MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

28 Okt 2008

Replika Anwar ingin dikekalkan hingga Krismas



Replika Anwar ingin dikekalkan hingga Krismas


Jimadie Shah Othman | Oct 28, 08 7:57pm

Imej besar penasihat PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim, yang menimbulkan kontroversi, akan diruntuhkan awal bulan depan jika permohonan mereka melanjutkan tempoh penegakannya tidak diluluskan.

"Permit tamat 4 November ini. Kita ingat mahu minta sambung (kelulusan). Tetapi kalau tidak dapat, tidak mengapalah, saya turunkanlah," kata pengelola projek itu R Viriya kepada Malaysiakini hari ini.

Tambahnya, beliau berharap menyambung mengekalkan imej setinggi 12.2 meter tersebut di satu simpang dekat Wisma Keringat untuk tempoh kira-kira dua bulan lagi sehingga sambutan hari natal dan tahun baru.

Ekoran itu, kata Viriya, beliau bercadang menemui wakil rakyat Batu Caves, Amiruddin Shari bagi mendapatkan pandangan beliau.

Bagaimanapun, tambahnya, permohonan baru untuk melanjutkan tempoh belum dibuat kepada pihak berkenaan Majlis Perbandaran Selayang.

"Mungkin dalam dua hari lagi (akan memohon)," kata Viriya yang juga timbalan pengerusi persatuan penduduk Kampung Indian Settlement dekat situ.

Penegakan imej itu genap sebulan lalu mula mencetuskan kontroversi apabila mufti Perlis Dr Mohd Asri Zainul Abidin awal bulan lalu dilaporkan mendakwa imej itu "berunsur keberhalaan" dan "perlu dihapuskan dengan segera."

Perkara itu bagaimanapun dinafikan Amiruddin, yang juga naib ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK), yang menjelaskan “tidak pernah wujud aktiviti keberhalaan di tempat itu”.

Viriya sebelum ini berkata, penduduk setempat bersedia untuk merobohkannya jika kontroversi berlarutan berhubung penegakan replika gergasi itu.

Katanya, patung berharga RM5,000 itu yang dibina sempena sambutan hari raya awal bulan ini dan Deepavali semalam.

Pemuda PAS Selangor bagaimanapun menafikan imej gergasi itu termasuk dalam kategori patung yang diharamkan dalam ajaran Islam.

Patung ini dibina atas menggunakan duit sumbangan masyarakat setempat.

sumber - Malaysiakini.com

4 ulasan:

wokyoh berkata...

salam semua..

apa kata kalau penyokong anwar buat patung tu macam boleh bercakap-cakap dalam bahasa melayu,cina,india,jawa,arab,inggeris dan sebagainya.

boleh juga set time untuk bang/azan ,bunyi loceng gereja,baca kitab mahabrata,calok menyala dan berasap bila tiba waktunya....dan lain lain lagilah...boleh juga buat patung tu menari nari dan kadang kadang melawak santai.....

mungkin dengan cara itu boleh menarik minat pelancong asing untuk datang bergambar disisi patung tu....

itulah anwar...dengan caranya yang tersendiri dan agak pelik.

MyIdea berkata...

Mungkin dah ramai pergi menurun & minta nombor ekor kat situ.. :D

odieneology berkata...

aku rase ar, kalo bia samapi hari krismas, mesti santa singgah kat patung tu letak hadiah. huh!! kalo camtu mmg hebat, bukan stakat orang lua je kenal anwar. santa pun kenal dia! PELIWAT!!

beruang berkata...

salam sejahtela,

Wa lasa ala elok itu leplika jgn kasi tanggal sampai Chinese New Year selta Cap Go Meh lorr. Bukan apa, meleka mesti mau kasi keadilan pada semua pelayaan... dali hali laya aidilfitli, deepavali, klismas dan tahun Balu Cina. Kalau itu Santa bole kenal sama itu bapak liwat, ketua-ketua hantu cap go meh juga pelu dibeli keholmatan yang sama maa. Balu adil selta plulalisma.

Lagi bagus kalau dapat kasi tahan sampai Thaipusam maa. Itu paling penting sebab kita bole lihat yg mana satu lagi hebat... leplika wakil mata satu atau patung emas dewa dewi lorrr. Mana taw, nanti meleka buat satu patung sedang tabik pada itu leplika untuk kasi tunjuk betapa hebatnya seolang yang belnama Anwar Iblahim.

Haiiya, wa sula lama talak nampak itu Agas punya komen. Mana lia pigi? Ala kelija balu ka? Hali2 kasi cuci itu leplika. Mesti penat lorr. Itu sebab talak kasi komen lalam ini blog.

Chow Chin Choww