MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

18 Jul 2008

Kroni Anwar di Selangor



Kroni Anwar di Selangor

Dua bulan yang lepas Ezam telah melaporkan secara langsung di dalam ceramah perdana anjuran Umno Bandar Tun Razak bahawa Rosli Ibrahim ( adik anwar ) telah dilantik menjadi penasihat Kumpulan Darul Ehsan Berhad (KDEB) melalui 'jalan belakang' .


Anwar selalu kritik amalan kronisme dan korupsi pihak lain. Tetapi apabila adiknya sendiri dilantik Penasihat KDEB dan anak saudaranya dimasukkan ke KDEB, belang Anwar semakin terbongkar. Itu baru dapat perintah Selangor. Kalau dapat perintah Malaysia berapa ramai lagi anak beranak Anwar akan mendapat kepentingan. Sejarah membuktikan semasa Anwar jadi TPM, kaum kerabatnya (termasuk ayahnya Dato Ibrahim Abd Rahman), adiknya, Farizon Ibrahim dan lain-lain) menjadi jutawan segera kerana banyak mendapat limpahan projek hasil Anwar sebagai Menteri Kewangan Malaysia.

Rosli Ibrahim sebelum itu telah pun menduduki kerusi panas ini 2 bulan sebelum perkara kronisme lantikan ini didedahkan oleh Ezam.

Umum mengetahui bahawa perlantikan Rosli Ibrahim sememangnya tidak memenuhi syarat2 yang ditetapkan kerana beliau merupakan ahli bankrapsi apatah lagi lantikan terus Rosli Ibrahim ini dipertikaikan oleh banyak pihak kerana beliau tidak mempunyai kredibiliti sebagai ahli perniagaan yang berjaya. Perniagaan menjual kereta PERODUA sebagai agent di pulau pinang menemui kegagalan.


Rosli Ibrahim, adik Anwar dimasukkan menjadi penasihat KDEB dengan gaji RM20K. Apabila isu kronisme diperkatakan Rosli letak jawatan serta merta. Semasa Anwar jadi TPM, adiknya (Rosli) menjadi antara salah seorang jutawan yang mendapat projek-projek hasil pertolongan abangnya sebagai Menteri Kewangan Malaysia

Apakah kriteria MB Selangor yang gagal itu untuk melantik terus Rosli Ibrahim memegang jawatan panas cukup menjadi persoalan.

Adakah kerana membalas jasa Anwar Ibrahim kerana melantik beliau sebagai MB (dan bukannya azmin ali ) dijadikan alasan untuk Khalid Ibrahim menutup mata dan membalas budi Anwar?

selang 24 jam pendedahan Ezam tentang perlantikan kronisme keluarga Anwar dalam syarikat besar kerajaan Selangor, Rosli Ibrahim meletakkan jawatan.

Dua hari lepas GAP mendapat maklumat daripada sumber2 PKR (yang kecewa dengan khalid) untuk meminta gap mendedahkan sekali lagi perlantikan kronisme kedalam syarikat KDEB.

Menurut sumber PKR tersebut, setelah Rosli Ibrahim meletak jawatan secara mengejut kini timbul pula isu Rosli Ibrahim digantikan dengan Hadrul Hisham aka Cekgu Bad ke dalam jawatan tertinggi KDEB.

Badrul Hisham mempunyai pertalian keluarga yang amat rapat dengan keluarga Anwar Ibrahim.


Gambar kenangan Badrul Hisham (nombor 4 dari kiri-berdiri dibelakang) bergambar bersama-sama keluarga isterinya Zarerah Hanim Md Zaki (Era)-berdiri di belakang nombor 3 dari kiri. Ibu Era, Rehan Ibrahim (duduk no 2 dari kiri) adalah adik Anwar Ibrahim


Dua tahun lepas Cekgu Bad ini telah mengahwini anak saudara anwar iaitu Zareera Hanim bt Ahmad Zaki( ibu era adik anwar) dan pertalian keluarga ini digunakan sepenuhya oleh Anwar Ibrahim untuk membolot segala pangkat dan kedudukan di dalam KDEB.


Wan Azizah sedang menduduk cucu saudara hasil perkahwinan CekguBard dan Era Hanim

Kemasukan Cekgu Bad menggantikan rosli ibrahim ini merupakan rantaian kronisme anwar sebagai landasan mengaut segala projek2 mega KDEB. KDEB mempunyai rantaian sumber ekonomi yang amat kukuh di selangor, sebut sahaja Hotel Quality,Hotel Brisdale,UNISEL,INSPEN dll sudah menggambarkan bentuk pelaburan yang mendatang pulangan jutaan yang banyak kepada kroni anwar dalam KDEB.

Semalam bila anwar bercerita tentang kronisme DEB sewaktu debat, sebenarnya dia jugak lupa akan kronisme keluarga beliau dalam KDEB.

Kalau munafik bercakap seperti malaikat, bau mulutnya lebih busuk daripada bangkai !

GAP; sesuatu mengejutkan berlaku nanti.

baca artikel asal di gerakan anti-PKR

Tiada ulasan: