MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

18 Sep 2008

Sah! Anwar Ibrahim Pembohong Nombor Satu Negara….!


Sah! Anwar Ibrahim Pembohong Nombor Satu Negara….!


16 September sudah berlalu pergi, al kisah kunuunnya akan beralih kerajaan negara kita yang dicintai, Malaysia. Seharusnya semalam seluruh rakyat Malaysia akan menyaksikan seorang Perdana Menteri baru, Dato Seri Anwar Ibrahim.

Tetapi, jelas terbukti ialah SANDIWARA POLITIK oleh BADUT Politik Negara yang memburu mimpinya untuk menjadi Orang Nombor Satu tidak kesampaian. Disebaliknya, beliau kini bergelar Pembohong Nombor Satu.

Kita amat bersimpati dengan “penyokong” serta “pengikut” Anwar yang terlalu TAKSUB sehingga sanggup menjadi kuda tunggangan Ketua Umum PKR itu. Blogmaster difahamkan ada kalangan angkatan muda yang ‘hilang mood’ semalam kerana terjebak dalam drama pembohongan Anwar ini, mereka seolah olah ‘malu alah’ kepada teman teman yang mahukan penjelasan kenapa Anwar masih belum mengangkat sumpah sebagai Perdana Menteri yang baru……

Semenjak dari dulu lagi Blogmaster sedikit pun atau sekelumit pun tidak mempercayai bahawa Anwar akan berjaya membawa 30 Ahli Parlimen menyertai kapalnya. Apa yang jelas disini ialah pihak media terlalu menjaja cerita ini setiap hari. Sudah tentulah ini yang diidamkan oleh Anwar untuk terus ‘menyelusup’ masuk memancing Ahli Parlimen BN. Sebaik baiknya setelah berakhirnya 16 September ini, pihak media janganlah lagi mengikut rentak tari dangdut Anwar Ibrahim. Hentikanlah liputan liputan terhadap apa yang mahu Anwar lakukan selepas ini.

“Media should not give him anymore coverage. 16 September is now over! The more media reports about Anwar, the more popular he will be....” pandangan seorang Datuk yang minum teh tarik dengan Blogmaster malam tadi.

Blogmaster amat bersetuju dengan pandangan itu sebab kalau kita lihat muka depan akhbar The Star hari ini menyiarkan wajah Anwar bersebelahan dengan Pak Lah, ini seolah olah masih mahu mempromosikan kempen Anwar untuk menjadi Perdana Menteri! Sudah terbukti bahawa Anwar tidaklah layak untuk menjadi PM, seharusnya apa sahaja kisah beliau kalau hendak dimuatkan dalam akhbar pun tidak perlulah diberi headline…..

Di utara tanah air malam tadi berlangsungnya majlis meraikan KEGAGALAN Anwar Ibrahim yang dihoskan oleh seorang bekas pimpinan kanan PKR di banglo mewahnya yang terletak di sebuah Kelab Golf terkemuka. Blogmaster dimaklumkan kehadiran seramai hampir 200 tetamu itu mengadakan upacara membakar mercun sebaik sahaja disahkan Anwar GAGAL mengambil alih kerajaan.

Majlis itu turut dimeriahkan dengan kehadiran seorang Ahli Parlimen PKR negeri Kedah. “adakah bermakna Yb itu akan tinggalkan PKR..?” tanya Blogmaster kepada tuan rumah menerusi perbualan telefon sebentar tadi. “Sabar, kita sedang berunding….” jawab beliau.

sumber - medan-info-kita


Anwar Selamat Angkat Sumpah tadi ?

*breaking news* Yb Anuar Ibrahem today the 16th Sept 2008, has sworn himself in as the new Prime Minister of M’sia in front of a “picture” of the King at his house in Segambut. The ceremony was witnessed by member of the DAP, PKR and PAS.

Demikianlah sms yang Blogmaster terima bukan sahaja dari seorang pengirim tetapi beberapa teman teman. Sekali gus bererti sms ini sedang beredar untuk “mentertawakan” badut politik negara yang sedang berangan angan mahu menjadi Perdana Menteri.

Malah Blogmaster turut menerima beberapa sms seperti diatas versi melayu berbunyi begini….. *berita terkini* Yb Anuar Ibrahem petang ini 16 Sept 2008 selamat mengangkat sumpah sbg Perdana Menteri M’sia yang baru di depan "gambar" Yg Di Pertuan Agong dlm rumahnya di Segambut. Majlis ini turut disaksikan oleh ahli ahli DAP, PKR dan PAS.

Sakit perut Blogmaster ketawa sakan bersama teman teman. Yang melucukan apabila ada seorang bekas Naib Presiden PKR reply sms dengan bertanya “are u joking? Don’t tell me Anwar has gone crazy!”. Begitulah soalan seorang bergelar Datin berasal dari negeri dibawah bayu yang dahulunya pernah sama sama berjuang menuntut pembebasan Anwar suatu ketika dulu….

sumber - Medan-info-kita

Tiada ulasan: