MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

1 Dis 2008

Ini khabar angin kencang bertiup..Anwar sudah tak suka Khalid..Azmin jadi MB ?




Ini khabar angin kencang bertiup..Anwar sudah tak suka Khalid..Azmin jadi MB ?


Oleh : GAP

SEKALI LAGI TAJUK INI DIMASUKKAN KE FORUM TRANUNGKITE. TK ZEMI

http://www.tranungkite.net/v7/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=44213&postdays=0&postorder=asc&start=15

Inilah berita yang paling kuat berlegar sekitar pimpinan tertinggi PKR dan segelintir pemimpin pakatan rakyat. Kabarnya Khalid Ibrahim telah diminta oleh Anwar untuk melepaskan jawatannya sebagai menteri besar Selangor.

Cerita dari mulut ke mulut dan gosip panas ini jugak sedang laju berkeliaran di pejabat SUK selangor. mengikut maklumat anwar dalam bulan ini telah menghamburkan kata2 marahnya kepada khalid kerana kegagalan mentadbir kerajaan negeri PKR. khalid seperti yang diberitahu oleh sumber mempunyai satu kekurangan yang cukup besar yang boleh menyebabkan negeri selangor boleh tumbang ke tangan BN dalam pilihanraya akan datang kiranya khalid tidak di turunkan dengan seberapa segera.


khalid ibrahim 'TIADA KREDIBILITI MEMIMPIN' itulah kata2 anwar dalam mesyuarat tetutup PKR bulan ini. dalam masa 8 bulan PKR memerintah telah berlaku pelbagai peristiwa dan isu hangat yang telah memberikan 'political damage' yang cukup teruk kepada PKR untuk membetulkannya semula.


Isu babi,theresa kok,azan,penghinaan exco kanan dr xavier terhadap dasar islam dalam pendidikan,perluasan kawasan rumah ibadah melebihi 10ribu kaki persegi,syarat menetapkan kawasan perumahan baru hendaklah disertai dengan pembinaan kuil/tokong/gereja/surau, penghinaan berterusan khalid terhadap melayu dalam isu kuota 10% uitm,perlantikan seorang cina ke dalam PKNS, bertambahnya pusat hiburan,penutupan segala ruang untuk pas menguasai portfolio2 penting negeri,menghina mangsa ribut di kapar dll merupakan satu bentuk masalah runcing yang sukar dimaafkan oleh melayu selangor tehadap pemerintahan khalid ibrahim.

Ini adalah isunya yang sedang rancak kedengaran. namun kita kena memerhatikan isu2 yang lebih penting 'disebalik' kabar pengunduran kalid.


DENGAR CERITA

Azmin ali bakal bergelar dato tahun depan. gelaran ini diberikan keutamaan kepada azmin ali kerana akur pada kehendak anwar untuk melantik kalid menduduki kerusi panas mb selangor.pada asalnya azmin ali lah orang yang disebut untuk menjadi menteri besar selangor bukannya kalid ibrahim. dek kerana kemenangan besar dalam pilihanraya mac lepas azmin ali telah dijanjikan kerusi MENTERI KEWANGAN kiranya anwar berjaya menubuhkan persekutuan.


16 september telah berlalu dan kini bayangan untuk azmin ali menjadi menteri kewangan sudah hancur. kalid ibrahim dalam 8 bulan pemerintahannya menimbulkan pelbagai masalah berat. azmin melihat ruang menduduki kerusi mb selangor kini terbuka luas. seperti yang pernah dilakukan sewaktu menjawat s/u politik anwar dulu, azmin mulai buat hal.

MERAJUK merupakan salah satu sikap azmin yang tidak boleh hilang. kalau dulu azmin ali lari merajuk masuk ke bilik hotel pada persidangan menteri2 kewangan di maldives yang memaksa anwar terpaksa lari memujuk.. kini anwar terpaksa fulfill/memenuhi sekali lagi segala kehendak teman kesayangannya itu untuk menjawat kerusi mb selangor.

TETAPI LAYAKKAH AZMIN MENJADI MB ?

sama sekali tidak. azmin ali tidak BERSIH ! untuk mengenal peribadi azmin ali cukup senang. LIHAT TOL PLUS MAKA ITULAH AZMIN ALI. sewaktu menjawat jawatan s/u sulit TPM azmin ali cukup dikenali sebagai tukang kutip tol. tanya mana sahaja pemimpin maka sama sahaja lah jawapannya, dek kerana anwar pada ketika itu TPM maka ikut budaya umno kita diamkan sahaja. berkuasanya azmin ali di bawah pengaruh anwar waktu TPM adalah dalam kategori melampau. azmin hanya bertugas sebagai s/u sulit tetapi taraf dan kelakuannya mengalahkan pak2 menteri. egonya tinggi.pergaulannya hanya belegar di kalangan menteri dan korporat besar sahaja.

kerana apa ? kerana belakangnya adalah anwar ibrahim . BAPA SEGALA DEB ! BAPA SEGALA KONTRAK RUNDING TERUS ! YA BAPAK SEGALA KRONISME ! TANYA SAHAJA KAMARUDIN JAAFAR PERNAHKAH BELIAU MENERIMA KONTRAK BERJUMLAH 1 BILLION DPD ANWAR SECARA RUNDING TERUS ? JAWAPAN YA. KAMARUDIN JAFAR KINI SUDAH KAYA RAYA HASIL DEB. 14 ORANG KRONI YANG LAIN AKAN DIDEDAHKAN NANTI !SEMUANYA KAYA RAYA HASIL PUNGGAHAN HARTA OLEH ANWAR. DEB DIPUNGGAH UMTUK MENGAYAKAN KRONI2 ANWAR.



INILAH MANUSIA KEPALA MUNAFIK TAHAP TERTINGGI ! kini kepala penggadai mahu DEB dihapuskan ! kerana apa ? kerana mahu undi cina, mahu undi india..MAHU JADI BAPAK PERDANA MENTERI !!!! meh kita ramai2 ...HHHHAAAAAAKKK PTUIIHHH !


BERANIKAN AZMIN ALI MENAFIKAN PADA SATU PAGI DI PEJABAT TPM ANWAR IBRAHIM , BELIAU TELAH DISERBU OLEH BADAN PENCEGAH RASUAH ?

BERANIKAH AZMIN ALI MENAFIKAN BAHAWA ANWAR IBRAHIM TELAH MENUTUP KES RASUAH BELIAU SEWAKTU ANWAR MENJADI TPM ?MANA HILANGNYA DOKUMEN RASUAH AZMIN YANG ANWAR PEGANG ?


AZMIN ALI ANAK JANTAN ATAU DAYUS ?

sekali lagi dato nallakarupan mendedahkan ada pegawai pejabat anwar membenarkan isterinya di gunakan oleh anwar.pendedahan ini dilakukan oleh dato nalla sewaktu berkempen di permatang pauh tempoh hari. dato nalla mendedahkan 2 isu penting :-

1) mendakwa anwar menggunakan wang magnum sebanyak RM60juta sewaktu menjawat jawatan tpm

2) mendakwa anwar melakukan hubungan seks dengan pelbagai gender dan status termasuk shamsidar taharin, isteri azmin ali.

TETAPI KENAPA HINGGA KINI ANWAR HANYA MENYAMAN DATO NALLA DALAM KES RM60JUTA TETAPI TIDAK KEPADA TUDUHAN ZINA DENGAN SHAMSIDAR ?ini adalah persoalan yang perlu difahami oleh kita.

KENAPA AZMIN ALI SEBAGAI SUAMI YANG BERAGAMA ISLAM TIDAK MEMPERTAHANKAN MARUAH ISTERINYA ?KENAPA AZMIN ALI TIDAK MENYAMAN TUDUHAN DATO NALLA ?

samada dayus atau azmin/anwar takut ? mungkinkah segala rahsia sulit ini akan terbongkar kiranya azmin menyaman dato nalla.mungkin itu perkiraan mereka. kalau saman maka habis segala rahsia terbongkar dan oleh itu lebih baik diam.

dan layakkah orang seperti azmin ali menjadi menteri besar selangor ? hmm yang pasti makin ramai sudah menggelengkan kepala.


sumber- gerakan-anti-pkr

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kisah ahli nujum anwar ibrahim - mesti baca

http://writtenbyhim.wordpress.com/2008/12/01/kisah-ahli-nujum-yang-bodoh/

Tanpa Nama berkata...

khabar angin ini sudah lama, orang di selangor semua tahu, khalid tidak mendengar arahan anwar dalam beberapa isu di Selangor...kemungkinan dipecat terlalu besar...kerana resam anwar membuang orang yang tak guna pada beliau...pertikaiannya...ada juga khabar angin yang menyatakan Azmin Ali juga tidak disukai anwar ...
kita tunggu dan lihat..tapi yang pasti anwar akan menyingkirkan khalid...

Deejayeesa berkata...

Khalid BERAHI-m tu layak jadi gembala babi je
Azmin Ali lak leh jadi tukang cuci jubor teresa kok
Hassan Ali tukang bawak kertas tissue jer...