MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

30 Jun 2008

Misteri hubungan Anwar & Saiful ?

Wan Azizah Wan Ismail tunjuk bukti foto dirakam dalam hanset. Banyak lagi koleksi foto mangsa kerana mangsa dilapor bekerja di pejabat Anwar, tetapi Azizah lebih berminat dengan bukti foto yang berlatarbelakang pejabat TPM. Itupun sudah misteri.


Misteri hubungan Anwar & Saiful ?


Banyak ruang 'misteri' dalam kejadian kes antara Saiful Bukhari Azlan (pekerja) dan Anwar Ibrahim (majikan) seperti yang dibuat laporan polis oleh mangsanya sendiri.

Blog Wan-Nasru (lebih condong mengaitkan dengan konspirasi) menulis petikan laporan polis mangsa seperti berikut;

“Saya Mohd Saiful Bukhari b Azlan (850706-01-5687) ingin melaporkan bahawa saya telah diliwat oleh majikan saya. Perkara ini berlaku tanpa kerelaan saya. Kejadian terakhir berlaku 26/6/08 di Unit 1151, Kondominium Desa Damansara, Jln Setia Kasih, KL. Oleh itu, tujuan laporan ini dibuat untuk mendapat pembelaan dan keadilan keatas diri saya. Saya juga berasa bimbang dengan keselamatan diri dan keluarga saya jika perkara ini tersebar luas di khalayak ramai. Majikan saya Dato Seri Anwar Ibrahim - Ketua Umum PKR."


Tugas polis

Memandangkan laporan ini dibuat sendiri dengan penuh sukarela oleh mangsa, maka menjadi tugas polis untuk menyiasat kebenaran laporan yang dibuat oleh mangsa. Antara siasatan barangkali mencakupi aspek berikut;

1. Betulkah laporan itu ditulis dengan penuh kerelaan ?
2. Betulkah berlaku 'kejadian liwat tanpa kerelaan' antara majikan dengan pekerja ?
3. Betulkah kejadian itu berlaku pada tarikh dan tempat yang disebut ?
4. Betulkah mangsa berada dalam tertekan, bimbang keselamatannya diri dan keluarga jika berita ini tersebar luas ?

Foto mangsa bergambar dengan salah seorang pegawai khas TPM, diambil tiga bulan lepas. Wan Azizah ambil foto ini sebagai bahan bukti, walhal banyak lagi koleksi foto mangsa yang boleh diambil. Foto ini sudah lama disiarkan diblog aktivis AIC, Najwan Halimi. Sudah tentu Presiden PKR mempunyai agenda tersirat dengan hanya memilih foto ini sebagai bahan buktinya.



Siapa mangsa?

Laporan itu menyebut, mangsanya bernama Mohd Saiful Bukhari b Azlan 850706-01-5687, seorang pekerja kepada majikannya yang bernama Dato Seri Anwar Ibrahim - Ketua Umum PKR.

Tetapi laporan itu tidak menyebut apakah jenis pekerjaan dan dimanakah lokasi tempat dia bekerja bersama majikannya. Banyak lagi ruang misteri yang perlu dirungkai, bila dia bekerja, apa jenis pekerjaannya, selain Ketua Umum PKR, apakah lagi jenis pekerjaan majikannya.

Kalau dinyatakan majikannya adalah pekerja parti, kebiasaannya dibuat secara sukarela. Apakah pekerja itu dibayar gaji bulanan atau bekerja sukarela? Kalau dibayar, dari manakah majikannya mendapat wang bulanan untuk membayar pekerjanya dan berapa gaji bulanannya.

Saiful Bukhari bukanlah nama asing. Pelajar-pelajar UNITEN mengenalinya kerana dia adalah bekas Timbalan Presiden 1 Majlis Perwakilan Pelajar UNITEN sesi 2006/2007.

Dia juga mempunyai ramai kenalan di kalangan bekas-bekas pimpinan pelajar sezaman dengannya kerana dia termasuk salah seorang pemimpin pro-Aspirasi (pro-kerajaan?)yang sering berjumpa dengan pemimpin-pemimpin negara. Dia juga suka bergambar sebagai koleksi peribadi pemimpin-pemimpin negara yang pernah dikenalinya.

Bermakna kalau sikapnya suka bergambar, kenapa pula tidak ada sebarang gambarnya berposing dengan majikannya (Anwar Ibrahim), yang pernah dia bekerja sejak PRU 12? Agak pelik, hanya gambar-gambar mangsa berposing dengan tokoh-tokoh UMNO, tetapi tiada sebarang gambar dia berposing dengan Ketua Umum PKR. Sedangkan masanya lebih lama berada bersama Ketua Umum PKR sebagai hubungan pekerja dan majikan.

Kesimpulannya, semasa menjadi Timbalan Presiden 1 Majlis Perwakilan Pelajar UNITEN selama setahun, dia sudah terdedah dengan realiti politik kampus, politik negara dan pemimpin politik.

Kenapa tidak diambil foto ini sebagai bahan bukti ? Foto mangsa bergambar dengan bekas Menteri Pengajian Tinggi. Ketika itu mangsa adalah Timbalan Presiden Majlis Perwakilan Pelajar UNITEN


Latar belakang keluarga mangsa

Maklumat dari bekas-bekas pemimpin pelajar sezaman dengan menyebut, dia sudah tidak aktif dengan kumpulan pro-Aspirasi sejak dua tahun lepas.Dia juga gagal menamatkan pengajiannya di UNITEN. Mangsa dilaporkan tinggal bersama pak ciknya di Bandar Utama Utara, Subang. Mempunyai seorang lagi adik perempuan yang masih belajar. Ibunya telah meninggal dunia. Bapanya bekerja sendiri dan berpisah dengan ibunya semasa masih hidup.

Kononnya arwah ibunya meninggalkan 'sedikit harta' di atas nama mangsa tetapi telah habis dibelanjakan oleh mangsa.

Dari cerita lisan sebegini memberi satu justifikasi kepada kita bahawa mangsa adalah termasuk dalam keluarga yang bermasalah dan mangsa terpaksa mengharungi hidup seorang diri (tanpa pertolongan bapa?) untuk meneruskan kehidupan. Maka tidak hairan, kalau mangsa gagal meneruskan pengajian, jika sentiasa dihimpit dengan bebanan kewangan dan kurang bimbingan ibu bapa seperti ini.

Foto mangsa bersama tunangnya semasa majlis pertunangan


Macam mana boleh bekerja dengan Anwar ?

Walaupun tidak dijelaskan apakah jenis pekerjaan, tetapi mangsa mengatakan dia bekerja dengan majikannya Ketua Umum PKR. Walaupun tidak dinyatakan lokasi pekerjaannya namun boleh diandaikan, dia bekerja di pejabat Anwar (seksyen 16), atau pejabat PKR (bangunan baru) atau di luar lokasi pejabat, sebagai pekerja bebas tetapi masih menghantar laporan harian kepada majikannya.

Persoalan-persoalan itupun sudah misteri kerana pelbagai andaian boleh dibuat sekiranya hanya menggunakan terma 'pekerja' dan 'majikan'.

Persoalan yang lebih misteri, bagaimanakah mangsa boleh bekerja dengan Anwar dan bagaimanakah cara dia diambil, sedangkan Anwar terkenal sebagai seorang tokoh yang amat cermat memilih pegawai-pegawainya yang sebelum ini masing-masing berlumba-lumba mengambil hati Anwar untuk digelar 'pewaris dairi merah'.

Maksud 'pewaris diari merah' adalah orang yang paling rapat dengan Anwar. Semasa Anwar jadi TPM, 'pewaris dairi merah' adalah Azmin Ali. Semasa Anwar, Ketua Umum PKR, diwarisi pula oleh Nik Nazmi Nik Ahmad.

Maksudnya 'pewaris dairi merah' adalah Setiausaha Sulit Anwar yang bertanggungjawab mencatat segala jadual dan aktiviti Anwar.

Tiga orang pegawai setia Anwar. Dari kiri Nurul Izzah,Sim Tze Tzin dan Nik Nazmi Nik Ahmad (pewaris terakhir 'dairi merah'). Nik Nazmi, bekas aktivis pelajar UKEC, UK dikatakan paling berpengaruh dan penyusun strategi anak muda. Sebab itu beliau dilantik SETPOL MB Selangor, walaupun telah memmpunyai sumber pendapatan sebagai ADUN PKR.Bermakna beliau mempunyai dua sumber pendapatan. Kehebatan Nik Nazmi dihikayatkan bahawa beliau sanggup bayar secara tunai kepada penajanya PNB yang pernah taja pengajiannya di UK, semata-mata untuk berkhidmat dengan Anwar. Banyak betul duitnya.


Anwar sudah ada pegawai-pegawai setianya termasuk Nik Nazmi Nik Ahmad (pewaris terakhir 'dairi merah'), Nurul Izzah (anaknya), Sim Tze Tzin, Ginnie Lim, Lee Khai Long, Khairul Anuar Ahmad Zainuddin (Jonah) dan ramai lagi anak-anak muda yang telah terbukti kesetiaan dan mampu diambil sebagai pekerja paling dipercayai Anwar.

Kalau Nik Nazmi sibuk sebagai SETPOL MB Selangor dan ADUN, kenapa tidak diambil Jonah atau Ginnie Lim calon PKR yang kalah dalam PRU baru-baru ini ? Kenapa pula Anwar sangat berminat mengambil 'mangsa' yang masih mentah dan sebelum ini lebih terkenal sebagai penyokong kerajaan?

Sudah tentu pengakuan mangsa sebagai pekerja Anwar akan menimbulkan polemik, kerana masih ramai lagi pekerja-pekerja muda yang lebih berjasa berlumba-lumba untuk menawan hati Anwar dan menempatkan diri sebagai 'pewaris dairi merah'. Malah sudah timbul perbalahan di kalangan sesama sendiri yang mendakwa mereka lebih setia dan lebih bekorban untuk parti.

Bukan rahsia lagi, Jonah terasa jauh hati apabila dipinggirkan selepas tewas melawan Najib di pekan.

Apatah lagi apabila muncul 'watak' baru yang dikenali sebagai Saiful Bukhari Azlan, yang baru sahaja bekorban dan menyumbang kepada parti. Ketika Jonah berdemontrasi lawan polis, Saiful Bukhari masih turun naik ke pejabat tokoh-tokoh negara untuk bergambar. Jadi wajarkah Saiful digelar sebagai 'pekerja setia' kepada Anwar ?

Malah sebelum ini, sudah kecoh laporan mengenai latar belakang 'kepartian' Saiful dibuat oleh pekerja-pekerja muda PKR yang setia kepada Anwar. Tetapi, Anwar masih mengambil 'mangsa' itu sebagai pekerjanya. Kenapa ?

Ini satu lagi koleksi foto mangsa berposing sakan dengan Shahril Samad


Pewaris 'Dairi Merah' Rahimi Osman, Najwan Halimi & Saiful ?

Seorang lagi watak yang dianggap 'pewaris dairi merah' adalah Rahimi Osman. Dia dikatakan pegawai khas Anwar selepas Nik Nazmi. Lebih menarik lagi Rahimi merupakan bekas Presiden Anwar Ibrahim Club (AIC) yang juga gagal menamatkan pengajiannya di UIA.

Status dan gaya kepimpinan Rahimi tidak disukai oleh sesetengah AJK AIC. Semua ini bukan rahsia lagi, kerana perbalahan sesama sendiri pernah dibincangkan secara terbuka di internet.

Dengan ketiadaan sokongan yang padu daripada AJK AIC, Rahimi mempunyai seorang kawan yang setia bernama Saiful Bukhari Azlan. Kebetulan wataknya hampir sama, sama-sama tidak habis pengajian dan rajin bekerja.

Rahimi dikatakan telah ditemani oleh Saiful untuk menguruskan kerja-kerja politik Anwar dan PKR terutamanya semasa PRU 12. Jadi bukan setakat Saiful dibawa keluar masuk ke pejabat Anwar di Sekyen 16, bahkan Saiful juga turut terdedah dengan pelbagai instrumen sulit Anwar termasuk AIC, Suara Keadilan, malah mungkin mengikuti road show ceramah Anwar.

Jadi, peranan Saiful, lebih tepat adalah pembantu kepada Rahimi Osman yang menjadi pegawai khas Anwar. Pembantu kepada pembantu khas Anwar?

Keintiman Saiful & Rahimi, dicurigai oleh sepupu Rahimi sendiri yang masih menuntut di UNITEN bernama Najwan Halimi. Sudah tentu Najwan lebih mengenali siapakah Saiful kerana kedua-dua menuntut di UNITEN.

Najwan Hilimi, pelajar UNITEN yang juga aktivis AIC pernah menulis secara bersiri mengenai latar belakang mangsa dan kemelut perpecahan AIC di dalam blognya.


Najwan adalah pengikut setia AIC dan pengikut setia PKR dari dulu hingga sekarang. Najwan pernah melaporkan latar belakang Saiful kepada sepupunya (Rahimi) turut menulis dalam blognya (riwayat hayat)ketidakpuasan hatinya terhadap Saiful dalam tiga siri tulisan bertajuk "Awas! Ada Musang Berbulu Ayam" Siri (1), (2) & (3).

Kenapa posting artikel misteri didelete ?

Begitulah nada kemarahan dan kebencian Najwan Halimi kepada Saiful, hingga tercatat luahan perasaannya di blog peribadi dan turut menceritakan perbalahan sesama aktivis AIC dalam merebut status 'pewaris dairi merah'.

Namun antara Rahimi, Saiful dan Najwan, semua arahan datang daripada 'ketua pewaris dairi merah' bernama Nik Nazmi Nik Ahmad, yang katanya, sangat dekat dengan Anwar.

Suara yang keluar dari mulut Nik Nazmi suara keramat. Suara Nik Nazmi adalah suara Anwar!

Itu adalah kepercayaan umum yang dipegang oleh mereka yang bercita-cita bakal menjadi 'pewaris dairi merah'

Jadi tidak mungkinkah semua 'plot liwat' ini, datang dari mulut Nik Nazmi ?.

Lebih suspen lagi kenapa Najwan Halimi telah mendelete postingnya bertajuk "Awas! Ada Musang Berbulu Ayam" siri 3, seminggu sebelum laporan polis dibuat oleh Saiful Bukhari ?

Salah seorang blogger AIC lain (Mat Keri) tulis, posting terakhir Najwan terpaksa didelete kerana 'arahan pihak atasan'. Siapa pihak atasan itu ? Kenapa posting itu didelete? Itupun menjadi misteri

Halimey Abu Bakar, Ketua AMK Selangor (kiri) dan Khairul Anuar Ahmad Zainuddin (Jonah),Naib Ketua AMK PKR Pusat(kanan). Dikatakan wujud pergeseran antara kedua anak muda ini, apabila Halimey tuduh Jonah hantar laporan palsu memburuk-burukkan kepimpinannya. Jonah juga dikatakan berminat jadi Ketua AMK Selangor ganti tempat Halimey untuk mendekatkan dirinya dengan MB Selangor, kerana Selangor merupakan lubuk emas PKR. Pergorbanan Jonah kepada PKR seolah-olah dilupakan walaupun pernah ditahan polis dan sanggup 'pancung leher' melawan Najib Tun Razak di Pekan. Katanya dia lebih berminat bertanding di DUN Selangor, tetapi arahan pihak atasan minta dia bertanding di Pekan dan terpaksa menerima realiti sebagai calon yang kalah



Anwar bersembunyi dan diancam bunuh ?

Hujan tidak, ribut pun tidak, sekoyang-koyang, sebaik sahaja laporan dibuat mangsa, Anwar dilaporkan telah 'melarikan diri', diarah bersembunyi di satu tempat yang dirahsiakan. Ini tambah misteri..

Mungkin benar kata pepatah lama, 'mendengar guruh di langit, air tempayan jangan dicurahkan'

Ketika itu, katanya pengikut PKR fobia melihat kereta peronda polis, hatta anggota polis yang menunggang motorsikal kapcai. Pelik juga, sedangkan sebelum ini, pengikut PKR sanggup mandi darah, lawan anggota polis yang bersenjatakan pistol. Lawan Tetap Lawan!

Ada yang mengatakan Anwar bersembunyi di kedutaan Turki dan meminta suaka politik. Ada juga mengatakan di Hotel Quality, Shah Alam. Dan ada yang menafikan, bukan dikedua-dua tempat itu, tetapi di satu tempat rahsia, tetapi masih dalam negara..makin bertambah misteri..

Maka, SMS pun bertalu-talu sejak dua malam lepas dihantar oleh petugas-petugas PKR dalam ADIL NEWS mengarahkan penyokong-penyokong berkumpul di satu-satu tempat.

Tian Chua, Ketua Penerangan PKR pun tunjuk gambar. Gambar bernilai ni, sampai disave dalam laptop. Tengok betul-betul.Kalau penerangan PKR mahu mempromosi gambar mangsa berlatarbelakangkan pejabat TPM, itu strategi yang sangat naif, kerana mangsa, 'orang terkenal' dan suka bergambar dengan sesiapa sahaja yang dianggap tokoh baik kerajaan atau pembangkang. Mungkin kah mangsa menyimpan foto-foto koleksi peribadi yang belum didedahkan lagi?


Wan Azizah pula dengan lantangnya tampil membuat kenyataan media menyalahkan polis dan badan kehakiman walhal proses baru bermula di peringkat siasatan sahaja. Belum tentu akan masuk mahkamah jika siasatan tidak sempurna.

Anwar pula secara bersembunyi menulis kenyataan-kenyataan keras di blognya menuduh, beliau ada bukti konspirasi Ghani Patail(Peguam Negara) dan Musa Hassan(Ketua Polis), walhal, belum masuk lagi peringkat mereka berdua.

Laporan mangsa hanya peringkat laporan biasa. Oleh kerana dakwaan mangsa sangat berat, barangkali, dia akan ditahan lanjut oleh polis untuk menentukan tahap keshahihan laporan yang dibuat itu. Itu sahaja. Baru peringkat laporan (dua hari lepas) dan polis mengambil masa sekurang-kurangnya 3 bulan untuk menyiasat kebenaran laporan itu. Bermakna belum masuk peringkat tuduhan dan pendakwaan. Kalau laporan itu tidak benar bermakna tiada kes dan mangsa didapati bersalah kerana membuat laporan palsu.

Foto mangsa bergambar bersama Azalina Othman. Foto ini diambil beramai-ramai sebagai kenangan pemimpin Aspirasi berjumpa dengan pemimpin negara. Masih banyak lagi koleksi foto mangsa, kerana dia antara pemimpin pelajar yang sering mengikuti program di peringkat negara dan luar negara


Kenapa Anwar bersembunyi ?

Persoalannya kenapa pula Anwar yang disembunyikan. Pengikut PKR dakwa, Anwar terpaksa disembunyikan kerana terdapat ancaman bunuh. Siapa yang mengancam untuk bunuh Anwar ? Itu lagi misteri..

Mengenali sikap dan perwatakan Anwar, Anwar bukan 'pegecut' dan 'suka bersembunyi' walaupun diancam ugutan bunuh.Kes 1998, menunjukkan Anwar dengan gagah berani turun ke jalan raya, mengajak pengikutnya terus melawan dengan slogannya "LAWAN TETAP LAWAN"!.

Nampak bersungguh-sungguh pemimpin PKR menangani isu liwat hingga melupakan masalah dalaman PKR buat seketika. Kes Raja Petra buat pengakuan bersumpah di mahkamah pun belum selesai. Siapa di belakang kes ini masih misteri. Sekurang-kurang isu liwat ini meredakan segala kemelut dalaman sebelum ini


Masalah peribadi, biar mereka selesaikan..

Tetapi dalam kes kali ini, Anwar seolah-olah 'takut dengan bayang-bayang' sendiri, apabila akur dengan nasihat pengikutnya agar bersembunyi di satu tempat yang rahsia.

Sekiranya polis mahu menagkap Anwar (seperti mana yang diharapkan Anwar?), polis boleh mencari di mana sahaj tempat persembunyian Anwar. Lain lah pula kalau ini merupakan satu 'konspirasi' yang 'dicipta' untuk mengembalikan mood sokongan rakyat kepada Anwar seperti zaman reformasi 1998.

Zaman reformasi sudah berlalu 10 tahun lalu. Masa dan keadaan telah merubah segalanya.

Kalau benar laporan Saiful diliwat oleh Anwar, Anwar perlu menjawabnya di mahkamah secara telus, sebagai mana perjuangan Anwar menegakkan ketelusan, keadilan, demokrasi dan kebertanggungjawaban.

Kalau tidak benar, biar Saiful dan Anwar selesaikan sendiri.Kerana masalah ini muncul secara tiba-tiba hanya diketahui oleh Saiful dan Anwar. Biar mereka selesaikan masalah mereka sendiri dan tidak wajar mengheret orang lain campur tangan dengan masalah peribadi mereka.

Betul kata blogger Penarik Beca, Anwar amalkan politik bermata dua. Anwar adalah 'manusia politik'. Amat kerap amalkan prinsip 'animal politic'. Pandai berlakon, dwi-wajah malah sanggup 'bunuh musuh politik' atau 'bunuh kawan sendiri' sekiranya terdesak. Semuanya sanggup dilakukan demi survival politik.

Saiful pula sudah berkecimpung dengan politik kampus, berminat belajar politik dan sanggup bertuankan Anwar Ibrahim sebagai gurunya. Kedua-duanya 'orang politik'. Apa sahaja boleh dilakukan untuk capai matlamat politik.

Adakah ini satu kebenaran atau konspirasi?. Hanya Allah Yang Maha Mengetahui. Amin


AnwarIbrahimDotCom
30 Jun 2008


41 ulasan:

Panglima Perang Cyber berkata...

Pendapat saya :

1. Anwar dah habis modal
2. Utk tutup isu pergolakan dalaman
3. Alasan lari ke luar negara
4. Pakatan Rakyat semakin rapuh
5. Membunuh 2 musuh dengan sebiji batu.

Tanpa Nama berkata...

Tahu tak sebabnya????

INGAT TAK PERISTIWA NABI MUHAMMAD BERSEMBUNYI DI GUA tatkala musuh mengejarnya????

Ingat tak semasa itu, Sang Cicaklah yang derhaka kepada RASULULLAH dengan mengeluarkan bunyinya menyebabkan musuh datang menghampiri gua tersebut, nasib baik ada Si Labah-labah yang membuat sarang di pintu gua menyebabkan musuh terpedaya dan lari daripada gua tersebut.

Anyway, Mengapa Kau tak ulas berkenaan dengan ALTANTUYA - ROSMAH - NAJIB - RAZAK BAGINDA???

Sebab kau UMNO totok yang MERUPAKAN SALAH SEORANG PEMFITNAH JUA!!!!! Akhir kata, kalau tidak dikenakan azab di dunia, di akhirat sana menanti jua......

Jangan kau perlekehkan orang teraniaya...... Kalau kau kena, kau tahulah!!!! ANWAR baru sahaja ingin mengumumkan PILIHAN RAYA yang akan ditandinginya tak lama lagi....... setelah beliau memohon..

satu lagi, DEBAT ANWAR dengan pemimpin UMNO akan diadakan secara LIVE pada awal julai, mengapa??? kau tanyalah PENCABUL BERSIRI ko? mengapa pengadu yang dikatakan mangsa PENCABUL tuh tidak dikenakan apa2? mengapa ROSMAH dan beberapa nama lagi yang disebut oleh RPK tidak ditangkap untuk dibuat siasatan sepertimana ANWAR?


Kau Sokong UMNO, kau tak tahu keperitan PERJUANGAN..... Kau hanya tahu, Hidup SENANG LENANG DI DUNIAWI, tanpa memikirkan AZAB API NERAKA di AKHIRAT!!!!

Kalau betul ANWAR AGEN YAHUDI, Sekiranya ANWAR dipenjarakan, aku rela BUSH dan kuncu2nya menangkap PAKLAH DAN MENTERI2 KABINET untuk dihadapkan di MAHKAMAH ANTARABANGSA!!!!!

AKU SANGGUP, AKU SANGGUP KEHILANGAN PEMIMPIN YANG ZALIM dan KEJAM......

Tanpa Nama berkata...

"INGAT TAK PERISTIWA NABI MUHAMMAD BERSEMBUNYI DI GUA tatkala musuh mengejarnya"

giler ke same kan Nabi dgn anwar?
nape nk takot?Tun Mahathir xpenah pon lari?dpt pelbagai ancaman jugak.

"Kalau betul ANWAR AGEN YAHUDI, Sekiranya ANWAR dipenjarakan, aku rela BUSH dan kuncu2nya menangkap PAKLAH DAN MENTERI2 KABINET untuk dihadapkan di MAHKAMAH ANTARABANGSA"

neh lagi gyler..haha!
sanggup supot Bush lagi tuh, dah lupe ke pe die dah wat kat org Islam??Iraq??

aparaaa!

Tanpa Nama berkata...

"Jangan membaca untuk menafikan atau menerima bulat-bulat, atau juga untuk dijadikan bahan gosip bualan, tetapi BACALAH UNTUK MENILAI DAN MENIMBANG.."

hanya Tuhan yang Maha Mengetahui, cuma kita sebagai manusia biasa yang selalu terlupa.

Seringkali kita memohon pada Tuhan ditunjukkan kebenaran, Tetapi kita hanya ingin terima apa yang kita suka, dan tolak apa yang kita benci..

Wallahualam...

Tanpa Nama berkata...

"Jangan membaca untuk menafikan atau menerima bulat-bulat, atau juga untuk dijadikan bahan gosip bualan, tetapi BACALAH UNTUK MENILAI DAN MENIMBANG.."

hanya Tuhan yang Maha Mengetahui, cuma kita sebagai manusia biasa yang selalu terlupa.

Seringkali kita memohon pada Tuhan ditunjukkan kebenaran, Tetapi kita hanya ingin terima apa yang kita suka, dan tolak apa yang kita benci..

Wallahualam...

Tanpa Nama berkata...

apa ke gila nya samakan Anwar ibraim dengan Nabi Muhamad ni?

Nah aku tau! sebab sebenarnya Awar tu ayah PIN!

ggk21

Panglima Perang Cyber berkata...

Bila dah marah, setan memang masuk saluran darah...

apa nak jadi, nampak Pak Lah lagi bahaya dari setan.

Padahal setan dok bisik buruk buruk tu tak usir pulak.

Bila Anwar kena 'lewat ' lagi sekali ; kita kata kerajaan rancang ! apa ni ?

fikirlah negara kita dah terancam..Amerika ada orangnya yang nak dinaikkan untuk jadi proksi di sini..

Jika Pak Lah yang cucu Ulama pun orang tolak dan benci, siapa lagi lebih baik dari beliau ???

Tarik nafas kawan !!!

Selawat nabi buang angin pasang satu badan....

Minta sakinah masuk dlm hati dan akal fikiran. Baru orang kata tak macam 'gila meroyan'...

Maaf kalau kata2 ni berbisa ...

NTanwar berkata...

Bunuh Anwar atau Najib?

Monday, June 30, 2008

Sejak malam tadi, saya nak tulis cerita bunuh dua ekor burung dengan seketul batu. Teori itu terlintas dalam kepada saya. Anak saudara Tan Sri Rashid SPR yang bersembang dengan saya malam tadi pula kata, skrip yang sedang dilakonkan sekarang sebenarnya nak memangsakan Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Yang saya kata nak bunuh dua ekor burung dengan seketul batu itu bermakna aduan Mohd Saiful Bukhari Azlan bahawa beliau diliwat akan dijadikan senjata untuk mendebik-debik kerjaya politik dua orang tokoh politik sekaligus - Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Najib. Tengok-tengok dalam posting bertajuk "Saiful Bukhari Double Agent?" si Sebol atau Hasbullah tulis:

"Ini semua membuatkan saya merasakan ianya satu perancangan untuk menjatuhkan Najib berbanding menjatuhkan Anwar."
Semalam, lepas ja saya bersembang dengan seorang kawan dan membangkitkan kenapa simpan si Saiful sedangkan sudah didedahkan dia kununnya orang Najib, kenapa bertebaran mesej yang preempt dengan tepat pertuduhan yang akan dibuat dan kenapa overreact sampai bersembunyi di kedutaan Turki, tiba-tiba dalam posting saya belum ini, Sebol kata:

Kaitan Saiful dengan dengan orang Najib sudah lama diketahui. Tapi kenapa Anwar pilih orang itu juga?

Kenapa Anwar over react sampai kononnya ada ancaman bunuh sedangkan polis belum kata pun nak pergi tangkap atau sebagainya.

Anwar nak jatuhkan Najib?

Mari beli pop corn, duduk depan TV tengok wayang.
Masa saya baca komen Sebol itu, terlepas pandang pula ayat "Anwar nak jatuhkan Najib?" tu. Alahai, bagai yang selalu disebut Dr Hatta Ramli, one day too late. La ni, bagi aku katalah, Bol, mai beli maruku, duduk depan PC tunggu apa Sebol kata!

Apa pun, saya percaya, seperti juga Sebol dan saya, ramai yang yang semakin akrab dengan TV, akhbar, blog dan lain-lain untuk menyaksikan adegan yang selanjutnya.

Hanya ada satu perkara yang mengacau kelicinan jangkaan babak yang seterusnya dalam kepala kita, iaitu betapa beria-ianya Ezam Mohd Noor membisik-bisikkan kepada beberapa pemimpin pembangkang tentang cerita Anwar meliwat pembantunya sebelum sang melutut itu masuk Umno dahulu. Mereka tak percaya, tetapi pada saat-saat awal cerita aduan Saiful itu tercetus, mereka ternganga dan terpinga-pinga juga.

Sekarang mereka dah mula masuk ke gelanggang. Nak bersilat lagu mana dan dengan siapa? (Berita-berita berkaitan di sini)

Penarik beca
http://penarikbeca.blogspot.com/2008/06/bunuh-anwar-atau-najib.html

NTanwar berkata...

Sunday, June 29, 2008
Liwat yang terlewat


Dalam berita Malaysiakini hari ini yang bertajuk "Anwar dakwa laporan polis satu tindak balas," dilaporkan bahawa:

Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata laporan polis yang dibuat terhadapnya yang mendakwa beliau telah meliwat seorang kakitanganya, adalah satu rekaan semata-mata.

Dalam satu kenyataannya awal pagi ini, Anwar percayai ia adalah ulangan daripada apa yang berlaku pada 1998 di mana dakwaan yang sama dilemparkan terhadapnya secara paksaan.
Saya beritahu kawan-kawan, kalau Anwar berjaya membuktikan tanpa sebarang keraguan bahawa dirinya tidak bersalah, laporan polis itu tidak akan menjadi bala kepadanya. Sebaliknya, ia akan menjadi air yang membersihkan bekas Timbalan Perdana Menteri itu.

Saya memang tak suka kepada Anwar. Tetapi saya memohon kepada Allah s.w.t. yang dikasihi agar memelihara saya dari menuduh Anwar sebagai kaki main belakang. Saya tak suka Anwar kerana permainan politiknya yang selalu menyakitkan hati sehingga kini. Malaslah nak cerita panjang-panjang.

Nasib baik Ir Haji Mohamad Nizar Jamaluddin tidak dipaksa jadi ahli PKR semata-mata untuk membolehkan beliau diterima menjadi Menteri Besar Perak and who says PAS doesnt exist in Penang?!!

PAS pernah ka hilang deposit di Permatang Pauh dalam pilihan raya umum 1982, 1986, 1990 dan 1995?

Penarik Beca
http://penarikbeca.blogspot.com/2008/06/liwat-yang-terlewat.html

NTanwar berkata...

'Ketua Kampung Baharu' PR
29 June 2008

“Iya lah (tuduhan) ini boleh mencalarkan imej (pembangkang) dan saya sebagai ketua kampung sedih kenapa ada tuduhan seperti ini,” Demikian kata Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Mak Cik Musalmah Lebar yang 'pandai politik' mengetuk daun pintu rumah saya dengan pertanyaan, "Amacam?"

"Entahlah, gua pening wooo. Cerita kartun je kot." Saya cuba berseloroh.

"Kalau aku jadi Ketua Dewan Muslimat aku akan angkat telefon dan hubungi Presiden parti aku, dan kata begini. 'Well, kita lantik ustaz kita ajelah jadi ketua kampung'. Hah macam tu baru kena. No nonsense loooo."

Saya diam. Benar, akan lebih molek jika Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dilantik menjadi ketua kampung secara menyeluruh. Takkan DAP nak pertikaikan imej dan kredibiliti ustaz Nik Aziz.

Saya balas, "Kita tunggu dan lihat."

"Zal, aku dah kata...kalau tak bersekutu lagi senang hati."

Saya hanya diam, dan mengulang kata-kata tadi. "Entah. Tunggu dan lihat."

Faisal Tehrani
http://tehranifaisal.blogspot.com/

NTanwar berkata...

'Alibi' Musalmah Lebar
30 June 2008

Cadangnya inilah giliran saya pulang paku buah keras. Kebetulan bertembung dengan Mak Cik Musalmah Lebar yang baru pulang dari kedai. Saya sengaja mahu menyakat jiran.

"Semalam pukul tiga pagi dari rumah Kak Sal bising sangat. Sorak macam nak rak. Tengok bola ke? Saya rasa nak pi sepak pintu."

Silap alamat! Silap jangkaan, Mak Cik Musalmah Lebar angin satu badan.

"Jangan nak buat fitnah. Itu agaknya rumah student Cosmopoint dari Pakistan, budak-budak sebelah. Pukul tiga pagi kami dari Tanjung Malim lagi (Mak Cik Musalmah Lebar mengunjungi kenduri rumah saudaranya pada hari minggu). Kau jangan nak main tuduh, akak ada alibi tau. Siap time, tarikh, dan tempat. Hah alibi akak jelas. Mana bukti, mana bukti detektif indigo kau? Setakat nak buat gempar aku tak kuasa nak layan."

Saya sengih sahaja, niat mengusik nampaknya tidak disambut oleh Mak Cik Musalmah Lebar seperti biasa. Mak Cik Musalmah Lebar masuk ke dalam rumah dan tutup pintu.

Dalam jam lapan lebih, seperti biasa Mak Cik Musalmah Lebar akan keluar ke pasar berniaga. Saya sengaja keluar untuk ke Bangi pada waktu yang sama.

Melongo sekejap saya melihat Mak Cik Musalmah Lebar bersiap untuk turun dengan beg-beg besar. Entah apa isinya. Menimbulkan misterius di hati. Suspen dan mendebarkan.

"Eh nak balik kampung ke?" Saya bertanya lurus.

Mak Cik Musalmah Lebar mungkin berlucu atau memang sengaja mahu menyakitkan hati si penanya, "Cett, political thriller maaaaa. Ada orang nak kidnap akak. Ngeri sangat. Jadi akak nak pi berlindung kat Kedutaan Zimbabwe."

Huh, kena sebijik.

Tak apa, ada ubi ada batas. Siap le.

* Seperti orang lain saya pun ada sedikit bingung, keliru, cemas, pening, dan macam-macam lagi yang tak dapat diungkap. Jadi tunggu dan lihat sahajalah.

Faisal Tehrani
http://tehranifaisal.blogspot.com/

NTanwar berkata...

Kes Anwar didakwa liwat dan gambar mangsa liwat

Monday, June 30, 2008

Ada beberapa soalan ..

1. Kenapa begitu jelas gambar mangsa dan berlatar belakangkan pejabat TPM ?

2. Adakah ini konspirasi Anwar sendiri memandangkan beliau menggunakan mangsa sebagai pembantu khas yang telah diambil berkhidmat selama tiga bulan ? dakwaan tidak menyiasat latar belakang sukar diterima kerana perlantikan pegawai khas tentu memerlukan penelitian bagi mengelakkan pengkhianatan oleh sesiapa yang ada ruang berbuat demikian.


3. Gambar Azizah tersenyum semasa menunjukkan mangsa liwat suaminya kepada media ?

jika difitnah rasanya elok ditunjukkan mimik muka frust dan marah dengan fitnah tersebut...


Adakah ini senyum gembira diberi liputan meluas atau senyum kerana mendedahkan gambar orang yang dikaitkan dengan TPM ?

Panglima Perang Cyber
http://penembak-tepat.blogspot.com/2008/06/kes-anwar-didakwa-liwat-dan-gambar.html









4. Penyebaran gambar gambar Saiful dengan Menteri Kabinet seperti Shahrir Samad dan Mustafa Muhammad menimbulkan keraguan kita !

Tanpa Nama berkata...

Uik..Anwar bersembunyi di kedutaan turki...hah minta suaka politik plak???????

lepas ni kalau jadi apa2 kat malaysia..anwar pasti lari lagi..mesti pegi US...minta suaka politik..betul tak???????

selalunya masalah anwar ni berpunca dari orang kelilingnya, yang berebut2 nakkan harta..itupun terjadi 98..

Tanpa Nama berkata...

Bodohlah korang nih, kita kan IKUT SUNNAH NABI..... bukannya kita ikut PAKLAH????

korang kalau UMNO totok tak pernah nak berterima kasih kepada NABI MUHAMMAD yang telah mengajar kita mengikuti ajaran yang dilakukannya?????

AkHIR KATA, inilah kalau bercakap dengan tunggul kayu????

Tanpa Nama berkata...

Korang tak tahu ke mamat SAIFUL BUKHARI tuh ada FRIENDSTER???

korang tahu tak Friendster budak2 semua????

kalau tak tahu.... lihat kat sini.

http://profiles.friendster.com/3166244

NTanwar berkata...

Macam kanak-kanak terencat akal daaa.. Ada ke patut, disaat-saat keributan umum berkenaan dakwaan terbaru kes liwat melibatkan Anwar Ibrahim dan pembantunya ketika ini, Anwar pula ambil langkah menyongsang ke belakang dengan meminta perlindungan suaka politik daripada Kedutaan Turki.

Apa yang kemaruk sangat si Anwar yang kononnya hero rakyat ni, tak habis-habis nak bikin kalut dalam pemikiran rakyat Malaysia. Ada sahaja idea terbarunya untuk menghangatkan suasana dan mencipta kontroversi untuk publisiti.



Tiba-tiba pula puak PKR melalui 'pelakon air matanya' Wan Azizah, mengeluarkan cerita kononnya 'sejak seminggu lalu' suaminya yg tersayang itu telah menerima ugutan bunuh.

Perihal ugutan tu kononnya dah seminggu, tapi di masa sama pemimpin PKR kata Anwar berada di Kedutaan itu baru sehari dua sahaja. Mana satu alasan mahu terima ni?

Baru saja kecoh laporan kes liwat, terus puak PKR buat iklan kononnya bos mereka terpaksa berlindung kerana menerima ugutan bunuh. Betul ke? Atau berlindung untuk memanaskan lagi keadaan saja, ataupun sebenarnya sebab takut ada rahsia terbongkar?.

Memang luar tabie betul perangai sang penglipurlara yang bernama Anwar ini. Bagi orang lain, bila ada laporan polis dibuat ke atas mereka maka mereka faham bahawa wujudnya keperluan oleh pihak polis untuk menyiasat laporan itu dengan lebih lanjut untuk menentukan kebenaran laporan yang dibuat.

Mahu tidak mahu, polis mesti merekodkan kenyataan insan yang dituduh atau dikaitkan dalam laporan polis tersebut. Jika siasatan awal menunjukkan ada bukti berkaitan penglibatan tertuduh, maka siasatan lanjut diperlukan dan tertuduh akan di tahan reman utk siasatan rapi. Proses biasa saja demi mencari kebenaran.

Ini sang penglipurlara duk pi cari sebab dan cipta alasan kononnya menerima ugutan bunuh ni buat apa, kenapa tak buat laporan sejak awal lagi? Tiba-tiba saja kata ada orang nak bunuh dia sejak seminggu lepas tatkala baru sehari dua laporan liwat terhadapnya.

Macam dalam ketakutan saja, mungkinkah sebab takut laporan perubatan pembantunya itu bila diketahui khalayak umum maka akan terdedah sesuatu yang luar tabie?

Takut kerana salah, berani kerana benar. Tak gitu?

HackerXP
WebMaster www.cybertroopoers.net

Artikel Asal: http://www.cybertroopers.net/modules.php?name=News&file=article&sid=283

NTanwar berkata...

Anwar Liwat Lagi?

Penulis ingin memetik laporan akhbar hari ini di Utusan Malaysia tentang laporan seorang pemuda yang dikatakan bernama Saiful Bukhari Azlan, pada pukul 5.45 petang hari Sabtu, 28 Jun 2008 Dia dikatakan telah dilantik menjadi pembantu khas DS Anwar Ibrahim dan merupakan bekas MPP UNITEN:

Suka penulis ingatkan kepada semua bahawa hukuman kepada orang yang menuduh liwat dan zina tanpa saksi yang empat serta adil adalah 80 kali sebatan sesuai dengan hukuman Qazaf.

Namun, penulis dengan kerasnya mahukan Datuk Seri Anwar Ibrahim agar menafikan bahawa dia tidak melakukan liwat dengan Saiful Bukhari dan bukannya sekadar mengeluarkan kenyataan bahawa "ia rekaan semata-mata".

DSAI tidak menafikan bahawa dia telah meliwat Saiful Bukhari dan DSAI lebih gemar bersilat dan bermain kata-kata bahawa wujud konspirasi terhadapnya. Banyak persoalan-persoalan yang perlu Anwar jawab dan terangkan. Persoalan kini bukanlah serangan peribadi. Persoalan kini bukanlah untuk menyeru rakyat bangun menentang sesiapa.

Persoalan kini bukanlah juga keputusan PRU 12 yang menyebelahi Anwar. Persoalan kini adalah cabaran kepada DSAI untuk menafikan perbuatan liwatnya dengan nyata dan jelas kepada rakyat Malaysia terutamanya penyokong PKR dan PR.

Selainnya, kita serah kepada Allah SWT dan proses kehakiman negara.

http://maharajazhou.blogdrive.com/

lufikirlasendiri berkata...

web ni xdpt yakinkan pembaca..
x bernas langsung komen..
join www.anwaribrahimclub.com lagi bagi ramai lagi org komen...
nak kutuk pun boleh takyah tgg blogger benarkan dulu... nampak sgt web ni nak sekat komen... teruk

Tanpa Nama berkata...

aku kurang fhm la…kenapa bila najib n rosmah dikaitkan dgn altantuya korg (supporter PR) cpt je ckp mcm mmg kompom dorg 2 slh…tp bila anwar kena mcm ni,beria2 je korg backing…korg ni judge pakai parti ke ape?apahal,anwar 2 maksum ke?…dia 2 bkn ke bdk mckk dulu,kalau bab2 mcmni2 dah kira mcm biasa la kat sbp dulu2…dia xpenah pn nafikan kata dia xliwat bdk saiful 2…dia x penah kata pun “Aku x sontot la bontot itam bdk 2!!”…Yg dia dok kata, ini adalah satu konspirasi…powerful sgt ke dia 2,sampai org nak ancam bunuh?…lgpun,sape nak brani bunuh dia dgn geng2 wolfowitz dok backing dia slama ni…silap2 malaysia kena serang dgn us…lgpun,kalau dia kena bunuh lg senang la pakatan rakyat naik kuasa…semua org pun penah buat silap,so just admit it…lgpun kalau la diorg nak jatuhkan anwar la kan,better trap dia dgn pempuan…dia punya karier pn habih,family pun habih hancur…

Tanpa Nama berkata...

Blog nih tak paham dengan SUNNAH RASULULLAH, bila kita hayati kisah2NABI, dia kata kita nak samakan dengan NABI, ALLAH telah TURUNKAN MUHAMMAD SEBAGAI CONTOH TERBAIK untuk dijadikan teladan dan sesiapa yang mengikuti SUNNAH nabi Muhammad, PAHALA balasannya....

Geng2 nih UMNO totok, ikut PAKLAH aje, PAKLAH kata HADHARI dia pi ke HADHARi.......


Budak2 semua, ada paham SUNNAH itu apa?

Kalau tak paham, janganlah duk sibuk sangat mengata kat orang!!!! akhir kata, bila PAKATAN RAKYAT AMBIL ALIH, pembina blog nih akan dihadapkan ke mahkamah...... Pihak AIC telah mengenal pasti No. IP bagi penulis BLOG ini dan ada beberapa teman yang telah mengetahui siapakanh gerangannya.....


Kamu nih nak contohi ABU JAHAL ke???? Contohilah Sunnah NABI MUHAMMAD...... jangan ikut pengikut Kafir Quraisy yang melempar tahi di pintu rumah NABI Muhammad.... tuhlah, orang suruh belajar, taknak belajar??? sekarang dah termakan ajaran HADHARI yang menyesatkan!!!!

Tanpa Nama berkata...

ANWAR DITUDUH LIWAT

Tidak ramai mengetahui fakta sebenar kes liwat Anwar Ibrahim. Mahkamah Rayuan memutuskan 2 lawan 1 untuk menolak pertuduhan terhadap Anwar atas sebab teknikal iaitu tarikh sebenar perlakuan itu tidak dapat dipastikan. Tetapi Mahkamah bersetuju dengan 3 lawan 0 bahawa perlakuan liwat itu memang terjadi.

Setelah sekian lama dibebaskan, mengapa apabila ada tuduhan baru, baru sekarang mahu membuat tuduhan konspirasi terhadap Peguam Negara dan Ketua Polis Negara?

ANWAR BERSEMBUNYI DI KEDUTAAN TURKI

Sebaik sahaja lapuran polis tudihan liwat dibuat, Anwar seperti dalam keadaan terkencing2 lari bersembunyi di kedutaan Turki (negara Islam sekular yang pro-Amerika). Alasan beliau, BEBERAPA MINGGU lalu beliau menerima ugutan bunuh. Tetapi selama waktu tersebut hingga sekarang beliau belum membuat lapuran polis.

Mengapa harus takut kalau tak bersalah? Mengapa harus bersembunyi kalau takut? Mengapa bersembunyi di 'Turki Amerika' tetapi tidak di tanahair sendiri?

Mahukan rakyat Malaysia terutama bangsa Melayu dan umat Islam menobatkan seorang yang dayus dan hipokrit seperti ini sebagai pemimpin kita?

Saya tidak berkata Anwar bersalah, tetapi tindak tanduknya menangani masalah sekecil ini pun menimbulkan pelbagai andaian dan keraguan yang amat sangat. Kalau nak buat political stunt pun, jangan lah stunt berlebih2an pulak, nanti orang dah tak percaya lagi!

Teringat akan budak kecil yang nakal dengan cherita serigala nya.

Pemuda Pas
Shah Alam

Tanpa Nama berkata...

sebagai seorg isteri wajib bgnye mempertahankan maruah suami & keluarga. begitu juga ngan wan azizah. w.azizah juga patut tau dimana suaminye berada pd 26/6 tarikh kejadian liwat. tetapi bila ditanya wartawan, beliau menjawab "he was in a meeting with aaa..." kemudian nurul izzah menjawab "he was with us". persoalannye, yg mana satu betul? meeting atau bersama keluarga? sekiranya dsai bersama keluarga, sudah tentu w.azizah akan terus menjawab "bersama keluarga" bila diajukan soalan tersebut.

lu pikir la sendri....

Tanpa Nama berkata...

Ok...byk soalan tentang mcm mana org tua boleh liwat org muda? bayangkan, kakitangan Jabatan PERHILITAN menggunakan ubat pelali yang diberikan secara tembakan senapang patah untuk tewaskan gajah yang bertan-tan beratnya. Jadi, adakah kemungkinan Saiful diberikan sedatif (dadah) utk melemahkannya dan selepas itu perbuatan liwat mengambil tempat?

Dulu, diberitahu dengan yakin, 30 MP BN akan masuk PR, tetapi sekarang tinggal 4? Mana yang lain?

Sesiapa yang tgk rancangan Hujan di TV9, debat antara Mahfuz dan Aziz dengan dipengerusikan Dr. Agus (UKM) pasal kenaikan minyak, pasti terpegun dengan hujah Mahfuz yang penuh fakta dan dia buat research ttg harga minyak dan mekanisma mengekang kenaikan harga minyak utk Malaysia. Anu war ader ke ckp apa yang dia nk lakukan utk mengekang kenaikan harga minyak? Takder kan, setakat cakap kosong je. Camner rakyat nak percaya.

Kenapa baru sekarang timbul ancaman bunuh? Kenapa ancaman bunuh tidak dihebahkan selepas PRU 12 kerana ada khabar angin mengatakan Anu war adalah faktor utama pengundi muda pangkah PR? Padahal, selepas election, makin galak Anu war pegi road tour , time tuh lagilah, semua tempat dia pegi kecoh, dan kalu orang nk bunuh, dh lama upah sniper tembak dia dari jarak jauh. Kenapa selepas je Saiful buat report, dia pergi Kedutaan Turki? Takut ke? Dan kenapa sampai skrg, dlm kenyataan Anu war kepada media, dia tak cakap " Saya tak pernah buat perbuatan liwat ke atas Saiful dan in adalah tipu helah semata"? Saya cuba refer sumber media dari dua2 pihak, BN dan PR tapi takder statement ni dikeluarkan?

Kepada adik2 yang semasa reformasi masih berada di sekolah rendah, meh saya ceritakan sedikit. Gelaran Al-Juburi kepada Anu war diberikan oleh pemimpin PAS, Mat Sabu dan isu Anu war berjubur ini pernah timbul dalam Majalah Keluaran PAS, Tamadun pada 1998. Tamadun diterbitkan oleh syarikat yang sama mengeluarkan Harakah. Time artikel Mat Sabu diterbitkan, Anu war masih dalam UMNO. Nak kata Mat Sabu tipu? Mat Sabu adalah antara orang yang rapat dgn Anu war sampai jadi driver Anu war. mesti dia tahu sedikit sebnyak pasal kelakuan Anu war yang Maha geli ni. Cari, jangan tak cari majalah tuh utk baca apa yang Mat Sabu tulis pasal kegiatan Anu war Kaki Jubor. Kalu nak clear lagi, tanya sendiri kat Mat Sabu kenapa dia tulis cerita tu?

Saya rasa smpi setakat ni dulu. Kalu sapa2 nak cabar, silakan

Tanpa Nama berkata...

uih ..pandai nye korang cokop, tak kira sapa la..penyokong umno ka, PKR ka, politician sume nye sama.

cakp psal nabi, kebenaran konon!, sunnah (korang ada belajar apa tu sunnah?), ada solat fardhu berjemaah tak pernah tinggal? ada belajar al-quran dan beramal dengan ayat2 nya? tepuk dada tanya lah sendri..kita ni semua tak lepas kat Masyar kelak. dok sibuk3 ngan sume pemimpin fasik(umno ka, pKR sapa ka...)

Hidup ni pendek jer, taj2 sat lagi , Izrail datang jemput, sibuk sgt dgn 'hal-hal dunia' yg tak bawa manfaat langsung kat alam kubur nanti.


Salam

Tanpa Nama berkata...

PESAN HAJI MATSABU AL-KHALWATI, NAIB PRESIDEN PAS=....YG LEBIH PENTING BUKAN ANWAR MENAFIKAN DI SURATKHABAR SAJA, ANWAR MESTI MEMBERSIHKAN DIRINYA...MACAMNA NAK BERSIHKAN...KALAU BERANI ANGKAT SUMPAH DAN JUNJUNG AL-QURAN DALAM MASJID, KES 1998 PUN TAK ANGKAT SUMPAH LAGI, TAK JUNJUNG QURAN LAGI...KALAU BERANI ANWAR BUATLAH...

KATA EZAM....; JANGAN MEREKA SENTUH MARUAH SAYA, JIKA TIDAK AKU AKAN MEMBUKA AIB NYA...

KATA EZAM LAGI=...DEMI ALLAH DAN RASULNYA AKU TIDAK AKAN MEMBENARKAN ANWAR JADI PM.....

Tanpa Nama berkata...

CABAR ANU WAR ANGKAT SUMPAH DAN JUNJUNG ALQURAN DI MASID NEGARA KALAU NAK BERSIHKAN DIRI...KATA MAT SATU AL KHALWATI , ANU WAR MESTILAH BERSIHKAN NAMANYA BUKAN SAJA MENAFIKAN ITU DAN INI....

KATA EZAM= JANGAN MEREKA SENTUH MARUAH SAYA, KALAU TIDAK SAYA AKAN DEDAHKAN....

Tanpa Nama berkata...

apalah gaduh2 pasal nabi ni, nabi kita bawak islam sejati...tak ada islam HADHARI yang semakin hari jenayah meningkat, rogol sana, anak kena culik, penagih dadah, mat rempit...Anuar dah pernah bersumpah lillah hi Taala yang dia mahu memperjuangkan nasih bangsa Malaysia..tak cukup ke sumpah tu? Yang Pak Lah hanya menipu menipu dan menipu, menipu kawin, menipu bubar parlime, menipu minyak tak naik, menipu yang cerita rosmah karut mengarut, menipu rakyat Johor, lembek dengan pulau batu putih..

Fikir fikirkanlah mana pemimpin yang baik...jangan ikut sedap kata hati jer bila menilai!

Tanpa Nama berkata...

nak komen la gt boleh jugak..xtau la kalau kena sekat kat moderator..bagi adil la sket..ni kan open comment..aku tgok ramai yg pertikai anwar bersembunyi kat kedutaan turki..bagi aku..bagi aku laa..common sense jer.. anwar penah kena tangkap, masuk lokap, kena hentam, tumbuk sampai lebam2 lepas jer kena dakwa diliwat seploh tahun lalu..so, kali ni xkan la bodoh sgt org2 dia nak kasi can kat PDRM kita yang 'telus', 'jujur' tu tangkap anwar ulang kisah lama balik..ugutan bunuh tu satu hal..dalam lokap lagi senang bunuh dok gitu?
apasal la korang2 ni buta mata hati, tuli pekak badak, sonot tgok kerajaan korang terus rompak harta rakyat..sonot ker minyak naik, barang naik? rakyat terus miskin n kais pagi makan pagi, kerajaan plak, kaye mewah nak mampus..shopping, meeting sumer kat oversea..korang tak tau betapa kayer nyer pemimpin korup korang nih? masih nak sokong..cubala ubah haluan plak..kalu yg baru naik mcm ni gak, kita tukar lagi..kita kan yg tentukan saper pemimpin kita..kalau dah bodoh sombong, susah skitla..mcm2 alasan create..xpakai logik akai.. masih ada hati nak berdebat pasal Nabi.. ikut sunnah Nabi..kita tegakkan negara Islam yang amalkan ajaran Quran dan Sunnah..laksanakan hukum hudud..baru leh ckp korang ikut Nabi..
pikir pakai akal waras, jgn taksub kat seseorang or mana2 parti tanpa ada timbang balik..
chaiyooo..

AIDC berkata...

kenapa pertikai Anwar sembunyi ?

1. kenapa ramai pertikaikan Anwar bersembunyi sebab tindakan itu dianggap over react. Tidak sepatutnya Anwar bertindak begitu.

2. Anwar pernah kena report polis semasa berceramah dlm pilihanraya kecil pengkalan pasir. Polis pun ambil statement beliau, beliau beri kerjasama baik. Begitu juga dengan ceramah2 sebelum PRU12, beliau beri kerjasama.

3. Tetapi kenapa laporan polis, kes liwat, Anwar terus bersembunyi? Apa yang terlalu ditakutkan. Kalau Anwar benar, sepatutnya tidak tunjuk sifat takut seperti itu.

4. Cara Anwar dianggap overacting dan dianggap bersalah, sebelum dijatuhkan hukuman.

5. Ada berhujah, Anwar bersembunyi kerana pernah ditangkap 1998. Tetapi benarkah beliau ditangkap kerana laporan polis kes liwat 1998?

6. 1998, Anwar tidak ditangkap kerana laporan polis kes liwat. Bukan..bukan kes lain. Kes liwat perkara kedua.

7. Anwar ditangkap, sehari lepas report polis dibuat pada 1998? Jawabnya BUKAN. Surf internet, cari jawapannya apa berlaku pada 1998.

8. Anwar ditangkap sehari selepas report polis pada 1998 ? TIDAK.

9.Anwar ditahan kerana cubaan menghasut. Anwar tuduh bukan2 kpd kerajaan. Rakyat memberontak. Demonstrasi mula semarak di KL. Kalau Anwar tak mulakan siri ucapan menghasut dan rakyat tidak merusuh, Anwar tak ditangkap.

10. Orang lain pun ramai dikenakan report polis tapi tidak ada tindak balas macam Anwar, tunggu hasil siasatan, pendakwaan & mahkamah. sebab itu tiada tangkapan.

11. Tetapi peliknya dalam laporan polis kes liwat 2008, petang laporan polis, sebelah malamnya anwar bersembunyi. Kenapa Anwar ramal dirinya ditangkap?.

12.Walhal selepas 2004, ada beberapa report polis lagi dibuat ke atas Anwar kerana kesalahan2 lain (bukan liwat). Kenapa Anwar tak takut dan tak lari diri ?. Kenapa pula KES LIWAT, anwar benar2takut?. Itu yang jadi tanda Tanya ?

13. Wan Azizah pun tak perlu gelabah, sampai jumpa PM minta ‘perlindungan’. Perlindungan apa ? Apa Wan Azizah takut sampai mengelabah begitu sekali ?

14.Anwar dipenjara 6 tahun bukan kes liwat, tetapi kes rasuah. Mahkamah berjaya membuktikan Anwar bersalah dan Anwar menerima hukumannya. Anwar tidak pertikaikan kesalahannya itu.

15. Dalam kes liwat 1998, Anwar juga didapati bersalah, tetapi dibebaskan setelah Anwar merayu di Mahkamah Rayuan. Ketiga-tiga hakim mahkamah rayuan sebulat suara bersetuju mengatakan Anwar meliwat, tetapi Anwar dibebaskan kerana 2 drp hakim mempertikaikan soal perbezaan fakta.

16. Maknanya kes liwat 1998 dulu, hakim bersetuju Anwar Peliwat tetapi dibebaskan di mahkamah rayuan kerana masalah teknikal.

17. Sebab itu dalam kes liwat 2008, Anwar sepatutnya tidak tunjukkan rasa bersalah dan mengelabah yang dianggap ‘over acting’ dengan bersembunyi di kedutaan asing. Apa yang Anwar terlalu takutkan sangat, hanya laporan polis peringkat pertama..belum ada siasatan..belum ada bukti kes..belum masuk ke peringkat peguam Negara..belum masuk mahkamah..belum dijatuhkan hukuman. Semuanya belum.

18.Benar kata Ibrahim Ali(IA), tindakan Anwar bersembunyi 'over acting'. Kata IA, Anwar tak perlu takut, hadapi dgn tenang. Kalau takut hadapi siasatn polis, IA sedia temani dan AI kata dia sanggup dipenjarakan sama2 dgn Anwar, kalau polis benar2tak ikut prosedur.

19.Teknik lebih berkesan drp bersembunyi adalah jumpa tok guru, bersumpah dgn Al Quran di mana2 masjid, Anwar tak meliwat. Kenapa Anwar tak percaya kpd tok guru dan sedia pilih jalan agama ?

20.Kalau Anwar tak percayakan polis, tak percayakan peguam Negara, tak percayakan hakim, Anwar kena kuasa ALLAH swt. Anwar kena bersihkan imejnya dengan jumpa tok guru dan bersedia masuk masjid, junjung Al QURAN, bersumpah secara spesifik, “DENGAN NAMA ALLAH SWT, SAYA ANWAR IBRAHIM TIDAK PERNAH MELIWAT ATAU DILIWAT LELAKI BERNAMA SAIFUL BUKHARI AZLAN PADA BILA2 MASA DAN DI MANA JUA2”

21.kalau Anwar berani bersumpah secara spesifik seperti diatas, dengan rakaman dan disaksikan oleh ramai pihak, saya berjanji saya antaranya yang akan jadi tukang sebar pengakuan sumpah Anwar dan disebarkan diyoutube. Saya akan lawan sesiapa sahaja yang masih tuduh Anwar peliwat!

22.Jangan pula Anwar kata saya dah bersumpah dengan kata “SAYA DAH BERSUMPAH TAK MELAKUKAN PERBUATAN TERKUTUK ITU. Itu tak jadi, itu sebut sahaja perkataan BERSUMPAH tetapi terlalu umum.

23.Anwar perlu BERSUMPAH SECARA SPESIFIK sepertimana yang dituduh keatasnya.

24.Kalau Anwar juga tak percaya kepada Tok Guru dan bersumpah junjung Al Quran, habis Anwar percaya apa?

Kitty's Bloggie berkata...

ntah la, maybe family anwar fobia kot macam mana polis tangkap anwar dulu2 masa 1998? ntah la.. kalo betui konspirasi, awat la depa x buat mangsa tu pompuan.. rasa nyer lagi efektif kut nak jatuhkan anwar; ngan family die skali leh jatuh..(ok i'm just joking) letak laki, mak ai aib tu takyah nak cakap la.. yg bestnyer, penyokong2 keadilan tau saiful tu mendakwa 4x kena liwat. peh hebatnyer! korang ni bakal salah sorang 4 saksi kes liwat ke? org duk persoal asal lepas 4x baru buat laporan polis..ntah la labu, kalo pompuan kena rogol korang berani tanya tak bape kali kena f***?

Tanpa Nama berkata...

Tak best lah blog ni, theory korang bodoh2 :) Sorry eh :P

Passerby

Tanpa Nama berkata...

apa laa susah sgt teori itu ini. Anwar memang peliwat bersiri. - nokhtah-

Tanpa Nama berkata...

knp wan azizah gelabah mntk prlndungn PM?sbb dia ada pngalaman 98 dlu.klu suami korg kna ugut cmna?tau x keperitan cmna dia bpisah ngn suami dlu.umah dia kena pecah.ntah pape la polis ni.sume keja BN.

xknlah wan azizah xtau prngai suaminya.dh ckup segak n cntik.xkn anwar nk p cari bontot si sepol lak.ntah2 sepol kna prgkp.org liwat dia then ltk kt ofis anwar ke.pk la sblm bcakap.yg kes najib n altantuya korg xmo komen lak.huduh btoi prngai korg.

aku sntiasa skong anwar.klu xd dia sapa lg nk prjuangkn nsb rkyt.cuba korg bgtau apa pmmpin BN bt?xpk pon psal rkyat.kita sume sgsara

Tanpa Nama berkata...

najib satu hal.. anwar satu hal...

orang UMNO tak sibuk membela najib.. sebab yang salah belum tentu salah sebelum ia didapati bersalah..

orang PKR mati mati bela anwar yang dah sah sah FREEMASON..

PROTOCOL OF ZION NO. 9 Perenggan 2

2. Perkataan liberal yang menjadi tunggak kepada seruan “Kebebasan, Kesaksamaan, Penyatuan”, apabila tiba masanya kita berkuasa tidak lagi akan menjadi tunggak tetapi hanyalah luahan idealisma semata-mata, kepada “Hak kebebasan, tanggungjawab kesaksamaan dan keindahan persaudaraan”. Itulah yang akan kita lakukan, maka kita dapat menangkap lembu dengan memegang tanduknya. Hakikatnya kita telah padamkan semua undang-undang kecuali buatan kita sendiri, walaupun pada pandangan mereka, semuanya baik-baik sahaja. Hari ini, jika mana-mana negara melakukan protes terhadap kita, ianya adalah helaian yang kita ambil berat dan memang kita berikan perhatian , dan bagi sikap anti-semitik adalah cukup kita titikberatkan. Saya takkan kemukakan penjelasan lanjut, kerana subjek ini telahpun menjadi perbincangan berulang-ulang dikalangan kita.

"terima kasih kerana memilih anwar ibrahim " - yahudi dunia

Tanpa Nama berkata...

PROTOCOL OF ZION NO. 10 Perenggan 9

10. Liberalisma mewujudkan negara berpelembagaan, yang akan menduduki ruang yang membuatkan GOYIM kepada, Penindasan; DAN PERLEMBAGAAN, SEPERTI MANA KITA SEDIA MAKLUM, TIDAK MEMBAWA APA-APA MAKNA SELAIN MEDAN PERTIKAIAN, perselisihan, pergaduhan, percanggahan, penentangan puak-puak yang tidak memberi hasil, kehendak puak-puak – dengan kata lain, medan bagi semua yang akhirnya akan memusnahkan negara itu sendiri. TRIBUNAL SUARA-SUARA DAN PENDAPAT-PENDAPAT AKAN MENGECAM PEMERINTAH ATAS KETIDAKMAMPUAN DAN KETIDAKUPAYAAN, dan kemudiannya membuatkan mereka tidak berguna, maka dengan itu, lebih banyak negara akan tertekan. KEMUDIAN, PADA KETIKA ITULAH ERA REPUBLIK MENJADI NYATA, DAN APABILA KITA MELETAKKAN PEMERINTAH MEREKA – SEORANG PRESIDEN – YANG DILANTIK DARI KHALAYAK YANG MEMBERONTAK ITU, TIDAK ADA LAIN MAKNA DARI MEREKA INILAH BONEKA KITA, HAMBA KITA. Ini adalah asas kepada apa yang kita tanamkan pada bangsa GOYIM.

Tanpa Nama berkata...

PROTOCOL OF ZION No. 10 Perenggan 18

18. Kecemerlangan penindasan kita mungkin juga terserlah sebelum kemusnahan asas perlembagaan tersebut, detik-detik kecemerlangan ini akan tiba apabila rakyat-rakyat mula gusar akan keluarbiasaan dan ketidaktelusan – perihal yang akan kita aturkan – dari pemerintah mereka, terdengar : “ Marilah bersama mereka dan biarlah mereka merajai kita ke arah penyatuan dan jauh dari masalah-masalah – sempadan, kewarganegaraan, agama, hutang-piutang negara – yang kemudiannya memberikan kita keamanan hakiki yang tak mungkin tercipta dibawah pemerintahan kita”.

Siapa yang akan bawak khalayak Malaysia untuk ' BERSAMA MEREKA? '

DIA IALAH ANWAR IBRAHIM

sebab itulah BARAT tak pernah senang akan usaha untuk menafikan ANWAR MENJADI PEMERINTAH, seburuk laku mana pun dia, dia telah terpilih!!!!!!!!!!!

Unknown berkata...

hodoh betul la blog ni..macam ******...teori2 korang sume x leh pakai langsung.Janganlah terlalu taksub dgn UMNO tu..I dont belong to any party, tp aku x terpikir pun anwar tu seorang peliwat..aku mengikuti perkembangan politik malaysia semenjak kes 1998 dulu dan dr ctu aku terus menerus menganalisa keadaan politik semasa. aku x baca & x dgr dari satu side je..dua2 sumber aku amek samada dr pihak pembangkang ataupun pihak kerajaan..pd pandangan peribadi aku, UMNO byk memainkan konspirasi utk jatuhkan anwar..kenapa korang xnak komen pasal kaitan najib dgn altantuya?w'pun kite x tau die terlibat atau x, tapi kenapa die x disoal siasat atau dibawak ke mahkamah?nazri aziz ade ckp, xde sape yg bole atasi undang2..xkan najib plak yang bole atasi undang2?adakah disebabkan die menteri pertahanan yg membolehkan die terlepas dari dibawa ke muka pengadilan?malah x pernah disoal siasat pun..UMNO skrg bukan mcm dulu.Bg aku, UMNO skrg dh x relevan. Perjuangkan melayu kononnya..tp berapa ramai org melayu yg miskin kt Malaysia ni?Bg aku, Pak Lah bkn seorang pemimpin yg bagus. Terus terang aku katekan, kredibiliti die sbg PM terlalu rendah berikutan beberapa pembohongan yg dibuat.X pyh la aku ceritakan satu2 ape bende yg die bohong. Tp, seorang pemimpin yang berkredibiliti tinggi xkan duduk diam kalau die rase ade yg x kene dalam kerajaannya. Aku mls nk membicarakan soal peribadi pemimpin2 BN esp najib sbb nanti aku kene bom dgn C4(aku pun x tau camne bom jenis ni boleh kluar dr kawalan kementerian pertahanan?)..tapi korang bole nilai sendiri perilaku2 pemimpin2 BN skrg dari segi pendidikan agama atau ape2 yg relevan. Contoh plg mudah, bertudung. Mmg aku x nafikan, x semua yg pakai tudung tu baik n x semua yg x pakai tudung tu jahat..Tp, kalau bende yg plg senang pun xleh wat, ape lagi perintah2 Allah yag lain..Banyak lagi sebenanya yg aku nk tulis untuk aku kaitkan kenapa aku ckp tuduhan liwat ke atas anwar x boleh dipercayai..Kredibiliti polis dgn badan kehakiman pun boleh dipersoalkan. Soalnya, betul ke kedua2 badan ni bebas?betul ke xde campur tgn politik?Aku rase korang penyokong UMNO yang membabi buta ni pn x bole bagi jaminan kn samada badan2 ni betul2 bebas atau x?Jadikanlah pengakuan Tan Sri Rahim Noor yg mengaku menumbuk & membelasah anwar sampai separuh mati dulu sbg pengajaran. Jadikanlah kes 1998 dulu sbg pengajaran. Kalau aku jd Najib pun aku akan wat ape saje utk pastikan anwar x berjaya ke parlimen n tubuhkan kerajaan sbb kerusi no 1 kt Malaysia tu dah sebelah bontot aku duduk.cuma tinggal nak labuhkan yg sebelah lagi je..tibe2 ade plak pesaing yg agak berbahaya..setakat ni je dulu komen aku..Kalau ade sape2 yg x setuju dgn aku, its up 2 u..mcm aku ckp, ni cuma opinion aku.opinion x semestinya betul n x semestinya salah..terpulangla kt korang nk nilai camne..Aku komen berdasarkan analisis aku dan langsung x melibatkan emosi..Ade mase aku akan tulis lagi

Stan berkata...

Hey itu anonymous...kenapa cakap pasal Agama? Adakah kamu seorang yang suci? Kamu ada patuhi langkah yang betul? Kenapa masih ramai yang pergi beli judi pada hari Rabu, Sabtu dan Ahad? Kononnya bertaubat...Action is more lounder than words.....Ini politik...Jikalau Anwar ada liwat, ok dia patut dihukum...kalau tidak? Siapa salah? Kenapa si Saiful tidak dipersalahkan? Kamu tau tak negara disenaraikan sebagai negara TERRORIST...Dr. Azahari yang dibunuh adalah dalang yang mengebom Bali..kenapa Polis dan kerajaan tidak menangkap mereka? Kalau tidak USA akan serang negara kita...Masa itu kamu baru tau...Berlagak tau lah...Jika Anwar boleh pulihkan negara kita...kenapa kita tidak terima...Senangkah kamu sekarang? Minyak naik dan barang naik...RM 100 pun boleh habis dalam satu hari...Kalau kamu cakap ok...maksudnya kamu pun adalah salah satu orangnya..tak payah kerja dapat komisen...Pergilah tengok Parlimen. barulah kamu tau sikap sombong KJ dengan rakannya..cakap tak guna otak...mana boleh kaum cina keluar dari china...sekarang zaman Kesultanan Melayu Melaka...Siapa yang melindungi mereka daripada serangan Siam dan Majapahit? Negara China lah....Kenapa Dasar Baru Ekonomi dibatalkan dan digantikan dengan yang baru? Ada sebabnya...iaitu tiba masanya untuk bangsa Melayu berdiri sendiri dan bagi tau bangsa lain behawa kita tiak bergantung kepada kerajaan..dan kita ada nilai kuat sendiri..Ubahlah sikap sombong dan malas kita..Belajarilah sikap orang lain..Saya sangat sokong kerajaan Pulau Pinang...semenjak CM perintah..mereka dalam situasi yang baik...Jikalau bagi saya, saya mau kerajaan baru...Bukan kerajaan yang membazir wang sebanyak RM 95 million untuk hantar angkasawan bersama orang Russia buta Roti Canai dan Teh Tarik di sana... Bodoh...Malu

Stan berkata...

Panglima....Bagi peluang lah..Barulah Pakatan Rakyat perintah lima negeri tak sampai satu tahun...komplain sini dan sana...Jikalau mereka tak boleh perintah then 5 tahun lagi kita support BN...apa kamu dapat dari mereka? Hidup senang.atau tak dapat projek????Bagi BN jadi pembangkang dan mereka akan rasa....Jangan ketinggalan..akhir anak kamu akan susah...dah 50 tahun..bagi orang lain satu peluang...

Panglima Perang Cyber berkata...

apabila habis akal dikalahkan, perkataan mencarut sahaja jadi sandaran...

nak kata apa lagi ? dah habis akal.

Carutlah lagi... biar lucah betul...

Biar robek mulut2 yg suka salah guna nikmat Allah...

dan tangan yang menulis menghodohkan orang yang tidak bersalah seperti Pak Lah.

Allah bersama dengan orang Sabar !


Hidup Pak Lah !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

sheena berkata...

Cuba perhatikan.

Kalaulah si Saiful ada konspirasi dgn. pemerintah, dia tak lah se bodoh itu untuk beria-iya bergambar dengan ketua-ketua 'konspirasi' di Pejabat Konspirasi pulak tu.

Anyway,dia pun bergambar dengan orang2 PKR jugak.

Kalau saya melawat VIP dan dapat masuk Pejabat VIP, saya pun kepoh2 nak ambil gambar dengan mereka. Memang seronok.

Kak Wan Azizah tak lah pulak tunjuk gambar2 Saiful dengan anak dia dan orang2 PKR lain. That's how skewed the scenario she wanted to tell the world. She's just Anwar's mouth piece.

In fact,as Azizah was talking in her last Press Conference- where she declared vacating her Permatang Pauh seat- Anwar (sitting beside her) was clearly, literally (whispering and) feeding words into her mouth. That was profound!