MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

12 Mac 2009

Anwar Ibrahim dan sahabat-sahabat Zionis Amerika Syarikat



Berikut sebahagian daripada senarai pegawai-pegawai tinggi Amerika keturunan Yahudi (zionis) dalam pentadbiran Bush...dan gerombolan zionis inilah sebahagian daripada pemangkin dan penyokong agenda Anwar di Malaysia.


Richard Perle


Seorang daripada penasihat dasar luar Bush. Perle juga pengerusi Lembaga Dasar Pertahanan Pentagon. Disyaki seorang agen rejim Israel, dia dipecat daripada jawatan di bawah Senator Henry Jackson pada tahun 70an setelah Agensi Keselamatan Kebangsaan Amerika (NSA) berjaya menangkapnya ketika menyampaikan dokumen-dokumen sulit (Keselamatan Negara) kepada Kedutaan Israel. Dia kemudian bekerja dengan firma pengeluar senjata Israel, Soltam. Perle sebelum itu pernah menganggotai sebuah pertubuhan penyelidikan (think tank) zionist, AEI (American Enterprise Institute). Perle antara penyokong pro-Israel fanatik yang paling terkemuka dalam usaha menghasut supaya Iraq diserang dan terus dijajah Amerika (Zionis). Dia kini memboloskan diri ke dalam media Amerika.


Paul Wolfowitz

Timbalan Setiausaha Pertahanan dan ahli Lembaga Dasar Pertahanan yang dipimpin Perle. Wolfowitz rapat dengan Perle dan juga mempunyai hubungan erat dengan tentera rejim Israel. Kakaknya tinggal di Israel. Wolfowitz pernah menganggotai The Jewish Institute for National Security Affairs (JINSA) yang juga sebuah badan penyelidik zionisme. Wolfowitz orang kedua terpenting dalam pentadbiran Bush dalam usaha meneruskan pencerobohan Amerika di Iraq. Wolfowitz berkawan baik dengan Anwar Ibrahim hingga sekarang.


Douglas Feith


Timbalan Setiausaha Pertahanan dan Penasihat Dasar di Pentagon. Dia berkawan rapat dengan Perle dan pernah bertugas sebagai Kaunselor Khas. Seperti Perle dan lain-lain, Feith juga seorang ekstremis pro-Israel yang turut menganjur dasar-dasar anti-Arab pada masa-masa lalu.Dia dikait rapat dengan kumpulan ekstremis, the Zionist Organisation of Amerika (ZOA), yang juga menyerang Yahudi yang tidak menyetujui dengan pandangan serta perjuangan mereka. Feith sering diundang berucap di persidangan anjuran ZOA.

Dia rakan kongsi dalam firma undang-undang Feith & Zell, yang mempunyai hanya sebuah pejabat antarabangsa, iaitu di Israel. Sebahagian besar akaun tugasan syarikat tersebut hanya mempertahankan kepentingan Israel. Menurut catatan dalam laman web syarikat firma itu, sebelum dilantik sebagai rakan niaga, Feith "mewakili sebuah syarikat pengeluar senjata Israel." Dengan ini bermakna Fieth secara langsung mewakili agenda perang zionisme. Feith juga ahli badan penyelidik zionis, JINSA yang diketahui umum sebagai proksi Israel dalam pecerobohan dan penjajahan Amerika di Iraq.


Edward Luttwak


Seorang ahli Kumpulan Pengkaji Keselamatan Kebangsaan Amerika di Jabatan Pertahanan Pentagon. Luttwak dikatakan seorang warganegara Israel yang pernah mengajar di negara rejim zionis itu. Dia sering menulis untuk akhbar dan majalah pro-Israel. Luttwak seorang pelampau Israel. Tema utama dalam penulisannya hanya tertumpu pada "kewajipan" Amerika berperang dengan Iraq.


Henry Kissinger


Seorang daripada Pensihat Pentagon, Kissinger juga seorang daripada anggota Lembaga Dasar Pertahanan Pentagon di bawah Perle. Untuk mengetahui dengan lebih mendalam tindakan-tindakan jahat Kissinger, sila baca buku ('Price of Power: Kissinger in the Nixon White House). Kissinger berkemungkinan ada kaitan dengan jenayah-jenayah Watergate, pembunuhan beramai-ramai di Asia Tenggara (Vietnam, Kemboja, Laos), membantu meletakkan diktator Pinochet,(yang bertanggungjawab dalam kes pembunuhan beramai-ramai Operasi Condor di Amerika Selatan, dan agak terbaru, sebagai penasihat bekas diktator Serbia, Slobodan Milosevic.

Kissinger sentiasa menganjurkan kesinambungan peperangan di Iraq. Kissinger seperti Ariel Sharon di Amerika Syarikat. Bush melantik Kisssinger sebagai pengerusi suruhanjaya penyiasatan serangan September 11...tindakan tersebut seperti melantik seorang perompak bank untuk menyiasat skandal penipuan.


Dov Zakheim

Timbalan Setiausaha Pertahanan, Pengawal, dan Ketua Eksekutif Kewangan (CFO) di Jabatan Pertahanan. Dia seorang ulama Yahudi bertauliah dan dikatakan memegang kerakyatan Israel. Zakheim pernah menuntut di Jew's College di London dan ditauliahkan sebagai rabai (ulama) Yahudi Ortodoks pada 1973. Di seorang Profesor di Universiti Yeshiva, sebuah universiti yahudi di New York. Zakheim mempunyai kaitan rapat dengan pihak pelobi Israel.


Kenneth Adelman


Seorang daripada penasihat Pentagon, Adelman juga menganggotai Lembaga Dasar Pertahanan Pentagon di bawah Perle. Dia juga seorang penasihat ekstremis pro-Israel yang menyokong Amerika berperang di Iraq. Adelman seringkali menjadi tetamu undangan di stesen TV Fox News. Segala pandangannya begitu melampau dan sentiasa anti-Arab dan anti-Islam.


Lewis Libby

Ketua Turus (Chief of Staff) Naib Presiden Dick Cheney. Sebagai ketua penasihat yahudi pro-Israel kepada Cheney, maka tidak hairanlah mengapa Cheney begitu ghairah mahukan Amerika menceroboh di Iraq. Libby kawan lama Wolfowitz. Sebagai peguam, Libby pernah mewakili perisik Israel Marc Rich yang diampunkan oleh Presiden Clinton sebelum meletakkan jawatan sebagai Presiden Amerika.


Robert Satloff


Sebagai Penasihat Majlis Keselamatan Kebangsaan Amerika, Satloff juga pengarah eksekutif sebuah badan pelobi Israel, Washington Institute for Near East Policy. Kebanyakan "pakar" pelobi Israel di Amerika didatangkan dari kumpulan barisan hadapan ini, termasuk Martin Indyk yang pernah menjadi Duta Amerika ke Israel.


Elliott Abrams


Penasihat Majlis Keselamatan Kebangsaan Amerika. Pernah bertugas dengan Ethics & Public Policy Center – sebuah badan pengkaji berpusat di Washington. Semasa pentadbiran Reagan, Abrams seorang Penolong Setiausaha Negara yang bertanggung jawab ke atas sebahagian besar daripada hal ehwal Amerika Latin. Dia memainkan peranan penting dalam skandal Iran-Contra yang membabitkan penjualan secara haram senjata Amerika kepada Iran untuk berperang dengan Iraq, dan juga membiayai secara haram pengganas contra yang cuba menggulingkan kerajaan Sandinista Nicaragua.

Dia juga secara aktif menipu tiga jawatankuasa kongres berhubung pembabitannya dalam komplot-komplot tersebut, lantaran membwa kepada hukuman berat berdasarkan segala testimoninya. Abrams mengaku salah pada 1991 bersabit dua kesalahan kecil dan diarah menjalani probasi selama satu tahun dan 100 jam khidmat masyarakat. Setahun kemudian, mantan Presiden Amerika George H.W.Bush mengampunkan Abrams sepenuhnya. Dia di antara tokoh Yahudi di dalam Jabatan Negara Pentadbiran Reagan yang cenderong melihat Amerika berperang.


Marc Grossman


Timbalan Setiausaha Negara untuk Hal Ehwal Politik. Dia juga Ketua Pengarah Perkhidmatan Luar Negara dan Pengarah Sumber manusia di Jabatan Negara Amerika. Grossman antara pegawai Yahudi pro-Israel semasa pentadbiran Clinton yang dinaikkan ke jawatan lebih tinggi oleh Bush.


Richard Haass


Pengarah Perancangan Dasar di Jabatan Negara Amerika dan duta bebas. Dia juga Pengarah Program Keselamatan Kebangsaan dan Fellow Kanan dalam Majlis Perhubungan Luar Negara (CFR). Dia di antara tokoh Yahudi pro-Israel yang cenderong melihat Amerika berperang dengan Iraq dalam Majlis Keselamatan Negara Amerika di bawah mantan Presiden George H.W.Bush. Hass juga seorang ahli Kumpulan Pengkaji Keselamatan Kebangsaan Jabatan Pertahanan Amerika di Pentagon.


Robert Zoellick


Wakil Perdagangan Amerika – satu jawatan peringkat kabinet. Seorang lagi tokoh Yahudi pro-Israel dalam pentadbiran George H.W. Bush yang ingin melihat Amerika menceroboh Iraq dan menjajah sebahagian daripada negara tersebut untuk menubuhkan sebuah kerajaan boneka.


Ari Fleischer


Jurucakap rasmi White House semasa pentadbiran George H.W.Bush. Terkenal di kalangan masyarakat Yahudi dan juga memegang kerakyatan Israel. Mempunyai kaitan rapat dengan kumpulan pelampau Yahudi Chabad Lubavitch Hasidic yang menganut fahaman Kabala yang mempunyai pandangan buruk dan ekstremis terhadap semua orang bukan Yahudi. Fleischer Presiden bersekutu Capitol Jewish Forum. Dia diberi anugerah kepimpinan muda daripada American Friends of Lubavitch pada Oktober 2001.


James Schlesinger


Seorang daripada para penasihat Pentagon, Schlesinger juga menganggotai Lembaga Dasar Pertahanan Pentagon di bawah Perle. Dia seorang penasihat ekstremis pro-Israel yang menyokong tindakan Amerika berperang dengan Iraq, Schlesinger juga pesuruhjaya Kumpulan Pengkaji Keselamatan Kebangsaan Jabatan Pertahanan Amerika di Pentagon.


David Frum


Penulis ucapan White House yang merumuskan label "Axis of Evil" (Paksi Kejahatan). Dia mengumpul segala penipuan dan maklumat palsu terhadap Iraq untuk memberi kesahihan untuk arahan pencerobohan Bush di Iraq.


Joshua Bolten


Timbalan Ketua Turus White House yang dulunya terlibat dalam perbankan, bekas pembantu perundangan dan tokoh terkemuka dalam masyarakat Yahudi.


John Bolton


Timbalan Setiausaha Negara Pengawalan Senjata dan Keselamatan Antarabangsa. Bolton juga Penasihat Kanan kepada Presiden Bush. Sebelum itu, Bolton seorang Naib Presiden Kanan badan pengkaji pro-Israel, AEI. Pada Oktober 2002 dia menuduh Syria memiliki program nuklear sebagai alasan untuk menyerang Syria selepas Iraq. Dia mungkin lupa rejim Israel mempunyai 400 alat nuklear yang antaranya (menurut satu laporan Tentera Udara Amerika) berupa jenis senjata thermo nuklear.


David Wurmser


Pembantu Khas kepada John Bolton. Wurmser juga bertugas dengan AEI bersama Perle dan Bolton. Isterinya, Meyrav Wurmser, bersama Kolonel Yigal Carmon, bekas pegawai perisik tentera Israel yang merupakan antara pengasas Institut Penyelidikan Media Timur Tengah (MEMRI), sebuah badan berpusat di Washington yang menyebar dan menterjemahkan rencana dan bahan berita dari bahasa Arab yang memburukkan orang Arab.


Eliot Cohen


Ahli Lembaga Dasar Pertahanan Pentagon di bawah Perle dan juga seorang penasihat pro-Israel yang ekstremis. Seperti Adelman, dia sering melahirkan pandangan ekstremis yang memburukkan dunia Arab dan Islam. Dia pernah menulis satu rencana yang disiarkan dalam akhbar Wall Street Journal di mana dia mengaku amat membenci Islam dan mengsyorkan supaya Islam dijadikan musuh Amerika, bukan pengganasan.


Mel Sembler


Presiden Export-Import Bank Amerika Syarikat. Dia seorang tokoh Republikan Yahudi terkenal dan bekas Pengerusi Kewangan Kebangsaan Jawatankuasa Kebangsaan Republikan. Bank tersebut membantu membiayai perhubungan di antara perniagaan Amerika dengan negara-negara lain, terutama negara yang mengalami masalah kewangan.


Michael Chertoff


Timbalan Peguam Negara Bahagian Jenayah Jabatan Kehakiman Amerika.


Steve Goldsmith


Penasihat Kanan kepada Presiden dan penasihat Yahudi domestik dalam pentadbiran Bush. Dia juga bertugas sebagai pegawai perhubungan White House Office of Faith-Based and Community Initiatives (White House OFBCI). Dia bekas Datuk Bandar Indianapolis. Juga berkawan dengan Ehud Olmert.


Adam Goldman


Pegawai Perhubungan Khas White House untuk hal ehwal masyarakat Yahudi.


Joseph Gildenhorn


Pegawai Perhubungan Khas masyarakat Yahudi untuk kempen pilihan raya Presiden Bush. Dia bekas pengerusi kewangan kempen Bush di Washington DC selain menjadi pengarah kordinasi kempen dan bekas duta ke Switzerland.


Christopher Gersten


Timbalan Penolong Setiausaha Utama Pentadbiran Keluarga dan kanak-Kanak di HHS (Jabatan Manusia dan Kesihatan Amerika). Dia bekas pengarah Eksekutif Gabungan Yahudi Republikan, suami kepada Setiausaha Buruh Linda Chavez dan berpendirian tersangat pro-Israel. Anak-anak mereka semuanya dibesarkan sebagai orang Yahudi.


Samuel Bodman

Timbalan Setiausaha Perdagangan. Dia pengerusi dan CEO Cabot Corporation di Boston Massacusetss.


Ruth Davis


Pengarah Institut Pentadbiran Luar yang diletakkan di bawah Pejabat Timbalan Setiausaha Pengurusan. Pejabat tersebut bertanggung-jawab ke atas latihan kesmua staf Jabatan Negara Amerika (termasuk duta-duta).


Mark Weinberger - Penolong Setiausaha Hal Ehwal Pembangunan Bandar dan Perumahan.

Bonnie Cohen - Timbalan Setiausaha Negara untuk Pengurusan.


Daniel Kurtzer
- Duta ke Israel

Cliff Sobel - Duta ke Belanda.

Stuart Bernstein - Duta ke Denmark.

Nancy Brinker - Duta ke Hungary.

Frank Lavin - Duta ke Singapura.


Ron Weiser - Duta ke Slovakia.


Mel Sembler - Duta ke Itali.


Martin Silverstein - Duta ake Uruguay.


Lincoln Bloomfield - Penolong Setiausaha Negara untuk Hal Ehwal Militeri/Politik.


Jay Lefkowitz - Timbalan Penolong kepada Presiden dan Pengarah Majlis Dasar Domestik.


Ken Melman - Pengarah Politik White House.


Brad Blakeman - Pengarah White House untuk Penjadualan


sumber - Lenggong Valey

Tiada ulasan: