MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

9 Jan 2009

Anwar Ibrahim : Hentikan sifat munafik, anda penyokong Israel !



Anwar Ibrahim : Hentikan sifat munafik, anda penyokong Israel !


Kalau anda bukan penyokong Israel, kenapa anda sokong Paul Wolfowitz, bekas Setiausaha Pertahanan Amerika. Ketika diwawancara oleh Stephen Sackur dalam program BBC HARD TALK, 10 Mei 2005, anda bermati-matian mempertahankan Wolfowitz, ketika seluruh dunia umat Islam mengecam tindakan kejamnya membunuh ribuan umat Islam di Iraq.

Anda bela seorang Yahudi, Zionis bernama Paul Wolfowitz, tetapi dalam masa sama anda kecam seorang muslim bernama Osama bin Laden, sedangkan Wolfowitz yang anda bela telah terbukti sebagai penjenayah dan arkitek perang Iraq yang dibenci oleh seluruh dunia, manakala Osama Laden, yang anda kecam gagal dibuktikan sebagai teroris.


Steve Clemons kata anda penyokong Annapolis Summit

Steve Clemons seorang blloger tersohor terkemuka di Amerika menulis dalam blog popularnya, The Washington Note bahawa anda terlibat sama menyokong Annapolis Summit yang diusahakan oleh Presiden Bush dan Condoleeza Rice.

Menurut Steve Clemons anda salah seorang yang menandatangani surat sokongan Annapolis Summit. Anda tandatangani sokongan itu atas kapasiti sebagai AJK Kehormat International Crisis Group (ICG) bersama-sama dengan sahabat-sahabat Amerika anda seperti; JOHN McLAUGHLIN (bekas Timbalan pengarah CIA), JOHN MALOTT, (bekas Pesuruhjaya EU for Foreign Relations ), RITA HAUSER (RAND Corporation Board Member) dan lain-lain. Bukti klik di sini

Apa itu Annapolis Summit ? Annapolis Summit adalah 'perjanjian damai' antara Palestin yang diwakili oleh Mahmod Abbas (Fatah) dengan Ehud Olmert (ketika itu Perdana Menteri Israel) untuk mengiktiraf Isarel sebuah negara yang sah dan mengiktiraf Abbas sebagai Perdana Menteri Boneka Israel di Palestin. Klik di sini

Ketika majoriti rakyat Palestin diwakili oleh Hamas menolak Annapolis Summit, anda pula bersekongkol dengan Amerika menyokong penubuhan negara Israel.


Gershon Baskin kata anda anti Hamas

Anda kenal Gershon Baskin ? Dia adalah seorang Yahudi, Pengarah Pusat Penyelidikan dan Maklumat Israel/Palestin (IPCRI). Dia dakwa pernah jumpa anda di Amerika sebanyak dua kali pada tahun 2005 untuk bertanyakan tentang Hamas. Apa yang anda jawab tentang Hamas kepada Gershon Baskin?

Gershon Baskin kata anda telah mencerca Hamas sebagai tidak demokrasi dan tidak boleh menyertai pilihanraya di Palestin kerana Hamas mempunyai pasukan bersenjata.

Jawapan tegas anda itu yang mengecam Hamas, sangat disukai oleh Gershon Baskin hingga dia membuat catatan khas memuji anda dengan mengatakan "sekiranya Anwar Ibrahim rakyat Palestin, isu perbalahan Palestin-Israel akan selesai kerana Anwar Ibrahim boleh duduk semeja berunding dengan Ariel Sharon (bekas Perdana Menteri Israel). klik di sini


Website moon of Alabama kata Foundation For The Future missinori Amerika perkuatkan Israel

Anda bermati-matian menafikan Foundation For The Future yang pernah anda pengerusikan sebagai alat tajaan Amerika. Anda beritahu rakyat muslim Malaysia bahawa Foundation itu seolah-olah anda yang buat dengan bantuan kewangan daripada negara-negara Islam di Timur Tengah. Klik di sini

Tetapi rakyat Malaysia boleh boleh diperbodohkan dengan tulisan dan kata-kata anda semata-mata. Jabatan Negara Amerika mewartakan bahawa Foundation for The Future adalah projek tajaan mereka di Timur Tengah melalui projek Amerika yang dinamakan BMENA (the Broader Middle East and North Africa). Malah anda sendiri dilantik menerajui foundation itu dengan eshan Amerika Syarikat. Klik di sini

Apakah misi Foundation For The Future di Timur Tengah ? Laman website moon of Alabama mendedahkan seorang blogger terkemuka Amerika bernama Billmon mendedahkan fungsi utama Foundation itu memberi tajaan dan bekalan senjata kepada kumpulan Fatah, pimpinan Mahmod Abbas (pro Israel/Amerika) supaya melawan kumpulan Hamas. Klik di sini

Apakah ini peranan anda dalam Foundation For The Future sebenarnya ? Memang benar, sebab itu anda takut mengaku yayasan yang anda terajui itu ditaja oleh Amerika, kerana bimbang agenda jahat akan pecah dan diketahui oleh umat Islam.


Gus Dur kata anda agen Amerika

Kawan rapat anda yang sanggup ulang alik dari Indonesia ke Kuala Lumpur semata-mata untuk membela anda dan berkempen untuk memenangkan anda di Permatang Pauh, bernama Gus Dur mendedahkan agenda anda bersama Paul Wolfowitz yang anda sembunyikan selama ini.

Kawan baik anda (Gus Dur) tulis di laman webnya, bahawa dia terlibat sama semasa pertemuan anda dengan Paul Wolfowitz di Munich pada tahun 2004. Dia kata anda telah dilantik oleh Paul Wolfowitz (ketika itu Timbalan Setiausaha Pertahanan Amerika) sebagai Agen Amerika atau jurucakap Amerika di negara Islam untuk melemahkan semangat golongan muda menubuhkan Negara Islam. Kata kawan baik anda lagi, peranan anda dipertanggungjawab oleh bapak zionis di Amerika (Wolfowitz) untuk melemahkan golongan muslim fundalmentalis dengan melahirkan seramai mungkin muslim moderat seperti anda. Klik di sini


Anda tidak bersungguh kecam Israel

Sehari dua ini, anda kerap menulis di blog mengecam Israel dan Amerika kerana kekejaman di Palestin. Tahniah diucapkan. Anda memperlekehkan Bush/Cheney sebagai faktor penyebab serangan Israel itu. Semua orang tahu maksud anda itu, kecaman anda itu semata-mata menurut skrip kerana anda tahu Bush/Cheney bakal kehilangan kuasa tidak lama lagi.

Anda tidak mengecam Barack Obama dan Hillary Clinton. Kenapa ? Walhal serangan ke atas Palestin dilakukan semasa pemerintahan regim Obama ? Anda juga tidak bersungguh mengecam Israel, ditulis kabur-kabur supaya orang keliru dan dalam masa sama mengecam dunia Arab.

Selalunya jika anda anggap kenyataan media yang sangat penting, anda akan susun dalam bahasa formal dan dibuat dua versi. Bahasa Malaysia dan Bahasa Inggeris. Motifnya sangat jelas, tulisan Bahasa Melayu ditujukan kepada rakyat Malaysia, manakala tulisan Bahasa Inggeris ditujukan kepada rakan-rakan anda di Barat supaya mereka mengerti visi anda terhadap sesuatu isu.

Tetapi dalam kes Ghazza, anda hanya buat versi Bahasa Malaysia sahaja dan tulisan anda tidak menyakinkan pembaca, kecuali terpancar unsur mempertahankan pengaruh politik agar tidak dihakis oleh tsunami Israel.

Kedutaan Amerika di Malaysia pun tidak memahami tulisan Bahasa Melayu anda, apatah lagi rakan-rakan anda di Barat terutamanya di Amerika tidak memahami langsung tulisan Bahasa Melayu anda itu.


Anda sendiri mengaku baca karya Yahudi, Hana Arent, sokong Holocaust

Anda sendiri mengakui pernah membaca buku karya Hana Arent, seorang Yahudi di Jerman. Anda mengupas isi kandungan buku itu yang mempertahankan Holocaust, iaitu suatu mitos yang Yahudi dendangkan secara zaman berzaman bahawa rakyatnya dibunuh dengan kejam secara beramai-ramai semasa pemerintahan Nazi di Jerman.




Cara penceritaan anda (video yang pernah diterbitkan oleh AIDC) mengambarkan anda sangat teruja dan sangat simpati dengan pembunuhan Yahudi-Holocaust itu. Begitu syahdu sekali simpati anda dengan pembunuhan itu.

Cara berfikir anda sama dengan rakan baik anda, Gus Dur yang mempertahankan kewujudan Holocaust dan sanggup mengecam Mahmoud Ahmadinejab, Presiden Iran yang mendakwa Holocaust hanya mitos dan propanganda Israel.

Bezanya Gus Dur lebih berterus terang sokongannya kepada Israel, tetapi anda, bersimpang siur tetapi maksud akhirnya sama matlamat dengan Gus Dur.

Anwar Ibrahim, usah munafik, siapa kawan-kawan anda di Amerika yang membantu anda. Siapa Al Gore, siapa Madeline Albright, siapa Cohen, siapa Carl Gershman. Bukankah semua itu Yahudi neokoservatif Amerika yang berusaha melemahkan negara Islam dan bercita-cita memperkuatkan negara Israel ?

email dari NTAnwar

2 ulasan:

Kamarulzaman Kamdias berkata...

Sila lawat kepal nasi, kepal beras/ kkamdias.blogspot.com...Gerakan zionis tembusi Malaysia

THE PUREHADHARIST berkata...

CABAR ANWAR IBRAHIM BERDEMONSTRASI DI KEDUTAAN AMERIKA SYARIKAT !
Salam,

KAMI PENCINTA ISLAM DENGAN INI MENCABAR DATO' SERI ANWAR IBRAHIM UNTUK MENYATAKAN SIKAP YANG JELAS DAN JUJUR DENGAN MEMIMPIN SUATU DEMONTRASI BESAR DI HADAPAN KEDUTAAN AMERIKA SYARIKAT.....ITUPUN KALAU BERANI.

JANGAN TERUS-TERUSAN BERDOLAK-DALIK DAN MENIPU UMAT ISLAM KONONNYA SAUDARA JUGA BERPERANAN DALAM ISU PALESTIN INI.

SEBARKAN CABARAN INI....