MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

18 Ogo 2008

George W Bush Tolong Anwar di Permatang Pauh?



Gambar sebuah pajero yang memaparkan gambar pemimpin pemimpin seluruh dunia termasuklah gambar George W Bush (Presiden Amerika Syarikat) dan Al Gore (bekas Naib Presiden Amerika Syarikat). Mengapa perlu ada gambar Bush dan Al Gore di kenderaan yang menyokong Anwar ini?



Apakah ini petanda bahawa Amerika Syarikat merestui Anwar Ibrahim bertanding di Permatang Pauh? Pelik, kenapa samakan Anwar dengan pemimpin pemimpin seperti Bush dan Al Gore? Kenderaan ini dengan bangganya melalui jalan jalan di sekitar Permatang Pauh. Pelik juga ada orang Melayu yang sokong sama tindakan meletakkan gambar Bush dan Al Gore di kenderaan tersebut



Bukankah Bush dikenali dalam dunia Islam sebagai penjenayah perang nombor satu di Iraq dan Afghanistan yang telah membunuh ramai umat Islam. Sebagai seorang Islam, mengapa Anwar perlu berbangga dirinya dikaitkan dengan Bush dan Al Gore (seorang yang berbangsa Yahudi). Apakah ini petanda bahawa Bush menolong Anwar secara tidak langsung di Permatang Pauh?

AZRINIZAM IBRAHIM
Presiden Gabungan Pemimpin Mahasiswa Malaysia (GPMM)

baca artikel asal di anginperubahan.blogspot.com

6 ulasan:

Kepoh berkata...

Apahal lu orang ni. Bagus la Anwar tu bersekongkol dengan US dan Yahudi. Dapat banyak duit, jadi Malaysia tak perlu hidup dalam kemiskinan. Lu orang ni kepoh lebih. Orang PAS tak kepoh pun. Ikut saja. Orang DAP tepuk tangan dibelakang tanda kuasa sudah semakin hampir.

No money no talk. Kau semua, kalau nak hidup senang, kaya raya, boleh join Anwar. Dijamin takkan miskin. Orang lain miskin tidak mengapa, janji kita dan keluarga kita kaya raya.

Unknown berkata...

Laa... penulis ni pun satu. Bukan ker PKR tu ditaja oleh Amerika. Dari mana PKR dapat wang begitu banyak sampai duitnya tak pernah kering? Wan Azizah dulu pernah ke Amerika minta bantuan kewangan. Anwar pun begitu jugak.

Dah kalau telah ditaja oleh Amerika takkanlah gambar Bush dgn Al Gore tak boleh letak.

Aku belum pernah tengok dalam mana2 aktiviti atau rancangan tv yang ditaja oleh pihak tertentu, maklumat tentang penaja seperti iklan penaja tidak diletak atau dihebahkan.

Gambar pemimpin2 dunia lain tu sebenarnya diletak sebagai ala kadar saja. Tujuannya nanti bila orang kata.. "eh kenapa ada gambar bush dgn Al Gore.." nanti dia orang kata... "eh.. gambar semua pemimpin dunia laa bukan setakat Bush dgn Al Gore..". Dgn bertujuan untuk mengaburi mata orang lain.

Yatie Ariffin berkata...

Teruskan AIDC dedahkan kebenaran.Kenapa tak letakkan YouTube perempuan yang buat report kata dia ada hubungan sulit dengan Anwar bersama dengan rakaman perbualan telefon keduanya. Atau mungkin cerita tu dah basi dan saya baru saja tahu?

penyokong Anwar nafikan itu suara Anwar padahal suara tu sebiji suara Anwar dengan loghatnya.Kalau tak , kita cari pakar buat kajian sama ada itu suara dia atau tidak.Suara idola sendiri pun boleh tak kenal atau saja2 buat2 tak kenal.

Tahniah Anwar, anda hidup dengan sokongan dari kumpulan bodoh ini tapi jangan lupa, Tuhan Maha Kaya untuk membuka hati mereka melihat siapa anda sebenarnya.Cabarlah Allah lagi Anwar, cabarlah.Kami memang tak boleh buat apa tapi Allah hanya perlu berfirman...... "kun fayakun", maka anda akan musnah sekelip mata.

wokyoh berkata...

ni komen yang hantar ke chedet.com

16.8.08 at 1.35pm
SALAM PERJUANGAN BUAT TUN YANG DIKASIHI.

tun...harap komen kali ni boleh masuk ye...cerita pasal ikan,nelayan,tok peraih ikan dan sikaki pancing je...

TUN...

1)Demokrasi ibarat ikan...ikan banyak jenis...ada ikan besar ada ikan kecil,ikan juga boleh dimasak dengan bermacam-macam cara mengikut resepi dan citarasa tukang masaknya....namun ikan tetap ikan walau dimasak pelbagai cara....ada juga ikan makan ikan..ikan plastik mainan budak pun ada...ikan juga kalau dah busuk..jadi budu pun sedap juga.

2)kerajaan adalah nelayan,iaitu orang yang mencari ikan dengan pelbagai cara ,menjaga ikan dan memastikan ikan akan sampai kedarat dengan selamatnya.

3)Bar counsil adalah tok peraih ikan didarat...orang tengah yang ada kuasa memilih ikan mana yang sesuai dan boleh tawar menawar pula...biasanya mereka akan membeli ikan yang paling baik dengan harga yang paling murah walau dengan cara apa sekalipun.oleh kerana mereka ada kuasa,wang dan menjadi tempat para nelayan menjual ikan ...maka mereka akan berpakat sesama mereka atau memulau dari membeli ikan jika harga yang mereka kehendaki tidak dipersetujui oleh nelayan...
maka nelayan terpaksa rela dan akur dengan kehendak tok peraih ini.

4)Oleh kerana ikan yang paling laris dan menjadi idaman ramai iaitu ikan "ketuanan melayu" dan ikan"memeluk islam"...jadi mereka sanggup berbuat apa saja untuk menarik perhatian orang ramai untuk menjual ikan itu walaupun telah ada kedengaran dari pihak nelayan yang tidak setuju ikan itu dijual secara terbuka.maka ramailah orang yang berebut-rebut dan berbalah kerana untuk mendapatkan ikan itu.

5)Walaupun dua ekor ikan jenis itu telah diketahui mahal harganya dan menjadi idaman ramai...tapi persatuan nelayan yang ramai tidak boleh berbuat apa-apa...apa lagi untuk memarahi atau menghalang pihak tok peraih itu kerana menjaga periuk nasi masing-masing...malah ada yang tidak mengaku ikan itu ditangkap oleh mereka...dan ada juga yang mengaku tidak kenal langsung tok peraih itu..tapi selang beberapa hari selepas itu maka ketua nelayan merangkap ketua persatuan nelayan tampil memberi amaran kepada tok peraih ikan(bar council) jangan menjual 2 jenis ikan itu secara terbuka lagi kerana takut boleh mendatangkan huruhara dek kerana perebutan ikan itu..beliau juga mengugut tok peraih yang mereka akan buat mogok...tidak turun kelaut menangkap ikan jika tok peraih buat macam tu lagi...maka pihak tok peraih akur dengan arahan ketua nelayan itu...namun jauh disudut hati tok peraih...masih mempunyai keinginan yang membara untuk menjual ikan-ikan itu dimasa depan...kata mereka lagi ..ikan ni..kalau tak laku pun kita boleh makan sendiri ..rasanya memang sedap walaupun kebanyakan mereka menjadikan maruku sebagai makanan mereka....

6)Dalam pada itu ada seorang kaki pancing ikan yang bernama anwar..memang telah lama mengidam untuk menjadi ketua persatuan nelayan itu...dulu dia adalah ahli persatuan itu tetapi telah dinyahkan oleh ketua nelayan yang sebelumnya(tun) kerana beliau suka sangat memancing ikan didarat...bukan dilaut...beliau juga ada sifat suka memancing ikan dikolam orang lain tanpa pengetahuan tuan kolam,dan kalau tuan kolam tahu pun..tak mengapa kerana tuan kolam telah dibayar wang yang banyak semata-mata ingin memancing ikan.walaupun dia ada kolam sendiri...tapi anehnya ....beliau kadang-kadang mengail ikan yang mahal-mahal dan ikan-ikan yang cantik dalam akuarium dikedai ikan...kalau kedai tutup..beliau sanggup masuk melalui pintu belakang demi memenuhi minat dan hobinya memancing itu..orang tua tua ada berpesan..hobi memancing ni...jangan diamalkan...berhantu...jadi ketagih dan sanggup tipu anak isteri demi minat memancing ini...percayalah.

7)Sikaki pancing itu telah berjumpa dengan tok peraih ikan tadi secara senyap-senyap dan berjanji akan memberi ikan dengan harga yang jauh lebih murah dari harga yang diberi oleh ketua nelayan(paklah).malah..beliau menjanjikan ikan-ikan yang jauh lebih baik dari 2 jenis ikan sebelumnya.beliau pandai memujuk dan berkata-kata manis sehingga tok-tok peraih ikan menggigit jari dan menjadi tak keruan...yang hairannya tok peraih boleh percaya sedang kan mereka tahu sikaki pancing tidak menjadi ahli mana-mana persatuan nelayan pun....dia juga mendakwa sudah ada seramai 30 orang ahli persatuan nelayan yang ingin melompat atau terjun dari kapal menyebelahi beliau..cuma tunggu masa dan ketika saja....

8)Rupa-rupanya sikaki pancing ni ingin memasuki pertandingan memancing di permatang pauh pula...buat pengetahuan semua...dia baru lepas dari kurungan dan ilmu memancingnya sudah menjadi bertambah banyak bila pergi berguru dengan zionis....dulu dia pernah ditangkap kerana cuba-cuba mencuri memancing dikolam sendiri...dia tidak mengaku...sebab dia kata dia benar...tetapi akhirnya dia kantoi juga setelah mahkamah dapati dia mengail ikan dengan pancing atau kail yang dicuri pula...masaalah teknikal katakan....sekarang...dia kata isterinya telah meninggalkan kolam yang banyak ikan-ikan jinak disitu...dia terlalu yakin memancing disitu..kerana walau apa cara sekalipun dia akan usahakan supaya menang peraduan memancing kali ini...dan dia juga telah berpesan kepada orang-orangnya...sila sediakan jala dan racun...jika pancing tak dapat ikan..guna jala ditengah malam..dan jika mahu lawannya kalah....guna racun saja..biar ikan-ikan mati...dia rela ikan mati sebelum dikail oleh pemancing sejati....

9)jadi..kepada orang permatang pauh..jangan sampai dapat ikan busuk yang dah mati atau dapat ikan hidup yang beracun!!!

10)Anehnya...semalam salah seorang tuan kedai ikan telah tampil bersumpah menyatakan sikaki pancing itu telah memasuki kedainya melalui pintu belakang tanpa kerelaannya untuk memancing ikan...tapi si kaki pancing kata...itu gimik politik saja...merupakan satu usaha untuk menjatuhkan dirinya sementara menunggu hari pertandingan memancing tiba....mungkin juga si tuan kedai telah dihantar oleh ketua persatuan nelayan untuk mengadu domba setelah ternyata ketua nelayan sendiri tidak sanggup menghadapi sikaki pancing secara bersemuka....
namun semua orang menanti sumpah sikaki pancing pula untuk menidakkanya...itu adalah penting untuk menebus maruahnya yang semakin tercalar...mungkin dia boleh berkata begini.."memang betul aku pancing ikan tu melalui pintu belakang sebab hari tu kau tak halang pun aku pancing....aku tetap tak bersalah kerana ikan-ikan yang aku pancing hari tu pun semuanya kena makan oleh kucing...celaka punya kucing..hari tu nampak malu-malu...ingatkan alim..rupa-rupanya alim-alim kucing...kucing yang bersalah...aku tetap tak bersalah"

he he he he....miowww...mmmiaowww...miouwww
kepada wan azizah...kenapa suka sangat bela kucing ni???? sila buat satu kenyataan yang boleh menggemparkan satu malaysia...

SEKIAN...DARI WOKYOH......

Unknown berkata...

banyak foto lagi boleh boh tu...
gandhi.....marcos...karl marx....sivaji the bos...etc

l berkata...

Anwar seperti mempermainkan hati rakyat malaysia,membanggakan diri apabila mendapat sokongan dari pemimpin2 luar..adakah kita terlupa bagaimana pemimpin2 ini "diturunkan pangkat" dari menjadi pemimpin kepada "bekas pemimpin"?Gusdur-pemimpin yg tidak langsung membwa perubahan seperti diharapkan jutaan rakyat nya..malahan terlibat dengan skandal rasuah,adakah kita terlupa bagaimana Gusdur menyalak seperti tidak dapat mengawal libidonya apabila inul berjoget dipentas?>EStrada- pemimpin yg dijatuhkan oleh rakyat nya sendri berikutan skandal rasuah yang terbongkar serta terlibat juga dengan skandal sexs..entetan daripada ini,.dapat kita ungkaikan 3 orang rakan baik ini berkongsi hobi yg sama =sex(walaupon Anwar berbeza sikit),Rasuah, dan Gila Kuasa..Gusdur-dipulaukan oleh rakyatnya apabila menyokong serta terlibat dengan ajaran sesat Ahmaddiyah yg tidak memperakui junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w..Anwar pula seperti bangga dan bongkak di setiap ucapannya apabila memberitahu disokong oleh pemimpin2 luar..jika Gusdur menolak Muhammad sebagai rasul..dan Anwar menerima Gusdur sebagai tetamu agung..adakah ini pemimpin yg kita cari?no man..aku berjuang atas ISLAMKU dan MELAYUku,,,akanku hambat sesiapa yag mempermainkan agamaku..ini arahan Tuhanku,,,ALLAH SWT...AMIN...