MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

1 Nov 2009

Hubungan Anwar Ibrahim dan George Soros



Dari Egroup AIDC

Mike Billington, seorang wartawan dari EIR (Executive Intelligence Review) pernah mendedahkan pada tahun 2008 dalam tulisannya bertajuk "British Empire Tool To
Recolonize Malaysia" [Klik di sini] bahawa Anwar Ibrahim merupakan projeksi Yahudi Britain/Amerika Syarikat. Tiga orang Yahudi yang memprojek Anwar adalah, Paul Wolfowitz, Al Gore dan George Soros.

Tulisan ini hanya membahaskan peranan George Soros dalam memprojeksi Anwar.

Tulis Mike Bellington, "Apabila Soros mengetuai serangan spekulatif terhadap Malaysia dan jirannya pada tahun 1997, Perdana Menteri pada ketika itu, Dr. Mahathir Mohamad, berada dalam keadaan bersendirian di Asia, bertahan dengan melindungi nilai kewangan, dari IMF dan Bank Dunia, dengan mengenakan kawalan mata wang terhadap spekulator, dengan ini menyelamatkan populasinya daripada kemusnahan yang telah memusnahkan jirannya di Asia"

"Anwar, yang berkhidmat sebagai Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan kepada Dr. Mahathir pada ketika itu, telah meminta agar spekulator dibiarkan bertindak bebas, dan mengenakan “syarat IMF tanpa IMF”, sehinggalah Mahathir memecatnya dan melaksanakan kawalan mata wang"

"Anwar mempertahankan spekulator, mengakui bahawa dia telah mengedarkan kertas kerja Soros kepada pembuat dasar di Malaysia, dan mempertahankan Soros apabila Mahathir memanggil Soros seorang pencuri yang bebal"

"Soros membidas Mahathir dan mengugut bahawa Mahathir 'perlu dipecat dari jawatannya.' Anwar memimpin demonstrasi anarki terhadap Mahathir, serta memanggilnya sebagai korup dan tidak demokratik"

Selepas dipecat pada 1998, Anwar memberitahu Asian Wall Street Journal bahawa negara membangun perlu berhenti dari “menuding jari kepada spekulator(Soros) dan meletakkan keadaan di negara mereka dalam keadaan yang teratur terlebih dahulu,”

Beberapa minggu kemudian, spekulator George Soros menyatakan kembali sokongannya kepada Anwar dalam satu ucapan di Universiti Johns Hopkins, meminta supaya Anwar dibebaskan, serta menyalahkan Dr. Mahathir kerana membantu “kroninya” dengan membelanjakan ekonomi: “Jadi saya fikir apa yang perlu berlaku, adalah, dia (Dr Mahathir) perlu disingkirkan daripada kuasa,” kata George Soros. Klik di sini

Begitulah hubungan sentimental Anwar dan George Soros yang menggunakan Yahudi itu serta IMF untuk mengambil alih peralihan kerajaan. Spekulator George Soros berperanan mensabotaj ekonomi Malaysia, hingga terjadinya kegawatan ekonomi Malaysia pada tahun 1997/1998. Anwar yang menjadi Menteri Kewangan merestui tindakan Yahudi pensabotaj ekonomi negara itu, sebaliknya Dr Mahathir menentangnya.

Sebab itu, pengalisis ekonomi melihat, usaha sabotaj ekonomi Malaysia sebagai satu bantuan George Soros untuk mempercepatkan pengambilalihan Anwar Ibrahim sebagai PM.

Apabila Malaysia mengalami krisis ekonomi pada tahun 1997/98, Anwar sebagai Menteri Kewangan menawarkan satu resolusi meminjam daripada IMF, yang Anwar sendiri telah diplan oleh Yahudi Bank Dunia, James Wolfensohn sebagai Ketua Pembangunan kominiti IMF.

Tawar Anwar kepada Dr Mahathir, ekonomi Malaysia akan bebas sepenuhnya daripada belenggu kemelesetan ekonomi, jika menerima pakej pemulihan pinjaman IMF. Tetapi, Dr Mahathir bertindak sebaliknya, selain menggantikan peranan Anwar (yang telah dihijack oleh IMF) dengan Daim Zainuddin, Dr Mahathir secara total menolak pinjaman IMF.

Seterusnya Anwar dipecat dari UMNO dan terlucutlah jawatan Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan, maka hampir terputus semua perancangan Yahudi untuk menguasai ekonomi Malaysia yang sebelum ini banyak bergantung kepada status Menteri Kewangan dan Timbalan Perdana Menteri, Anwar Ibrahim.

Bantuan Soros pusingan kedua

Lokman Noor Adam, bekas Setiausaha Pemuda Keadilan mendedahkan bahawa parti Keadilan menerima sumbangan dana daripada Soros pada pilihanraya 2004. Kata Lokman, Wan Azizah dan Azmin Ali telah menemui Soros untuk meminta bantuan kewangan bagi menampung partinya, tetapi pertemuan itu menjadi satu isu besar apabila wujud perbalahan di antara Azmin Ali dengan wakil Tian Chua (Elizabeth Wong) yang tidak dibenarkan masuk menemui Soros.

Ketika pertemuan Azizah dan Azmin menemui Soros ini, Anwar masih lagi merengkok di dalam penjara Sungai Buloh. Maka apabila Azizah dan Azmin yang hadir, seolah-olah sudah mewakili Anwar, kerana Anwar hanya mewakilkan tiga orang (Azizah, Azmin & Khalid Jaafar) dalam urusan rundingan kewangan dengan pihak luar.

Apabila Anwar dibebaskan dari penjara Sungai Buloh pada tahun 2004, salah satu jawatan luar negara yang Anwar sandang adalah ICG (International Crisis Group). Klik di sini

Penaja utama ICG adalah Open Society Institute(OSI), milik George Soros, di mana Soros juga terlibat secara langsung dalam organisasi itu sebagai Executive Committee dan US Board Committee.

Selain Soros sebagai penaja utama ICG, terdapat juga beberapa yayasan Yahudi lain turut membantu. Antaranya; Sarlo Foundation of the Jewish Community Endowment Fund, Ford Foundation, Carnegie Corporation of New York, United States Institute of Peace dan lain-lain lagi. Klik di sini

Jadi bagaimana Anwar boleh terlibat dalam satu organisasi yang Yahudi mempunyai kepentingan paling kuat di belakangnya ? Apa matlamat ICG, jika organisasi itu sendiri didalangi oleh dana Yahudi ?

Izwan Abdul Halim, wartawan dari Harakahdaily (organ PAS) melaporkan ICG merupakan badan perisikan barat yang berusaha untuk memberi imej buruk kepada Islam.

"Dewan Pemuda PAS Negeri Kedah (DPPNK) menyifatkan laporan yang dikeluarkan International Crisis Group (ICG) bertajuk “Merekrut Militan Di Selatan Thai” sebagai satu bentuk tuduhan berniat jahat (mala fide) dan cubaan membangkitkan semula sentimen anti-Islam atau ‘Islamophobia’.Ketuanya, Ustaz Ahmad Yahya berkata, ICG yang beribu pejabat di Brussels, Belgium dalam laporan terkininya mendakwa sekolah pondok telah menjadi tempat melahirkan pemberontak di Selatan Thai berikutan kumpulan pemisah menggunakan mereka untuk merekrut dan melatih remaja Muslim.Menurut beliau, laporan itu turut menyebut, pengrekrutan melibatkan latihan ketenteraan, perang saraf psikologikal, pengintipan dan sabotaj melibatkan antara 1,800 hingga 3,000 pejuang daripada lebih 100,000 pelajar pondok"

"Kita percaya laporan ini adalah tuduhan ‘mala fide’ dan mempersoalkan laporan ini kerana dikeluarkan tatkala Selatan Thai kembali diselubungi tragedi. Kita merasa amat khuatir ini sebagai permulaan kepada cubaan membangkitkan semula sentimen anti-Islam atau ‘Islamophobia’ yang pernah berlaku selepas tragedi 11 September 2001 dahulu,” ujarnya dalam kenyataan kepada Harakahdaily baru-baru ini". Klik di sini

ICG merupakan badan risikan luar negara Amerika Syarikat yang dikawal sepenuh bekas-bekas pentadbir kerajaan Amerika seperti Morton Abramowitz (Yahudi), bekas Penolong Setiausaha Negara Amerika Syarikat dan Zbigniew Brzezinski (Yahudi), bekas Penasihat Majlis Keselamatan Amerika Syarikat dan dibantu oleh individu-individu Yahudi yang mempunyai dana seperti George Soros melalui Open Society Institute dan Stanley Fischer yang mempunyai kepentingan di Citigroup dan IMF.

Kalau diteliti rekod Morton Abramowitz dan Zbingniew Brzezinski, mereka mempunyai rekod buruk dalam menyediakan proposal kepada Presiden Amerika, supaya memerangi satu-satu negara.

Abramowitz Penolong Setiausaha Negara dalam bidang Perisikan dan Penyelidikan semasa pentadbiran Presiden Reagan (1986). Dasar Reagan "perang mengatasi keganasan" merupakan proposal Abramowitz. Ketika itu pentadbiran Reagan aktif memerangi negara-negara di bawah jajahan takluk Rusia yang menjadi musuh utama Amerika.

Brzezinski pula adalah penasihat Majlis Keselamatan Amerika Syarikat di bawah Presiden Jimmy Carter (1977-1981). semasa pemerintahan Reagan, Brzezinski, merancang Operation Eagle Claw, untuk membebaskan orang-orang tebusan di Iran menggunakan strategi Delta Force dan Pasukan Khas. Tetapi misi itu gagal dan Setiausaha Negara, Vance telah meletakkan jawatan.

Selain ICG dikawal oleh bekas-bekas pentadbir operasi menakluk negara luar, Amerika Syarikat, ICG akan memilih tokoh-tokoh proksi Amerika Syarikat di setiap negara di dunia. Misalnya Garent Evans, bekas Menteri Luar Australia, sebagai Presiden ICG,Shlomo Ben Ami (bekas Menteri luar Israel) dan Anwar Ibrahim (bekas Timbalan Perdana Menteri Malaysia).

Kebanyakan tokoh-tokoh ICG turut terlibat dalam CFR yang merupakan badan penentu dasar luar Amerika Syarikat.

sumber - egroup AIDC


1 ulasan:

Unknown berkata...

comolot la sama itu soros.
dulu kasik bikin susah org jak