MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

7 Mac 2009

Arnaud Dubus - Si Gay Juga Yang Dicari Anwar



Oleh Teh Tarik Satu!

Membaca tulisan Arnaud Dubus wartawan akhbar Liberation yang berpusat di Peranchis mengenai cara Altantuya dibunuh dan kaitannya dengan Datuk Seri Najib Tun Razak membuatkan kawan terfikir untuk mengetahui dengan lebih lanjut siapa si penulis tersebut.

Bukan apa, sebagai orang yang telah lama bergelumang dalam dunia kewartawanan dan pernah menjalani latihan kewartawanan di beberapa negara Eropah termasuk Peranchis membuatkan kawan berpendapat tentu wartawan ini agak istimewa sehingga dicari oleh pihak yang berkepentingan di Malaysia.

Lebih menarik, wartawan tersebut dalam rencananya turut menyebut beliau telah ke Kuala Lumpur dan Ulan Baataar untuk menyiapkan rencananya dan ia tentu melibatkan kos yang besar.

Timbul juga persoalan, siapa yang dijumpainya di Kuala Lumpur? Anwar Ibrahim? Khairy Jamaluddin? Karpal Singh atau Saiful Bahri Azlan. Kawan tidak ada jawapan untuk ini tetapi dalam kotak fikiran kawan tentu ada individu berpengaruh yang turut dijumpainya.

Ini feel biasa wartawan senior yang selalu terbang ke luar negara.

Siapa pula yang menajanya? Adakah ia ditanggung oleh akhbar Liberation atau orang lain? Kawan tak rasa akhbar Liberation menanggung semua perbelanjaan semata-mata untuk membuat rencana yang boleh dibuat dengan mencantumkan beberapa artikel karut yang dibuat oleh Raja Petra Kamaruddin sebelum ini.

Bersangkutan daripada pencarian kawan juga menyebabkan kawan mengingati kembali kisah sebelum tersiarnya tulisan yang dipaparkan menerusi akhbar dalam bahasa Peranchis tersebut.

Beberapa hari lalu, kawan diberitahu oleh seseorang bahawa berita ini akan keluar. Sumber kawan adalah orang yang biasa melakukan tugas penyiasatan dan penjejakan tetapi kawan yakin dia bukan perisik. Kawan baru sekali berjumpa dengannya.

Disebabkan itu, kawan tidak menganggap ia sebagai maklumat yang sahih atau bertaraf A1 dan hanya mendengarnya sebagai maklumat yang perlu disaring walaupun dia ada menyebut nama Liberation dan Dubus.

Sekarang kawan ada sebab untuk mempercayai cerita sahabat baru ini. Dan kawan ingin berkongsi dengan yang lain tentang apa lagi yang diperkatakannya.

Menurut sahabat itu lagi, berita tersebut memang dirancang dengan teliti. Penggerak di belakang tabir ialah John Soh Chee Wen dan beberapa rencana lain juga telah dirancang bertujuan untuk menggemparkan rakyat negara ini menjelang Najib mengangkat sumpah sebagai Perdana Menteri.

Tulisan-tulisan tersebut akan dimuatkan dalam beberapa akhbar lain dan kemudiannya akan memenuhi portal berita dan blog yang lazimnya pro pembangkang. Nama Malaysiakini turut disebut. Ia akan digerakkan dengan aktif dalam tempoh sehari dua ini dan nampaknya ia telah bermula.

Katanya lagi, gerakan yang sama akan turut dibuat di Filipina, Thailand dan Indonesia bertujuan untuk menghancurkan imej Najib.

Adakah pendekatan ini akan berjaya? Kita tunggu dan lihat kerana kawan masih menerima beberapa maklumat baru yang dalam proses pengesahan termasuk penglibatan individu lain dalam menyebarkan maklumat kepada pihak asing walaupun maklumat tersebut hampir semuanya telah basi.

Pencarian kawan juga menemui sesuatu yang menarik tentang siapa Dubus yang sebenarnya. Facebook miliknya mudah dicapai dan banyak maklumat boleh ditemui di situ.

Dan kisah gelapnya pula menyebut bahawa lelaki 'cute' ini adalah seorang biseksual dan gemar meniduri gadis-gadis manja. Dubus juga adalah seorang yang gemar melepak di kelab-kelab gay di kota Bangkok dan mudah tertarik dengan jejaka tampan.

Kawan tak tahulah kalau di kota Bangkok beliau ada berjumpa dengan Anwar atau tidak. Sebab Anwar pernah ke Bangkok dan dengar ceritanya ketika ke sana tahun lalu pemimpin tersebut turut membawa Saiful Bukhari Azlan.

Kawan yakin Dubus dan Anwar ada kaitan sebab anwaribrahimblog.com adalah yang paling awal memaparkan tulisan Dubus ini bukannya Rockybru, Zorro atau The Malaysia Insider.

Satu lagi penemuan kawan yang menarik ialah tentang siapa pemilik akhbar Liberation ini. Didapati Edouard Rothschild adalah pemegang saham terbesar dalam akhbar yang berhaluan kiri ini.

Beliau juga adalah peneraju Rothschild & Cie Bank yang ditubuhkan pada tahun 1987. Adalah dipercayai beliau pernah berhubung dan bekerjasama rapat dengan Anwar menerusi Bank Dunia dan IMF di samping Foundation For The Future di mana Anwar adalah pengerusinya.

Memang hebat gerakan yang dirancang. Cuma kawan lebih berminat untuk mengetahui siapa pula yang akan diperkudakan untuk menjayakan agenda menumbangkan Najib.

sumber - malaysia-instinct.com



Tiada ulasan: