MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

10 Ogo 2008

Neo-Anwar : Anwar Raja Kroni


++++++tidak perlu klik lanjut++++++





10 ulasan:

sheena berkata...

aslmkm,
Di zaman Rasulullah dan di zaman para Sahabah dan Khalifah yang agung, mereka ini, sebagai pemimpin masyarakat, amat tinggi keimanan dan ketaatannya kepada Perintah Allah, dan amat takut kepada amaran yg. termaktub di dalam Al-Quran dan Sunnah. Mereka juga amat takut untuk memegang teraju sebagai pemimpin.

Justeru, setiap dirham, dinar dan harta dalam kepunyaan mereka diberi dan disedekahkan kepada masayarakat dengan sebanyak2nya, dan kepada para mujahideen (yg berjihad di Jalan Allah). Mereka hidup ala kadar, dan amat berhati-hati dengan kuasa dan wang yg. mereka pegang disebabkan AMANAH yang amat berat di dunia dan akan disoal di Akhirat.

Pemimpin seperti DSAI nampaknya tak takut apa-apa. DSAI jelas meletakkan dirinya paling depan untuk menerajui Malaysia sebagai (kononnya) Perdana Menteri, walaupun beliau sepatutnya (sebagai Muslim) mengutamakan ramai lagi teman-teman Pembangkang yang berugama Islam yang jauh lebih berilmu (dari segi memimpin negara Islam) daripadanya).

Stan berkata...

Jiakalu dia boleh meningkatkan negara kita..apa salahnya? Lagipun, BN sudah hancur dan harga minyak naik..kalau dia buat tak baik..lima tahun buangkan dia lah

NORA berkata...

Asslamua'alaikum...

I believe, statement dari STan - "kalau dia buat tak baik..lima tahun buangkan dia lah." harus difikirkan dengan teliti. Even nak cakap begitupun kena fikir dahulu. Lagi dalam sehari macam2 boleh jadi, apatah lagi 5 tahun. Jangan ingat jika dia tak bagus, dia akan biarkan rakyat buang dia ... Paling tidak pun DAP yang akan buang dia. Dan apa akan jadi pada Malaysia lepas tu. Fikir bukan hanya untuk sehari, tapi kena fikir untuk kehidupan anak cucu kita di masa akan datang. Statement BN sudah hancur tu sama sekali tidak benar. Kalau BN dah hancur, masakan boleh bertahan sebagai Kerajaan. Dan sudah ramai yang mula sedar kelicikan Anwar menyimpan kerja2 kotor yang telah dilakukan. Jadi, kami akan pastikan impian beliau tidak akan menjadi kenyataan.

Harga minyak naik ... adakah anda sudah mengkaji segala kebarangkalian punca kenaikan harga minyak itu selain hanya menonton berita atau membaca harga minyak setong setiap hari di surat khabar/ internet. Dan adakah dengan hanya berkata :Hari ini Pakatan memerintah, esok harga minyak akan turun" boleh menjadikan segala2nya ok, kerajaan yang tak ada curruption, hak orang Melayu terbela (Kenapa aku sebut orang Melayu... sebab Malaysia ni orang Melayu yang punya)dan perjalan seterusnya akan lebih teratur. Melihat dari apa yg berlaku sekarang, aku langsung tak ada keyakinan pada kepimpinan DSAI.

Sudah terang lagi bersuluh ... masih tidak boleh menerima yang hak. Itulah bezanya taksub pada individu atau keterbukaan minda pada sesuatu issue.

Wasallam

Unknown berkata...

Rupa-rupanya semasa Anwar jadi Menteri Kewangan lagi....harta rakyat Malaysia telah dikaut dan dibahagi2kan kpd kroni2 Anwar...
Patutlah kaya- raya kroni Anwar...apa tidaknya rumah pun berjuta2...

NORA berkata...

Salam moderator,

Pergerakan slide video ni laju sangat. Boleh slow kan sikit supaya orang betul2 faham. Sebab tu agaknya ada yang tak leh nak faham... salah video, laju benar, bukan salah org yg tak faham.... Tima Kacih

Wasslam

Nizam Sabereen berkata...

Bg saya la..tkde salahnye dgn kronism.Tuan guru Nik Aziz ada bg contoh yg cukup cantik..Khulafak Ar-Rashidun...4 org sahabat Nabi yg ckp rapat..sapa diaorg ni?Sepupu,pak mentua dan member kamceng...kalaulah kroni Anwar ni tk berkelayakan,menyeleweng dan menjahanamkan bisnes maka padanlah kalu kita marah...tk boleh sewenang2nya kata Anwar rompak duit negara...so far tkde pon komplen ttg kegagalan kroni2 Anwar dlm bisnes...kalau ada tolonglah tunjuk buleh saya buat penilaian...mengapa benda ni dihighlightkan sgt...kan lebih baik melantik org yg kita kenal rapat dan percaya utk pikul amanah dr org yg tk kita kenal...psl rumah Anwar ke Azmin ke...kira kecik la kalu nk dibandingkan ngan istana pemimpin2 UMNO...psl apa u tk moh highlight yg tu plak...cth kroni yg jahanam ingat lg tk bila Mahathir arahkan Petronas bail out company anak dia...yg tu aper cerita?Jawab...jgn tk jawab.....

zek berkata...

to anzsai....

"psl rumah Anwar ke Azmin ke...kira kecik la kalu nk dibandingkan ngan istana pemimpin2 UMNO..."

Saya tertarik dgn ulasan saudara. Benar rumah pemimpin UMNO pun lebih kurang sahaja dgn rumah-rumah pemimpin PKR. Besar dan memerlukan kos pembinaan yg bukan sedikit jumlahnya. Konflik nya di sini perjuangan mereka atas dasar PERJUANGAN utk RAKYAT. Bagaimana mereka mahu membela nasib RAKYAT jika mereka juga mempunyai ciri-ciri yg boleh dikatakan sama dari segala segi dengan pemimpin sedia ada. Benarkah mereka betul2 berjuang utk rakyat atau berjuang atas dasar kepentingan tertentu?

NORA berkata...

To Zek... You have a point here. Cuma kalau u boleh kupaskan dengan lebih dasar perjuangan Pakatan yang kelihatan kurang stabil dan bermuka-muka. Dengan kaum ni, cakap mcm ni, dgn kaum tu, cakap macam tu. Bila dah ramai Melayu bengang, barulah terhegeh2 nak cakap pasal pertahankan hak Melayu masa ceramah di Pulau Pinang. Sangat2 kelihatan tidak konsisten dan seperti mahu meraih sokongan semata.

Bak kata saudara anzsai, menggunakan term Kuhulafa al-Rashidin bagi saya amatlah kelihatan tidak sesuai untuk dibandingkan dgn kronism saudara Anwar kita. Dengan kehidupan yang begitu mewah dinikmati bersama anak beranak dan juga teman2 rapat, Khalifah2 kita pada zaman dahulu jauh lebih susah dan zuhud.

Kani bukannya penyokong fanatik kerajaan. Apa2 yang menyeleweng tetap kami tentang. Cuma, untuk jadikan Anwar sebagai Perdana Menteri... tak mungkin terjadi. Sudah terlalu banyak pengkhianatan yang telah beliau lakukan dan rakyat seharusnya buka mata, bukannya mengikut membabi buta.

My 2 cents opinion. Wasalam

ml berkata...

Laa, AI belom lagi jadi PM sepenohnya. Kalau dah jadi PM, anzsai agak2 macam mana kehidupan dia? Macam ini pon dia dah buat banyak sangat helah dia. Kepada DAP cakap lain, kat PAS habag lain.
Dia belom jadi PM, mana dia dapat wang banyak begini? He play this 'racist card' with his supporters. Di US tu, ramai orang2 dia dan kerajaan dia yang paling racist sekali dalam dunia ni. Konon dia orang bela satu atau dua kes racist, dia dah heboh2 sedunia. Dia orang ni cuma nak safe muka saja pada dunia luar konon kerajaan dia adil. Dan orang so called muslim seperti AI nih lah orang yang US paling suka sangat. We cannot be to naive when it comes to religion.

Nizam Sabereen berkata...

Kpd Joyah dan Zek....anda begitu lantang mempersoalkan ttg keikhlasan sadara Anwar Irahim..dan bersungguh2 mengatakan Anwar Ibrahim pengkhianat dan sebagainya.

Sememangnya Anwar Ibrahim tidak setaraf dgn Nabi dan para Sahabat..ttp point yg ingin sy ketengahkan ialah jika Nabi buat dah tentu tidak salah kalu kita sbg umat Islam buat...spt yg sy kata baik BN atau PR amalan kroni bknlah sesuatu yg salah jika dibuat dgn betul dan persetujuan semua...

Ttg rumah dia...adakah dgn clear kamu mengesahkan yg dia menjadi kaya (kalau dia kaya) adaalah dgn melalui penzaliman kpd rakyat...nyatakan kpd saya tanah siapa yg dirampas..kontrak mana yg dirampas semasa beliau berkuasa dahulu..?

Apabila wartawan bertanya kpd Pak Lah mcm mana Kamaludin boleh begitu berjaya mendapat pelbagai kontrak kerajaan,dgn selamba dia menjawab,"oh dia mmg pandai meniaga..."..megapa perkara ini tidak kamu highlightkan sebagai satu cth kronism dlm BN?

Dan ye kpd Joyah...namakan pengkhianatan Anwar kpd Malaysia krn hairan jugak saya kerana kerajaan Malaysia sendiri tidak mengambil langkah proaktif utk mengheret sdr Anwar ke mahkamah atas tuduhan pengkhianatan...

Sdr Anwar Ibrahim dibelasah setengah mati dlm penjara tp tiada satu pun pembelaan utk beliau...malah dituduh pula dgn tuduhan gila mencederakan diri sendiri hinggalah Tan Sri Rahim Noor mengaku...

Tolonglah bagi saya faham krn nampak begitu lunak sekali anda berhujah...

Oh ye..kita tk perlu bercompang camping dan hidup daif semata2 nk mendabik dada konon utk berjuang atas nama rakyat...bacalah Sirah Nabawiyah dan kaji sendiri perjuangan Nabi sebab baginda tk pernah suruh kita hidup melarat atas berjuang utk rakyat...cuma zaman itu sememangya kebanykan org hidup susah....