MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

6 Mac 2009

9 bulan, saya, tunang dan keluarga dicemuh, semuanya berserah kepadaNYA - Saiful Bukhari



Alhamdulillah, saya dan keluarga memanjatkan rasa syukur kehadhirat Allah s.w.t kerana dengan izin-Nya selesailah sudah perbalahan yang akan menjangkau 7 Bulan lamanya hanya kerana tempat untuk mendengar perbicaraan.

Seperti yang saya tegaskan sebelum ini, saya redha dan berserah sepenuhnya kepada Allah s.w.t mengenai keputusan samaada kes ini dibicarakan di Mahkamah Sesyen atau Tinggi. Pada saya, tempat untuk dibicara ini tidaklah penting, yang penting bagi saya dan keluarga adalah tarikh untuk perbicaraan utama bermula.

Ini kerana, sepanjang 9 Bulan dari hari saya membuat laporan polis, saya, tunang tersayang dan seluruh keluarga teruk dicemuh oleh masyarakat. Mereka mahu mendengar keterangan saya dan bukti untuk mereka menilai kesahihannya. Namun, saya tidak dapat berbuat demikian selagi perbicaraan tidak bermula. Walaupun perit menahan diri dari mendedahkannya, saya tetap bersabar kerana hanya mahu menghormati Mahkamah.

Dalam pada itu, pada hemat saya adalah tidak wajar untuk mana-mana pihak mempertikaikan integriti dan ketelusan Mahkamah oleh kerana hanya untuk kali ini sahaja keputusan tidak mengikut kehendak pihak defendan. Ini kerana, bermula dari hari beliau didakwa, sudah banyak peluang dan kelonggaran yang telah diberi.

Antara peluang dan kelongaran yang telah diberi;
1) Ketika perbicaraan di Mahkamah Sesyen, penetapan tarikh-tarikh perbicaraan mengambil kira dan memberi kelongaran kepada faktor bahawa beliau perlu hadir di Parlimen.
2) Beliau juga diberi jaminan bon peribadi dimana wang jaminan TIDAK perlu didepositkan
3) Paspot antarabangsa beliau tidak ditahan.
4) Perdana Menteri sendiri telah memberi jaminan kepada beliau dan keluarga supaya perbicaraan ini dibicarakan dengan seadil-adilnya.


Walau apapun, saya berdoa agar pada 10hb Mac ini, tarikh perbicaraan dapat ditetapkan dan tiada lagi alasan-alasan dari pihak beliau untuk melengahkan lagi kes ini.

Setiap yang berlaku itu ada hikmahnya. Allah s.w.t itu Maha Mengetahui.


Yang HAK pasti BERDIRI, Yang BATIL pasti JATUH!


SAIFUL BUKHARI


sumber - mohdsaifulbukhari.blogspot.com



Tiada ulasan: