MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

5 Mac 2009

Hanya sekadar menegakkan kebenaran - Saiful Bukhari



KENYATAAN MEDIA:

LAPORAN POLIS ( Pahangdaily.blogspot.com)

1) Setelah bersabar untuk sekian lama, saya dan seluruh keluarga merasakan adalah wajar bagi kami membuat satu laporan polis memandangkan sudah lebih kurang 6 artikel berunsur fitnah dan berniat jahat telah ditulis dan disiarkan oleh pahangdaily.blogspot.com ini dari September 2008 hingga ke hari ini. Pahangdaily.blogspot.com ini adalah portal berita yang dipercayai didalangi oleh sebuah parti politik dan beroperasi di negeri Pahang.

2) Saya juga dengan ini menafikan sekali lagi bahawa saya kononnya sedang sakit tenat oleh kerana termakan sumpah laknat. Tahap kesihatan saya adalah amat baik.

3) Pembohongan besar yang disiarkan oleh Pahangdaily.blogspot.com seperti :

Difahamkan “Anu”nya kini telah semakin bernanah dan beliau sukar untuk membuang air kecil. Tambah parah lagi beliau juga kini termaksa menggunakan “tiub” yang dipasang pada badannya untuk membolehkan beliau membuang air besar dan sebagainya. (Artikel penuh disini) sini, sini atau sini.

Ini adalah satu contoh pembohongan besar dan fitnah jahat yang tidak benar samasekali.

4) Saya memohon agar pihak polis menyiasat dan mengambil tindakan dengan segera ke atas penulis dan pengendali laman web tersebut dan berharap agar blogger yang lain supaya lebih beretika dan bertanggungjawab diatas penulisan masing-masing. Begitu juga kepada yang menyebarkannya melalui email berantai.

5) Saya juga dalam proses meneliti segala maklumat yang ada sebelum memfailkan tindakan saman keatas pihak Pahangdaily.blogspot.com


MAHKAMAH

6) Mengenai keputusan Mahkamah 5hb Mac ini, saya redha dengan apa jua keputusan kerana saya yakin bahawa Allah s.w.t itu Maha Mengetahui, dan setiap yang berlaku itu saya pasti ada hikmah disebaliknya. Saya hanya mampu bersabar, berdoa dan berserah sepenuhnya kepada-Nya.

7) Sebagai mangsa, saya hanya mohon untuk diberikan keadilan dan peluang bagi saya menunaikan tanggungjawab saya iaitu memberi keterangan ketika perbicaraan penuh kelak.



IMAM RAMLANG PORIGI

8) Di dalam wawancara bersama Malaysiakini pada awal Februari lalu, beliau telah menyatakan bahawa Pengarah Jawi pula yang mengatur sumpah tersebut. Ia jelas bertentangan dengan pendedahan beliau sebelum ini yang mengatakan bahawa kononnya Pegawai Khas Timbalan Perdana Menteri Prof Madya Khairil Annas yang mengatur sumpah tersebut.

9) Saya yakin Imam Ramlang Porigi sedar bahawa beliau telah melakukan kesilapan. Saya percaya bahawa beliau telah dihasut oleh pihak-pihak tertentu supaya melakukan Fitnah tersebut.

10) Justeru, saya doakan agar beliau kembali ke jalan yang benar serta mendapat taufiq dan hidayah dari Allah s.w.t. Amin. (Pendedahan saya sebelum ini)

SAIFUL BUKHARI

sumber - Saiful Bukhari Azlan

Tiada ulasan: