MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

5 Sep 2008

JAKIM buat laporan terhadap Raja Petra


JAKIM buat laporan terhadap Raja Petra

05/09/2008 5:08pm

Oleh HELMI MOHD FOAD

PUTRAJAYA 5 Sept. – Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) bersama tiga lagi agensi Islam hari ini membuat laporan polis ke atas pengendali laman web Malaysia Today, Raja Petra Kamarudin ekoran beberapa artikel dan komentar pembaca pada laman web itu yang didakwa menghina Islam dan Nabi Muhammad.

Laporan polis ke atas laman web dan penulis blog tersebut turut dilakukan oleh Yayasan Dakwah Islamiah Malaysia (YADIM), Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (MAIWP) dan Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) di Balai Polis Putrajaya di sini pada pukul 12.30 petang.

Ketua Pengarah Jakim, Datuk Wan Mohamad Sheikh Abd. Aziz yang mengetuai kumpulan agensi tersebut berkata, pihaknya memberi perhatian berat terhadap beberapa artikel yang ditulis oleh Raja Petra antaranya yang boleh ditafsirkan sebagai menghina Islam, Nabi Muhammad dan umat Islam.

``Tulisan tersebut yang bersikap prejudis dan kelihatan bersuara bagi pihak orang lain yang tidak memahami Islam atau seperti pendekatan biasa media Barat.

``Ia seolah-olah menjadi penghubung kepada pihak berkenaan untuk menghina Islam, kita minta pihak berkuasa menyiasat tulisan tersebut agar ia menjadi pengajaran kepada semua pihak supaya jangan ambil tindakan tidak bertamadun,'' katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Turut hadir membuat laporan polis ialah Ketua Pegawai Eksekutif MAIWP, Anan C. Mohd.; Pengarah JAWI, Datuk Che Mat Che Ali dan Pengurus Besar Pentadbiran dan Kewangan YADIM, Dr. Abdul Ghani Mohamad.

Laporan tersebut membabitkan artikel yang ditulis oleh Raja Petra bertajuk `I Promise to be a good, non-hypocritical Muslim' dan ulasan-ulasan pada artikel bertajuk `Not all Arabs are descendants of the Prophet' yang didakwa menghina umat Islam dan Nabi Muhammad.

Baru-baru ini Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (MCMC) telah menyekat akses laman web Malaysia Today tetapi ia tetap boleh dilayari sehingga kini apabila pemiliknya menggunakan pelayar internet yang lain.- Utusan

sumber-Utusan Malaysia

1 ulasan:

sheena berkata...

In his articles, Raja Petra also describes Muslims who go for Haj, in an insulting manner, and looks down on them in a condenscending manner.

Raja Petra is the media arm of the Anwaribrahim (global-New-World-Order) agenda. Exactly what is he? And who does he work for?......

Hasn't anyone noticed it yet?