MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

22 Mei 2008

Betulkah Anwar Agent Yahudi ?




Tuduhan ini amat berat! Memang berat dan tidak patut Anwar dituduh sedemikian rupa sekiranya tidak dapat dibuktikan!

Persoalannya kenapakah tuduhan demi tuduhan bertalu-talu hala ke atas badan tubuh Anwar ? Kenapa bertalu-talu ?

Apabila penulis Barat, Mike Billington mempersoalkan hubungan Anwar dengan Paul Wolfowitz dalam tulisan "Malaysia’s Anwar Ibrahim: Wolfowitz’s Knife in Asia’s Back", ruang keraguan makin terbuka...

Keraguan hubungan Anwar dengan tokoh-tokoh Yahudi ini bukan sahaja di kalangan parti kerajaan malah parti pembangkang sendiri.

PAS turut curagai. PRM juga tertanya-tanya. Hishmudin Rais, tidak lama dulu pernah menulis kecurigai ini di Malaysiakini. Apatah lagi blogger-blogger dan rakyat biasa.

Dokumen Anwar dan Wolfowitz penah diuji dalam Pilihanraya kecil Ijok. Kesannya calon PKR tergolek, meskipun Anwar berkempen habis-habisan, siang dan malam.

1. Hassan Karim, Presiden PRM mempersoalkankan dalam tulisannya di Malaysiakini, "Layakkan Anwar pimpin Reformasi?"

Hassan mempersoalkan "Masih ada golongan yang kurang selesa dengan Anwar angkara isu-isu seperti yang dibangkitkan oleh anak Mahathir, Mukhriz, di Dewan Rakyat baru-baru ini iaitu tentang hubungan rapat Anwar dengan tokoh-tokoh neo-konservatif Amerika seperti Paul Wolfowitz dan kisah sebuah yayasan yang dipimpin oleh Anwar yang dikatakan sebahagian dananya diterima dari Jabatan Negara Amerika Syarikat"

Tulisan Hassan ini bukan suara kerajaan, tetapi suara parti yang ada kaitan dengan Parti Pakatan Rakyat.

Walaupun tulisan Hassan menyatakan beliau tidak mahu berprasangka, tetapi terdetik juga tanda tanya di lubuk hatinya.

Kalau tidak, sudah tentu tidak akan keluar rencana Hassan Karim di Malaysiakini itu.

2. Amin Iskandar @ Black juga turut mempersoalkan nada yang sama dalam artikelnya "Lain kali pilih kawan betul-betul"

Kata Black "Orang tua-tua selalu kata, kalau nak berkawan, kena pilih betul-betul. Ada kebenarannya nasihat ini. Seperti apa yang berlaku kepada bekas Timbalan Perdana Menteri, Anwar Ibrahim. Isu keakrabannya dengan Paul Wolfowitz, Presiden Bank Dunia yang juga dikatakan sebagai arkitek perang Anglo-Amerika di Iraq telah memberikan lebih banyak kerugian politik daripada keuntungan"

Amin Iskandar seolah-olah mengesahkan hubungan akrab Anwar & Wolfowitz sebagai post mortem kekalahan calon PKR di pilihanraya kecil Ijok.

Amin Iskandar juga bukan orang luar lingkungan Anwar. Dia adalah inner circle Anwar"!.

Dia tahu semua rangkaian Anwar di antarabangsa kerana dia adalah anggota ANFREL (Asia Network for free elections).

ANFREL adalah mata rantai Amerika berpengkalan di Thailand dan bernoktah di Amerika.

Bekas Presiden Amerika Syarikat, Ronald Reagan melontarkan idea bagaimanakah untuk menakluk dunia atas nama Demokrasi. Asas idea itu dibentuk dua intrumen iaitu National Endowment for Democracy (NED) dan International Republican Institute (IRI).

IRI berpengkalan di Amerika menelurkan ANFREL di Asia dan MAFREL di Malaysia.

Malek Husin, Presiden MAFREL (Malaysians for free Election) tanpa segan silu mengaku menerima dana daripada Amerika (IRI) dalam temubualnya dengan Malaysiakini. IRI sendiri turut mengakui menaja MAFREL!

Maka jelaslah kaitan Amin Iskandar (ANFREL), Malek Husin (MAFREL), Anwar Ibrahim (NED), semuanya nampak bersimpang siur tetapi bercantum di Amerika Syarikat.

Jadi jangan main-main dengan kata-kata Amin Iskandar!

3. Penulis Barat, Mike Billington mempersoalkan hubungan Anwar dengan Paul Wolfowitz. Tulisannya bertajuk "Malaysia’s Anwar Ibrahim:
Wolfowitz’s Knife in Asia’s Back". Untuk baca tulisan ini, kena download kerana dalam bentuk PDF.

4. Blogger bigdogdotcom turut mengulas tulisan Mike Billington dalam artikelnya "Anwar - Gore: Dances with the wolves" dengan menceritakan sokongan Al Gore (Yahudi), bekas Naib Presiden Amerika ke atas Anwar Ibrahim di Malaysia.

5. Blogger Rocky's bru pula bersetuju dengan tulisan bigdogdotcom dengan ulasan pengalamannya sendiri dipengaruhi oleh Anwar, bekas TPM dalam memberi arahan kepada media. Ketika itu Rocky's adalah editor Business Times.

Kata Rocky's ". I was the editor of Business Times. During those meetings, Anwar emphasized two things: that we can trust IMF because "Camdesus is a family friend" (Camdesus was the IMF managing director, the guy who stood triumphantly behind Suharto after Indonesia "surrendered" to the IMF during the 1997 financial crisis).."

6. Blogger A M Ubaidah S pula menganalisis benarkah Anwar agent Yahudi dalam tulisannya bertajuk "Is Anwar Ibrahim A Zionist Agent? "

7. Laman Moon of Alabama bertajuk "Wolfowitz, CIA, Lebanon - Get the picture?" mendedahkan konspirasi Paul Wolfowitz, Anwar Ibrahim dan Shaha Riza dalam penubuhan Foundation For The Future.

Jadi bukan sahaja Tun Dr Mahathir atau Mukriz yang sangsi hubungan sulit Anwar dan Yahudi, tetapi semua orang berkata begitu.

Apakah makna semua ini ?

Anwar Ibrahim Dot Com
23 Mei 2008

20 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Terima Kasih. Maklumat yang diberikan sangat berguna kepada rakyat Malaysia yang mengambil berat tentang masa depan negara.

AIDC berkata...

Sama-sama. kalau berguna, alhamdulillah. sama-samalah kita manfaatkannya...:)

THE PUREHADHARIST berkata...

Saudara,

Mari kita sama-sama bentuk suatu kerjasama untuk mengangkat isu Anwar Pro-Us ke peringkat nasional dalam semua bentuk blog,buku, forum dll. Saya bersedia untuk bersama...

AIDC berkata...

saudara purehadharist..

terima kasih atas sokongan. saya juga pernah lawati n baca blog saudara. nice job!...:)

berkenaan dengan cadangan saudara itu kita bincang secara private dalam mail, kay...:)

anwaribrahimdotcom
anwaribrahimdotcom@yahoo.com
24 Mei 2008

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah...satu maklumat yang sangat berguna terutama kepada umat Islam di Malaysia nie...semoga pihak berwajib dapat memikirkan cara terbaik untuk menyampaikan kepada rakyat jelata...agar mereka dapat mempercayai dan menerima dengan fikiran yang berfikir bukan dengan emosi...teringin betoi dia nak jadi PM...semoga PM kita selepas ini seorang yang alim, warak dan mengamalkan ajaran ISLAM yang total dan diredhai ALLAH...Amin

Harimau-Menaip berkata...

hujah yang bagus anwar dot com.

rasa-rasa ia ada benarnya,
rasanya mereka juga terjangkit denial syndrome.

http://harimau-menaip.blogspot.com

AIDC berkata...

harimau-menaip

Salam

Kebenaran akan terserlah jua. Jangan berputus asa. Bukan esok, lusa, bukan lusa, bulan depan..tahun depan...

kepalsuan tak boleh diselindung buat selama2nya kahirnya terbongkar jua..

Nizam Gtz berkata...

Apakah terus-terusan bangsa ini akan ditipudaya?
Atau adakah bangsaku ini sengaja buat-buat tak tahu
Semata-mata fanatiknya Anwarisme yang mengalir dalam majlis-majlis ilmu dokongan Yahudi NED dan NCRIS, melalui badan-badan bukan kerajaan yanag kononnya mengajar persilangan budaya atau akademik...
Tetapi sebenarnya menerapkan ideologi-ideologi liberal dan sosialis agenda yahudi...

Apa kata saudara berkenaan dengan perang saraf atau perang propaganda yang semakin menular di seluruh Malaysia terutamanya penuntut-penuntut IPT2???

Tanpa Nama berkata...

kenape perlu saya mempercayai semua ini.. setakat letak gambar2 macam tue...ape2 saja boleh difikirkan org luar..

kalau benar bagus laa utk menegakkan kebenaran tapi kalau bende nie semua dusta, ia adalah fitnah yang besar...tak takut ker??

so dengan hati terbuka, saya cabar bawa cerita2 ini ke dada akhbar, tv2...dan bongkar ke mahmakah.. biar semua org tahu...

kalau setakat cakap berdentum dentam tapi isi tarak.. baik bertaubat ajer...takutlah kepda Allah...

demi allah, kalau benar anwar itu seperti yg digambarkan, Engkau laknatlah dia tapi kalau penulis blog nie menipu dan menfitnah..engkau laknatlah dier duni akhirat..aminnnn...

AIDC berkata...

itis..

salam

tak perlu gundah gulana..yang benar tetap benar..yang salah tetap salah

Allah Tuhan Maha Kaya lagi Maha Mengetahui..

Amin

Tanpa Nama berkata...

Memang benar kebenaran akan menewaskan kebatilan tetapi jika kita mempunyai masa dan kuasa untuk menyatakan yang hak, jangan ditangguhkan..saudara tentu tahu justice delayed is justice denied..terlalu banyak "at stake" sekarang, agama, bangsa, keamanan, keadilan dan kesejahteraan semua rakyat malaysia..dan survival negara Malaysia tentunya.

acuan apakah yang hendak kita pakai untuk mempastikan semua rakyat malaysia dapat hidup dengan aman, bekerja bersama-sama tanpa sebarang rasa prejudis atas dasar apa sekalipun?

puspawangi berkata...

Yang salah tetap akan mendapat hukumannya tetapi "justice delayed is justice denied", jika kita ada kuasa dan peluang untuk ememberi dan mendapatkan keadilan kenapa harus bertangguh?

mungkin kerana perlu merancang strategi supaya yang dikendong tidak cicir yang dikejar tidak lari?

~MataHatiJohor~ berkata...

Tahniah.

Teruskan siasatan dan dedahkan segala kepalsuan ini. Rakyat Malaysia sudah terlalu ramai yang terkeliru. Anggaplah ini sebagai tanggungjawab untuk agama, bangsa dan negara.

Sesungguhnya benar bahawa Allah telah menjanjikan bahawa yang hak pasti akan mengatasi yang batil.

Janganlah sdra anwar dot com merasa gundah gulana dengan teguran & kritikan dari golongan yang telah dibutakan matahati mereka oleh Allah kerana ketaksuban anwarisme yang mereka anuti.

Saya adalah bekas mahasiswa yang pernah membuat latihan praktikal di Institut Kajian Dasar (IKD). Berdasarkan pengalaman itu, semua fakta yang sdra tulis begitu mudah saya fahami.

Izinkan saya menghebahkan hasil kajian & penyelidikan sdra di blog saya http://sayangbangsa.blogspot.com serta forum-forum yang saya biasa sertai di ruang cyber yang begitu luas ini.

Saya sentiasa akan memberikan sokongan dan mendoakan kejayaan usaha ini.

Salam perjuangan.

Tanpa Nama berkata...

Walau apa pun penjelasan, anwar bukanlah calon yg layak jadi pm malaysia...anwar bakal hancurkan malaysia kalau dia berkuasa...itu pasti...lidah berbelit belit...pengkhianat melayu...

Tanpa Nama berkata...

Kalau Anwar tak layak? siapa layak? saya tak harap nampak harga minyak naik, rakyat hidup sengsara.. apatah kita sebagai rakyat cubalah tukar PM.... sekarang apa yang ku dapat lihat, UMNO hanya hisap darah rakyat saja.....

~MataHatiJohor~ berkata...

Bro, boleh bincang melalui email ker? please...

matahatijohor@yahoo.com

thank you.

AIDC berkata...

salam matahatijohor..

saya dah hantar email personal..

mohon semak.

AnwarIbrahimDotCom
28 Jun 2008

Tanpa Nama berkata...

u guys are so crazy

Tanpa Nama berkata...

PROTOKOL NO. 15 (Perenggan 3 - 7)

3. Dalam masyarakat GOYIM, yang telah kita suburkan rasa tidak puashati dan sifat memprotes,(siapa kepala protes di Malaysia? Lu fikir sendiri) hanya cara yang boleh digunakan bagi menngembalikan ketenteraman ialah dengan mengenakan pendekatan kejam yang digerakkan terus dari penguasa: tiada ihsan perlu diberikan kepada mangsa yang kecundang, mereka semata-mata ‘gugur’ demi masa depan yang gemilang. Pencapaian tatasusila masa depan tersebut, walaupun memakan korban, adalah tanggungjawab mana-mana kerajaan yang mengiktiraf bahawasanya, pertimbangan sedemikian bukan sahaja satu bentuk tindakan khas, tetapi kewajipan. Prinsip jaminan kestabilan undang-undang adalah untuk menzahirkan kuasa dan kuasa ini hanya dapat dicapai dengan tegas dan tiada kompromi sehingga terpancar pada dahi setiap para rakyat bayangan kuasa luarbiasa yang memerintah mereka – manusia yang dipilih Tuhan. Hingga kini, pemerintahan beraja Russia adalah satu-satunya musuh kita yang terbesar, tidak termasuk Pope. Ingatlah contoh Itali, bermandikan darah, langsung tidak dapat menyanggah Sulla yang merupakan penyebab : Sulla menikmati kemaharajaan yang tertinggi pada dirinya, dalam ketakutan untuk pulang ke Itali, ia dilingkari rahmat. Rakyat Itali langsung tidak menyalahkannya yang telah memukau mereka dengan kekuatan mindanya. sapa yang hampir seperti Sulla dan mempengaruhi rakyat dengan mindanya yang kononnya hebat?


4. Pada masa yang sama, tatkala kita bermaharaja, kita perlu bertindak dengan cara yang bercanggah : kita akan cipta dan lipatgandakan pusat pemikir bebas, diseluruh negara di dunia hingga menjadi pusat aktiviti umum dan hakikatnya, ia adalah pejabat-pejabat kecerdikan kita dan pengaruh kita. Semua pusat ini akan ditadbir selia oleh sebuah pentadbiran pusat, yang hanya kita tahu dan mereka langsung tidak mengetahuinya, terdiri dari bijak pandai atasan kita. Pusat tersebut akan mempunyai perwakilan yang akan melangsiri pakar pentadbir tersebut dan mereka-mereka yang menyampaikan arahan perancangan. Di pusat-pusat ini, kita akan jalinkan ikatan yang menggabungkan elemen kebebasan dan pemberontakan. Komposisinya akan terdiri dari semua golongan masyarakat. Plot politik paling rahsia hanya diketahui oleh kita dan berada ditangan kita sepanjang wujudnya konsep tersebut. Dikalangan ahli pusat ini ialah hampir semua polis negara dan antarabangsa memandangkan khidmat mereka memang hanyalah untuk kita dan atas penghormatan kepada mereka sebagai bukan sahaja gerakan yang mematahkan pemberontakan, tetapi sebagai penyedia sebab-sebab berlakunya kekecohan, dan sebagainya. anwar + polis = huru-hara... umum sedia maklum


5. Kalangan rakyat yang paling rela untuk menyertai pertubuhan rahsia ini adalah mereka yang hidup atas jenaka, penggiat karier dan kalangan masyarakat yang berakal cetek, yang kita tidak akan punya masalah untuk pergunakan dalam terus menggerakkan jentera kita. Jika dunia kucar-kacir kesan dari ini, kita perlulah mencampuri urusan tersebut dengan berkesan iaitu dengan memecahkan kesepaduan tersebut. Tetapi, jika terbit penentangan, maka sang kepala penentangan tersebut tidak mungkin adalah selain dari hamba kita yang kita percayai. siapakah yang hamba mereka yang gemar mencetus penentangan ke atas sesuatu yang sedia tergaris atas dasar-dasar mereka sendiri di Malaysia hari ini? Memang hakikatlah bahawa kita adalah pemimpin segala aktiviti pembinaan insan ini, seperti tahunya kita yang kitalah ketua, kita mesti tahu kejayaan akhir bagi setiap aktiviti yang telah kita rancangkan ini di mana GOYIM tidak langsung mengetahuinya: walau untuk kesan jangka pendek bagi setiap tindakan mereka; dan mereka letakkan dihadapan mereka sikap puas hati, cetusan pendapat dan kejayaan pemikiran mereka tanpa menyedari langsung bahawa pemikiran tersebut bukanlah atas inisiatif mereka, tetapi kitalah yang mencetuskannya.


6. GOYIM menyertai pusat-pusat ini tanpa langsung ada keraguan atau atas harapan untuk mendapat secebis kesenangan duniawi, dan sesetengahnya, dalam usaha untuk mengetengahkan pendapat dan khayalan tak berasas mereka : mereka dahagakan detik kejayaan dan sorakan, yang memang kita boleh berikan. Dan sebab bagi kita memberikan kejayaan kepada mereka adalah untuk mempergunakan rasa besar hati mereka dan kemudian membentuk tekanan bagi mereka menerima cadangan-cadangan kita tanpa terhalang oleh kalangan mereka, dengan perasaan penuh yakin bahawa tidak mungkin mereka akan cenderung kepada cadangan pihak lain selain dari cadangan-cadangan bernas yang mereka sampaikan dari kita… Anda tidak akan dapat membayangkan sebijak mana pun GOYIM itu, dia akan berada dalam keadaan tidak sedar , dan bersifat bongkak, dan mudah untuk menjatuhkan mereka dengan sedikit kegagalan, walaupun kesannya sekadar ia melenyapkan sanjungan yang diterima, hakikatnya memperlekehkan mereka ketahap sahaya yang nyata apabila mereka perlukan perubahan untuk kembali berjaya. Dengan ini, seperti banyaknya kejayaan kita yang tidak terlihat, hanya kerana kita mementingkan satu-satu plan, sedangkan GOYIM sanggup mengorbankan plan-plan mereka hanya demi mendambakan kejayaan. Kesan psikologi dari sikap material mereka memudahkan kita memandu halatuju mereka. Mereka nampak seperti harimau tetapi berjiwa kambing dan mudah ditiup kepala mereka. Kita telah memperkudakan mereka dengan meletakkan sikap individu yang dipungut sebagai satu simbol. Mereka belum, malah tidak akan merasakan keadaan ini adalah manifestasi yang mencabul lumrah alam bahawa, setiap satu adalah tidak sama dengan setiap yang lain iaitu perbuatan memartabatkan idea individu. idea individu manakah yang paling dimartabatkan hari ini oleh Barat di Malaysia?

7. Sekiranya kita sendiri mampu membawa mereka ke medan kebodohan dengan tanpa perlu bukti-bukti, yang mereka sendiri rumuskan kesahihannya, ternyatalah tidak akan sama perkembangan pemikiran GOYIM dengan kita, dan inilah yang menjamin kejayaan kita.

Protokol ini digariskan pada tahun 1895 dan JELAS, ianya tiba di Malaysia hari ini dengan dibawa oleh individu tertentu. SIAPA DIA? FIKIRKANLAH. Memang benarlah sumpahan akhir zaman, manusia yang kuat beragama sekalipun akan menjadi BUTA HATI bila tidak mengkaji ke mana halatuju dunia hari ini, dan terus-terusan dilingkari ketaksuban yang menjijikkan dan takjub dengan dunia sendiri tanpa memikirkan proses peralihan dunia global ke arah DUNIA PEMERINTAHAN YAHUDI.

Semoga Allah membuka hati setiap kita pada sebuah HAKIKAT!

Tanpa Nama berkata...

Salam Sejahtera..


Bagi sesiapa yang percayakan Al-Quran sila rujuk pada Surah Mumtaha(60) Ayat 9 dan Ayat 13.
Saya bukanlah ulama tetapi pernah terjumpa tafsir berikut.

Untuk mendapat keredhaanNya.

Bismillah Ar-Rohman Ar-Rohim

60-9 Allah melarang mengjadikan yang memerangi Islam sebagai kawan

60-13 Janganlah kamu jadikan penolongmu kaum yang dimurkai Allah.

Hanya Allah yang lebih mengetahui...