MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

15 Ogo 2008

Video Saiful Bukhari Azlan bersumpah di Masjid Wilayah Persekutuan


Video Saiful Bukhari Azlan bersumpah di Masjid Wilayah Persekutuan

++++++tak perlu klik lanjut+++++++





12 ulasan:

Ameera berkata...

Petikan dari video Saiful Bukhari Azlan ketika bersumpah.....

“Bismillahirrahman nirrahim. Pada hari ini, 14 Ogos 2008, saya Mohd Saiful Bukhari Bin Azlan, No Kad Pengenalan 850706-01-5687 dengan ini sesungguhnya dengan nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang berikrar dan bersumpah seperti berikut….A’uzubilahiminasyaitanirrajim. Bismillahirrahman nirrahim. Wallahi…Wabillahi….Wata’alahi. Saya bersumpah bahawa saya telah diliwat oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 26 hb Jun 2008 iaitu pada tarikh tersebut Datuk Seri Anwar Ibrahim telah memasukkan zakarnya ke dalam lubang dubur saya. Jika saya berdusta, atas pengakuan ini, maka saya berdusta terhadap Allah dan saya sanggup menerima azab, laknat dan kutukan daripada Allah hingga ke kiamat. Wallahualam.”

Semoga Allah sentiasa membuka pintu hati kita untuk berjuang kepada kebenaran.

Pasti ramai yang tertunggu-tunggu bila 'orang itu' yang sering menuduh, menghina dan membuka aib orang lain juga mahu bersumpah bahawa beliau memang tidak melakukan perkara2 keji tersebut.

Sama-sama kita tunggu dan lihat.

Wassalam

Panglima Perang Cyber berkata...

'Orang itu' sudah mengelak dengan mengajak saiful ke mahkamah syariah..

Dulu 1998 tak ajak pula azizan.

Saiful dikatan bergimik politik.

Sumpah Saiful dikata politik kotor !

apa dah jadi Anwar ni, semua kotor kecuali dia sahaja.

Masuk zakar tak kotor ker ?

Jangan mengelak..buktikan anda tidak bersalah dengan bersumpah dengan Wallahi Wabillah Watallah.

Moga penyokong PAS akan sedar tak bantu Anwar lagi. atau menolongnya menjadi Perdana Menteri...

Abd Aziz berkata...

Assalamualaikum kpd semua muslimin dan muslimat.
Semua telah maklum dan melihat si Saiful bersumpah,insyaALLAH ALLAH akan sentiasa bersama orang2 yang benar dan kita akan lihat kesan nya satu hari nanti...sabar lah setiap yang bermula akan ada penghujungnya.
Mari lah kita sama2 panjatkan doa untuk kebangkitan Islam....dan bukan lagi islam hadhari...
Allahhu Akbar!
Allahhu Akbar!
Allahhu Akbar!

Stan berkata...

Adakah dengan bersumpah boleh menjadi sebagai bukti? Bodohnya...kalau bersumpah dan cakap sesiapa tipu saya dengannya saya dapat pembelaan saya??/ Guna otak...mana ada ornag sanggup lelaki masukkan koteknya masuk dubur? Ini cakap otak Malaysia yang diagungkan

ml berkata...

Kalau awak nak tau En Stan saya ada kenal dengan orang begini. Sudah kawin, beranak pinak, ada 'boyfriend' sampingan. Dia kawin kerana family dia suruh sebab dah lanjut umor ketika itu (dlm 30han) tapi dia masih ada simpanan di luar. Sekarang sudah bercerai, berumor 60han, masih cabut kening dan masih bergendut. Kalau awak tak percaya orang2 begini wujud itu hak awak, tapi orang2 begini banyak, cuma awak aje terlalu naive. Awak patut gunakan otak awak. Sumpah sebagai bukti itu kerja Tuhan. Cuma kalau tidak betol, Saiful akan terima padahnya kemudian hari. Ini kepercayaan orang Islam. Allahu Akbar.

Yatie Ariffin berkata...

kepada Stan,

Yang bodohnya awak.

Bersumpah bukan boleh dijadikan bukti sebaliknya sebagai membuktikan diri tidak bersalah tanpa perlu menunjukkan bukti (kau faham tak)

Bersumpah dengan nama Allah bukan sesuatu yang berani dilakukan oleh seorang yang bersalah kerana hukuman yang menanti bukan dari mahkamah sebaliknya dari Allah yang Maha Berkuasa . Kalau menipu, silap haribulan kena panah dengan petir di depan semua orang.

Sebab itu Anwar Ibrahim tak berani bersumpah sebab dia memang tahu akibatnya sebab dia memang bersalah. Harap dia akan bersumpah sebab tak sabar nak tengok apa yang akan terjadi pada dia sebaik saja dia lafazkan sumpah.Entah2 jadi katak puru.Saya percaya untuk orang yang sentiasa menipu, Tuhan tak akan tunggu lebih lama untuk menjatuhkan hukuman keatas dia.

Anwar seorang islam yang bersalah. Dia faham benar akibat dari bersumpah. Takkan dia berani berbuat demikian.Sejahat2 manusia dia masih takut pada yang Maha Kuasa.
Awak ni pasti bukan islam Stan kerana perkara macam ni pun awak tidak tahu.Bodohnya awak ni

Unknown berkata...

Apa yang wa nampak itu kebanyakan orang yang sokong Anwar, majoriti orang tak kuat agama, buta sejarah dan buta kebenaran. Korang cakaplah dan tunjukkan segala bukti, kalau tuhan dah cop hitam hati mereka, maka hitamlah sehingga bila2. Ingat dalam quran tuhan dah nyatakan bahawa syurga itu sedikit saja orang yang akan masuk berbanding dgn neraka.

Setelah pelbagai kebenaran yang jelas terdampar di depan mata, sekirannya orang2 PKR/Anwar ini masih taksubkan kpd Anwar seperti Anwar itu Nabi baru yang maksum, satu saja pesanan terakhir untuk anda semua:

"UNTUK MU AGAMAMU, UNTUKKU AGAMAKU"

Wallahualam.

Mohd Zainuddin Che Ismail berkata...

bersumpah tak boleh dijadikan bukti..cuma mempertahankan diri. Sekarang ni orang dah tak takut untuk bersumpah walaupun dia keji dan bersalah..sanggup mempermainkan agama.

Boleh baca di blog saya di sini : www.blog.dinberamboi.com

Terima kasih

amiralhaj berkata...

Assalamualaikum..

Isu "Anwar Liwat Saiful" ini sudah membuka lembaran baru bagi semua pihak, terutama sekali ummat Islam di Malaysia. Apakah kaitannya dengan hukum-hakam Islam. Maka ia hangat diperkatakan. Secara rengkas, sungguhpun Saiful bersumpah untuk menghapus "fitnah" terhadap dirinya, tapi dia telah membuat satu kesilapan besar. Ini kerana dalam percaturan tuduh-menuduh, Anwar Ibrahim telah mendapat the upperhand.

Ketika Saiful mendakwa "Anwar Meliwat" itu dalam hukum Islam masuk dalam bab QAZAF. Sekiranya Anwar betul-betul liwat, dan dikira bersalah seperti mana yang didakwa oleh Saiful, tapi Anwar untuk mengelak dia di hukum, dia lebih cerdik kerana cepat-cepat melaporkan perkara tuduhan liwat ke Mahkamah Syariah. Kemudian pihak Mahkamah Syariah kenalah menyiasat perkara ini. Ya, Anwar bersalah kerana meliwat pada pandangan dzahir, tapi pada hukum syara' dia dikira tidak bersalah ...kerana Saiful kena bawa 4 orang saksi yang melihat dengan mata mereka sendiri perbuatan liwat itu. Dalam hal hukum QAZAF, Saiful dikira bersalah walaupun dia bersumpah diluar Mahkamah bahawa Anwar benar-benar telah meliwatnya.

Ya, Anwar telah berjaya memerangkap Saiful. Nanti Mahkamah Syariah akan memanggil Saiful atas laporan adakah benar atau tidak dia menuduh Anwar buat kerja liwat ? Maka Saiful boleh menarik balik tuduhan dia itu (sebab dia tak dapat cari saksi-saksi menurut hukum syara'), maka kes ini boleh digugurkan. Itu, sekiranya Saiful menarik balik atau menafikan sebelum kes itu bersabit di Mahkamah Syariah, dan Anwar boleh menarik balik laporan yang dibuat terhadap Saiful.

Perbuatan Saiful bersumpah di khalayak ramai sudah menjadi bukti bahawa dia menuduh Anwar liwat dan Mahkamah Syariah sudah mendapat bukti yang kukuh bahwa laporan Anwar itu benar, "terlaknatlah" Saiful mengikut hukum Islam, yang Saiful meminta dirinya dilaknat. Sumpahnya telah memakan dirinya mengikut hukum dan kaedah Islam. Saiful dikira bersalah dari segi shara' , dia patut disebat 80 kali ..atau di penjara 3 tahun, lebih-lebih lagi dia kira sebagai "pembohong" yang kita tidak boleh berkawan dengan atau menyokong Saiful.

In the Islamic sense, Saiful will be outlawed , considered a vile man and a liar ...even if he thinks or declares he is telling the truth. We have Islamic laws. Jangan sekali-kali tuduh orang berzina atau liwat. Kita ada hukum-hakam Islam yang melindungi maruah seseorang Islam. Saya percaya Anwar liwat, tapi saya TIDAK BOLEH mengisytiharkan secara terbuka kerana itu QAZAF namanya. Saya boleh dihukum mengikut undang-undang Islam, fahamlah dan berimanlah.

Sekali lagi, mungkin Anwar di pihak yang salah, tapi kita dikira oleh syara' sebagai pembohong kerana tidak berjaya membuktikan di Mahkamah Syariah. Dalam isu ini Anwar telah berjaya memerangkap Saiful ...dan mengusik jiwa kita, apakah kita ini, beriman atau kufur ?

Tambahan pula ramai orang Melayu di Malaysia ini jahil tentang Islam itu sendiri. Suka mempersenda hukum-hakam Islam. Sila renungkan:

Macam tersebut dalam Al-Qur'an: " a fa tu'minuna bi ba'dhi _l-kitab wa ta'furuna bi _l-ba'dh " = adalah kamu beriman kepada sebahagian kitab dan kamu kufur kepada bahagian yang lain ? [Al-Baqarah (2) : 85]. Kalau betul sekalipun Anwar meliwat dia, adalah lebih baik dia diam kerana perbuatannya ialah hukum QAZAF. Kalau dia engkar hukum QAZAF, ertinya dia menolak hukum Islam. Fahamlah sendiri.

Apa yang Saiful buat, bersumpah di masjid bukan MUBAHALAH namanya. Dalam majlis mubahalah, kedua pihak yang saling menuduh mesti berdepan, berhujjah atas perkara ilmiah dan akhirnya bersumpah laknat jika kedua-kedua pihak menemui jalan buntu.

Anwar tidak perlu bersumpah kerana dia sudah buat laporan di mahkamah syariah. Lagipun secara terbuka dia berkata dalam salah satu ceremahnya:

Dia membaca ayat "wa makaruu wa makar ALLAH, wa ALLAHu khairu l-maakireen" = dan mereka mengatur tipu muslihat, dan ALLAH pula mengatur, dan ALLAH adalah yang sebaik-baik pengatur - tipu muslihat ..[Ali Imran (3) : 54]. Oleh itu secara tidak langsung Anwar bermaksud Allah akan bakal menghukum orang yang menipu. Jika Anwar yang menipu dia sendiri akan menerima akibatnya umpama dirinya sendiri akan dilaknat.

Wallahua'lam

farahaznil berkata...

bagi sy anwar ibrahim tidak bersalah..kenapa??buat apa utk dia bls balik sumpah saiful dgn sumpah???itu seperti perangai kebudak2kan..knp kebudak2kan??ingt kembali pd thn 1998..dia telah bersumpah..tapi apa yg terjadi??dia tetap ditahan dan dimskan penjara!!!!perlukah kali kedua ini dia bersumpah??lg 1..masa dia bersumpah dulu..ada lg bbrp saksi yg bersumpah..sape tah nama dia..dua2 meninggal..seorang Dr. prmpn dan seorang lg lelaki..adakah ini akibat bersumpah tipu dia di atas tuduhan mrk terhadap anwar??selain dr tu..sumpah juga turut mkn diri ke atas mokhtar yg kini lumpuh dan tidak baik2 lg..jikalau benar anwar bersalah di atas tuduhan dulu..kenapa sumpah dia tak mkn kat diri dia balik??sebaliknya mkn kpd tuan punya diri yg snggup mnjd saksi penipu tu??ada sesiapa yg ingin bg ulasan?????

Seterusnya..jikalau benar anwar meliwat..pastinya ada saksi lain..kn p sy berkata begini??ingt kembali kenyataan SAIFUL...liwat itu berlaku di atas bukan KERELAAN DIA..jikalau benar itu bkn di atas kerelaan dia..mesti masa di liwat tu sekurang2nya dia telah ditahn dua org lelaki..atau pun sorang lelaki utk pegang tgn dia dan anwar pula meliwat dia pada masa yg sama..mcm mn anwar nak meliwat dia klu tgn dia di dibiarkan begitu sahaja tanpa di pegang atau diikat??mn saksi tu??cuba fikir..takkan la si saiful tu bodoh sngt masa nak liwat serah diri mcm tu je??ko xde kejantanan ke nak lawan anwar yg dah tua kerepot tu??org tua tu dah tua n sakit pinggang..takkan ko tak boleh nak terajang dia masa anwar nak liwat ko???tak boleh???mn pegi kekuatan kejantanan si saiful ni??dah kecut ke??klu anwar liwat bsk belasan thn atau remaja pun..sudah tentu bdk yg belasan thn tu pun reti nak terajang si anwar..ko bodoh ke saiful smpi xpikir nak terajang anwar masa nk liwat ko tu??bangang ke terlupa??ke dgn RELANYA KO MEMBIARKAN DIRI KO DILIWAT???jadi masyarakat MALAYSSIA harus berfikir secara rasional..fikir panjang sblm menuduh..klu tnya bdk sekolah pun dorang leh pikir kenyataan mn satu leh pki atau tidak..

selain dr tu..kenapa bsk nak calonkan nama wakil utk bertanding hr ni br si saiful nak buat angkat sumpah??benda ni dah lama sejak bln jun ke julai lg..knp bsk nak calon nama hr ni br nak buat sumpah??adakah ini satu taktik politik kotor semata2???

lg 1..knp bila wartawan tnye soalan..si saiful takmo jwb n dia ckp tunggu di makhamah..tggu org nak ajar jwb ke??klu ko benar ckp je la apa yg wartawan tu tnya..ni asyik2 makhamah3...jemu dgr alasan tu..setakat bersumpah..org yg di dlm keadaan terdesak sanggup lakukan apa sahaja...tp mcm kes saiful ni mn buktinya??mana2??knp ko tak lampirkan sahaja bukti ko??snyp je ea??di sini kita sudah boleh nmpk kerelevan nya kes liwat ini..

ps - kenapa bukti atau laporan perubatan di hospital pusparawi tidak di tunjukkan??jikalau sebenar si saiful kena liwat..ujukkan buktinya dgn laporan yg dibuat oleh hospital pusparawi tu..takut ke??apsal lmbt sngt nak tayang laporan perubatan tu??krn anda disahkan tidak diliwat..itu sahaja..

tidak kisahlah siapa yg benar atau salah..yg pastinya si penuduh atau tertuduh hendaklah menunjukkan bukti beliau di makhamah..jika ada kebenarannya..kita terpaksa akur..tapi jikalau tidak..maknanya sumpah itu tipu semata2..

pss - manusia akhir zaman sanggup berbuat apa sahaja demi wang tanpa ingt siapa pencipta diri mrk sebenarnya..tah brp billion lah si saiful dpt tu..hehehhee

cubitsikit berkata...

He,he,he, kalau dah cakap 'suka sama suka', nak tak percaya macam mana lagi. Memang manusia sanggup buat apa saja kerana wang dan kebanyakan memang tak ingat siapa Pencipta sebenarnya. Cari semula laporan pusrawi dan baca dengan sebaik mungkin. Cari dan cari.

QMizaa berkata...

tambah sket lagik bleh?

kalau betul suka sama suka... dua2 lah kena charge... apa sorang jek yang kena...


kalau betul 'diperkosa', naper tangan , badan, muka takder gaya-gaya macam kena perkosa... kalau kita tengok citer omputeh.. csi ker haper ker... bila dah kena rogol tuh... bergaris2 tangan kuku calar sana calar sini.. sebab melawan lah katakan... tak badan anwar yang koyak, badan saiful serba sedikit sure ada lebam2 nya... ialah... secara paksa kan? tapi takder ler plak...

yang pelik nya... kalau nko dah nak sangat frame anwar meliwat... apsal ko tak pasang video jek... sekarang nih... handphone maid indon pun dah ada kamera... ko perangkap ler orang tua tuh kalau betul dia memang kaki liwat... apa ker bodoh nyer orang UMNO nih........

haprak!