MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

13 Okt 2008

Anwar kata Malaysia teruk



Anwar kata Malaysia teruk


1. Sepanjang PRU12 dan Kempen 916,Anwar menuduh tiada kemasukan FDI ke Malaysia, malah menuduh ekonomi Malaysia lebih buruk daripada Vietnam.

2. Kelmarin, CIMB mengesahkan pembelian BankThai RM577.4 juta. Minggu lalu Maybank mengesahkan pembelian salah sebuah bank terbesar di Indonesia dari sayap pelaburan Temasik. Tetapi Anwar masih kata ekonomi Malaysia tidak terurus dengan baik.

3. Hari ini Amerika mengalami Kebankrapan paling buruk dalam sejarah. Bank-bank perdagangan terpaksa menerima bantuan USD700 Billion itupun setelah menerima sokongan Dewan Senat selepas Kongres menolak permintaan tersebut. Di Britain kerajaan terpaksa menyuntik 400Billion Pound Sterling untuk menghidupkan ekonomi mereka.

4. Di Malaysia, Menteri Perdagangan berkata harga minyak akan turun lagi sehingga mencecah RM1.92 se Liter apabila harga minyak setong mencecah di bawah paras US80 setong. Tetapi Anwar masih lagi berkata Ekonomi Malaysia paling buruk di Asia. Anwar kata dia malu dengan ekonomi Malaysia.

5. Laporan Asian Economy berpusat di Hong Kong menyenaraikan Bank Rakyat antara 10 Institusi Kewangan paling untung di Asia, tetapi Anwar masih kata Ekonomi Malaysia paling rendah di Asia Tenggara, malah melabelkan ekonomi Malaysia setaraf negara-negara seperti Tobago, Timor Leste, Habsyah, dan Kenya.

6. Di sebalik semua tuduhan itu, Anwar masih belum menjelaskan kepada rakyat apakah tujuan Tian Chua bertemu dengan penyangak matawang George Soros tidak berapa lama dahulu? Anwar belum menjawab berapakah sumbangan yang mereka terima daripada Soros? Anwar juga tidak menjawab isu cek yang diterima oleh Khalid Jaafar yang mewakili PKR? Semua wang-wang tersebut ke mana sekarang?

7. Akhirnya, di ketika rakyat yang mengundi PR dalam PRU12 dulu menunggu-nunggu janji-janji PR, rakyat Selangor belum diberi jaminan apakah akan masih menikmati air percuma 20meter padu pada Januari 2009? itulah Anwar yang berkata ekonomi Malaysia paling buruk di Asia.

sumber - Jentayubaka

3 ulasan:

MrMiEZ berkata...

anwar ibrahim memang haprak. kata ekonomi m'sia teruk, nanti apa kata & pandangan pelabur asing tentang malaysia.

skarang, sapa yang memusnahkan m'sia... kenapalah masih wujud lagi spesis manusia macam anwar ibrahim nie. sepatutnya telah musnah pada zaman Nabi Luth lagi....

Truth prevails berkata...

Hahhaha..Anwar memang akan kondem sekondem2nya kerajaan untuk menimbulkan agenda biar nampak seolah2 apa yang dibengkannya itu betul padahal...kalaulah msia seteruk yang diucapkannya masakan masih ramai rakyat Msia yang boleh makan angin keluar negara walaupun hanya rakyat biasa - xde sponsor dari sesiapa?

hey guys,I missed something....ade tak bon-fire or fire works at Msian parliment today?tehehehhe...

kedahan berkata...

Salam,

Aku rasa Anwar ni memang suka memperbodohkan orang ramai. Inflation rate Vietnam lebih dari 20%. Malaysia baru (paling teruk)le 10%. Tak perlu tengok kemasukan FDI sebab buat masa sekarang biar kita concentrate dulu dengan hasil yang kita ada.Lagipun semua negara sekarang dalam masalah. Malaysia teruk, UK lagi teruk. FDI tak masuk pun sebab dia sendiri bila selalu sangat menjaja cerita pasal dia nak take over. TAkut le bila pelabur yang baca. Lepas tu salahkan kerajaan pulak. Memang munafiq kelas teratas Anwar ni