MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

4 Ogo 2008

Anwar terima ancaman bunuh, siapa dalang?


Anwar terima ancaman bunuh, siapa dalang?


Pembunuhan Benazir Bhutto pada 27 Disember 2007 telah mencetuskan konflik di Pakistan di antara Kerajaan Pakistan di bawah pimpinan Jeneral Pervez Musharraf dan golongan yang kononnya memperjuangkan demokrasi di bawah pimpinan Benazir Bhutto.

Dilihat daripada kronologi ringkas pembunuhan ini, didapati Benazir Bhutto telah meminta bantuan MOSSAD Israel (Institut Perisikan dan Operasi Khas) seperti yang dilaporkan oleh akbar harian Hebrew, Ma’ariv.

Akhbar ini telah mendedahkan bahawa Benazir telah meminta bantuan Mossad, Central Intelligence Agency-CIA (Agensi Perisikan Pusat) dan juga agensi penyiasatan Britain, Scotland Yard.

Tujuan agensi ini adalah untuk melindungi keselamatannya untuk kempen pilihanraya Pakistan pada 8 Januari 2008.

Malang tidak berbau. Benazir telah dibunuh. Siapa yang membunuhnya? Walaupun pembunuhnya telah ditangkap tetapi siapa di sebalik pembunuh itu masih belum lagi terjawab. Ada yang mengatakan Jeneral Pervez Musharraf bertanggungjawab, namun ada yang mengatakan Al-Qaeda di bawah pimpinan Osama Bin Laden yang membunuhnya.

Saya lebih suka mengatakan Al-Qaeda yang bertanggungjawab. Kenapa? Al-Qaeda adalah sekutu kuat kepada CIA semasa konflik antara Mujahidin (Afghanistan) dan Soviet Union ketika pencerobohan ke atas Afghanistan pada tahun 1980-an. Osama Bin Laden juga merupakan agen CIA yang telah dilatih khas pada ketika itu untuk menentang Soviet Union.

Umum mengetahui bahawa serangan ke atas World Trade Centre pada 11 September 2001 adalah sandiwara Amerika syarikat (AS) untuk menguasai minyak di Negara Timur Tengah. Al-Qaeda menjadi kambing hitam.

Harus diingatkan, agen CIA di dalam Mujahidin tidak semuanya setia kepada Taliban kerana selepas Taliban mengambil alih Pakistan, kumpulan Mujahidin berpecah dari Taliban kerana tidak bersetuju dengan pemerintahan Islamik Taliban yang tidak mengkiut Al-Quran dan Hadis dimana pemerintahan tersebut terlalu menggunakan kekerasan.

Bukti? Mujahidin turut membantu Tentera Penceroboh yang diketuai AS dalam serangan ke atas Afghanistan bagi menghapuskan Taliban.

Mujahidin (bekas Agen CIA) masih lagi berkhidmat kepada AS. Oleh yang demikian, Mujahidin@bekas Agen CIA yang menjadi key communicator (orang tengah) kepada Al-Qaeda dan CIA dalam menjalankan konspirasi dalam pembunuhan Benazir.

Kenapa CIA mahu membunuh Benazir? Benazir adalah agen CIA yang dilatih khas untuk mengembangkan kekuasaan blok demokrasi tajaan AS. Selepas hidup dalam buangan di Britain, Benazir kembali ke Pakistan semula kononnya untuk mengembalikan demokrasi di Pakistan.

Namun, CIA telah melihat Benazir tidak releven kepada AS dan berpuluh juta US Dollar telah dihabiskan untuk menjatuhkan Jeneral Pervez Musharraf, namun Jeneral Pervez Musharraf gagal dijatuhkan dari puncak kuasa walaupun gerakan demokrasi di Pakistan yang berketuakan Benazir di Britain telah banyak memakan belanja tajaan CIA..

Benazir kembali ke Pakistan. Namun pada kali ini, tanpa perlindungan dari CIA. Benazir meminta pula bantuan dari MOSSAD. MOSSAD bersetuju memandangkan sekiranya Benazir menang dalam pilihanraya Pakistan, hubungan Israel-Pakistan akan terjalin.

Namun, perjanjian Benazir-MOSSAD dapat dihidu oleh Al-Qaeda. Pada masa yang sama, CIA juga mahu menghapuskan agennya yang kini telah tidak relevan. CIA juga mahu apabila agen ini dibunuh, tiada sebarang kaitan pembunuhan ini dengan CIA. CIA mahu cuci tangan.

Oleh yang demikian, Mujahidin@bekas Agen CIA menjadi key communicator di antara Al-Qaeda dan CIA untuk membunuh Benazir. Sekali lagi, Al-Qaeda menjadi kambing hitam.

Dilihat pada Anwar Ibrahim, dia dilihat sebagai seorang agen yang hampir sama dengan Benazir Bhutto. Kebanyakkan masa dihabiskan di luar Negara.

Dalam Pilihanraya Umum ke-12 (PRU 12), Parti Keadilan Rakyat (PKR) mempunyai dana yang besar sehinggakan tiada calon yang sesuai diketengahkan sebagai calon. Bukti? Sehinggakan Loh Gwo Burne yang tidak boleh berbahasa Melayu dilantik menjadi calon disebabkan masalah kekurangan calon. Siapa yang memberikan dana kepada PKR? Saya kira, pembaca boleh menilai sendiri.

Akhirnya, Kerajaan Barisan Nasional (BN) dibawah pimpinan Pak Lah gagal ditumbangkang. Anwar Ibrahim tersepit. Kemudian, timbul pula isu 30 Ahli Parlimen BN akan lompat ke dalam Pakatan Rakyat (PR). Itu juga tidak berlaku. Akhir sekali, timbul pula isu liwat Mohd.. Saiful Bukhari dan kemudiannya, Anwar Ibrahim mendedahkan ada ancaman bunuh kepada dia dan keluarganya.

Benazir Bhutto dibunuh oleh CIA kerana tidak releven. Anwar Ibrahim sudah tidak releven kepada CIA kerana gagal menumbangkan Kerajaan BN. Oleh yang demikian, siapa yang cuba bunuh Anwar?

Sang Saka Bangsa

3 ulasan:

Unknown berkata...

Ohh... sebab tu lah Anwar Ibrahim senang keluar masuk CIA yang dikawal ketat!!!

Panglima Perang Cyber berkata...

nak tambah apa yang ambo jupo...

http://www.dailymuslims.com/ISSUES/Pakistan/692.html

Benzir disekat dengan mati dibom kerana sanggup menjadi tali barut barat untuk menghancurkan Islam di Pakistan.

Adakah agen barat di Malaysia sudah takut sekarang ?

Baik bertaubat !

salam alif ba ta...

Unknown berkata...

OOO jadi Benazir tu saing satu sekolah (CIA) dengan Anwarlah Patutlah jadi gitu???
Tak lama lagi giliran Anwar pula...