para pengikutnya berusaha untuk menafikan bahawa saya adalah Pembantu Peribadinya dengan mengatakan bahawa saya sekadar budak pembancuh kopi. Akhirnya, selepas dibongkar baru lah terdiam dan sehingga ke hari ini beliau tidak mahu mengulas MENGAPA beliau bawa saya ke luar negara dan tugas2 saya sebenar.


4)Mengenai kondo Desa Damansara, ia BUKAN MILIK SAYA spt yang dilaporkan. Ia adalah milik En HASSANUDIN teman rapat DSAI. Beliau sangat kaya dan memiliki 3 Unit kondo disitu. Unit 1151,1152,1153 adalah miliknya. Kejadian berlaku di unit 1151 dimana unit tersebut dijadikan sbg rumah tetamu. Lebih drpd itu, saya mohon maaf, tidak dapat hendak cerita.


5)Mengenai Uncle Pet tu, Namanya Mohd Hazlee Bin Mohd Alip. Beliau adik kepada Arwah Ibu saya. Bukan beliau berahsia mengenainya, tetapi media lebih suka menggunakan nama Uncle Pet.


6)Setakat ini, melalui maklumat yang saya terima, segala laporan mengenai kes ini telah diserahkan kepada peguam belanya Disember lalu. Tetapi mengapa beliau tidak heboh? Kerana beliau tidak akan berani mendedahkannya. Bukan sekadar laporan tetapi juga bukti-bukti yang lain.


7)Sesungguhnya, saya hanya mampu berdoa, berserah dan tawakal kepada Allah s.w.t sahaja. Segala tindakan saya dlm kes ini adalah hasil daripada doa yang dipohon dan dilakukan oleh Nya.


Alhamdullilah, Allah s.w.t telah memberi saya pelbagai pertolongan antaranya kesihatan dan akal fikiran untuk bertindak bijak.


Saya mohon saudara Orang KB dan rakan-rakan yang lain doakan supaya perbicaraan ini dapat dipercepatkan..


Sekian,


Assalammualaikum


SAIFUL BUKHARI
http://mohdsaifulbukhari.blogspot.com


Nah... Saiful telah merungkai hampir kesemuanya.
Mungkin ada orang yang akan kata dia menipu dan sebagainya.
Tetapi adakah mereka akan dapat menafikan fakta dan kenyataan yang dibawa saiful?
Kita tunggu dan lihat.


Pendapat anda bagaimana tentang isu ini?


sumber - analisisringan





3 ulasan:

Ahmad Saabun berkata...

Tuan, jemput datang kesini. Saya sekadar menyediakan 'pelantar' yang memungkinkan mudahnya kita untuk bertemu sesama kita.
www.mandatrakyat.blogspot.com

perak man berkata...

Semoga ALLAH akan pelihara saudara Saiful... syabas...berani kerana benar...dan kami tau kelicikan dsai
tapi...ALLAH lebih mengetahui..
dan keruntukan dsai semakin hari semakin nampak...

cik kiah berkata...

Kebenaran akan terbukti cuma lambat atau cepat sahaja.

Manusia bernama anwar ibrahim tidak akan terlepas. Masanya kan tiba juga