MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

23 Feb 2009

Skandal foto bogel : Memahami lingkaran gelap Elizabeth Wong




Oleh : AIDC

Tulisan Killer dalam komen Malaysian Insider (klik di sini) dan youtube channel anwaribrahimdotcom (klik di sini) berusaha untuk merungkai beberapa persoalan misteri yang menyelubungi isu foto bogel Elizabeth Wong.

Walaupun terdapat beberapa percanggahan fakta dengan kenyataan dengan kenyataan mainstrain misalnya tentang status Hilmi Malik yang sudah berkhawin, sedangkan media pedana mengatakan kedua-dua pasangan itu masih bujang, namun secara keseluruhan, isi penceritaannya boleh diteliti lanjut.


Free sex thinking

Pertama hujah Killer mengatakan kegiatan gelap Elizabeth adalah suka bertukar-tukar pasangan seks tanpa kahwin. Hobi Elizabeth ini sudah lama berlaku, tetapi mula terbongkar sejak dua bulan lepas.

Killer menyebut terdapat sekurang-kurang tiga individu yang menjadi kekasih gelap Elizabeth iaitu Hilmi Malik, Tian Chua dan Mat Salleh.

Menurutnya Elizabeth telah lama menjalinkan hubungan seksual dengan Tian Chua (Ketua Penerangan PKR, hingga faktor itu pertunangan Tian Chua bersama warganegara Hong Kong, Mable Au, terpaksa diputuskan. Kali terakhir hubungan Elizabeth-Tian Chua terbongkar ketika ditangkap di Hotel Taipei, ketika misi PKR memburu calon-calon BN di Taiwan.

Tetapi dalam masa sama Elizabeth turut menjalin hubungan dengan pemuda Melayu-Islam bernama Hilmi Malek, ketika pemuda itu belum berkahwin dan hubungan diteruskan walaupun selepas lelaki itu sudah berkahwin.

Lelaki Melayu itu diberi keistimewaan apabila dilantik menjadi Pembantu Peribadi kepada Ahli Parlimen PKR Petaling Jaya Selatan ,Hee Loy Sian.

Amat jarang Ahli Parlimen berbangsa Cina akan mengambil pegawai khas Melayu, kecuali atas sebab-sebab tertentu terutama 'keistimewaan' lelaki Melayu yang tidak dapat ditandingi oleh ahli-ahli PKR lain. Dia juga dikatakan menjadi aktivis penting PKR bahagian Pandan.

Juga dalam masa sama, Elizabeth mempunyai seorang lagi pasangan kekasihnya iaitu seorang pemuda Mat Salleh.

Semua kenyataan media tidak menyebut siapakah pemuda Mat Salleh itu, apakah dia warganegara Malaysia dan apakah dia juga berkaitan dengan PKR ?


Motif sebaran foto : Cemburu cinta tiga segi ?

Di antara ketiga-tiga lelaki itu, siapakah kekasih yang paling disayangi oleh Elizabeth, kerana semuanya dilakukan secara serentak ?

Tian Chua, Hilmi atau Mat Salleh ? Siapa kekasih sebenar yang paling disayangi Elizabeth ?

Komen Killer seolah-olah bersetuju kekasih yang paling disayangi oleh Elizabeth adalah Hilmi.

Dia menulis begini, 'Elizabeth semakin rapat dengan Hilmi dan mereka menjadi semakin intim ketika menyertai Pilihan raya Ke- 12, (Mac tahun lalu). Walau bagaimanapun hubungan mereka menjadi tegang dengan aktiviti-aktiviti “kurikulum luar ” Elizabeth. Mereka dikatakan telah berpisah selepas perkahwinan Hilmi tetapi ianya masih berterusan'

Hujah ini diperkukuhkan lagi dengan pengakuan Elizabeth sendiri dalam tulisan di blognya pada 10 Mac 2008, sejurus selepas kemenangannya di DUN Bukit Lanjan.

Dalam membariskan ucapan terima kasih di atas kemenangannya itu, dia turut mengucapkan terima kasih kepada Hilmi, kekasihnya, 'my boyfriend Hilmi who has been incredibly patient and supportive'. klik di sini

Killer menulis, 'hubungan cinta Elizabeth-Hilmi sampai ke kemuncaknya kira-kira dua bulan yang lepas apabila Hilmi menemui foto-foto bogel Elizabeth bersama dengan teman lelaki Mat Salleh. Hilmi menjadi marah dan mereka memutuskan hubungan. Walau bagaimanapun, gambar-gambar (bogel Eli) telah sampai ke pengetahuan aktivis PKR '

Bermakna, walaupun Elizabeth menulis di blognya pada Mac 2008, mendeklarasikan Hilmi sebagai kekasihnya (yang paling disayangi ?), tetapi pada bulan September 2008, Elizabeth masih menjalinkan hubungan seks dengan Tian Chua, di Hotel Taipei, Taiwan dan kira-kira dua bulan lepas (Disember 2008), Elizabeth mengadakan hubungan seks dengan teman lelaki Mat Sallehnya pula.

Jadi, jika menurut tulisan Killer, foto yang ditemui itu adalah foto-foto Elizebeth bersama Mat Salleh, di rumah Elizabeth di Jalan Gasing, Petaling Jaya.


Polis melawat rumah Elizabeth Wong, di Bukit Gasing, Petaling Jaya.


Persoalan yang belum terjawab, siapakah yang merakam foto-foto peribadi Elizabeth-Mat Salleh di rumah Jalan Gasing itu ?

Adakah Hilmi atau Mat Salleh itu sendiri kerana kedua-duanya istimewa dan mempunyai 'kunci' untuk masuk ke rumah Elizabeth ?

Persoalan lain yang juga belum terjawab, apakah hanya dua foto yang tersebar di internet itu sahaja, foto yang dikatakan 'memalukan' Elizabeth ? Sedangkan dalam laporan disebut polis menerima dua keping foto dan satu salinan klip video.

Dua foto itu sudah bertebaran di internet. Tidaklah memalukan pun dan kalau berdasarkan dua keping foto itu, Elizabeth masih boleh 'melawan' jika dia tidak mengaku dirinya, kerana foto itu tidak begitu jelas.

Tetapi bagaimana pula dengan klip video ? Klip video ini masih tersembunyi isi kandungannya.

Apa isi kandungan video, sehingga Elizabeth bertekad meletakkan jawatan ADUN dan Exco Selangor, meskipun dilarang oleh Anwar Ibrahim, pemimpin de facto PKR ?

Barangkali lebih dari dua foto yang dirakamkan, dan kedua foto yang disebarkan di internet itu sekadar pelindung kepada foto-foto lain yang lebih ekslusif lagi. Apatah lagi bila disebut klip video bermakna masih banyak perkara yang belum terdedah dan amat ditakuti oleh Elizabeth.

Dalam hal ini, Killer merumuskan seperti berikut, 'Ia sesuatu yang amat menipu apabila Eli menyatakan gambar tersebut diambil tanpa pengetahuannya ataupun kerja BN. Lebih baik dia mengaku ataupun perkara ini akan menjadi semakin buruk'

Sebab itu boleh difahami kenapa Elizabeth berkeras meletakkan jawatan, mestipun dihalang oleh Anwar Ibrahim, kerana dia tahu isi kandungan sebenar foto dan klip video itu. Klik di sini

Dalam bahasa Killer, Elizabeth memilih langkah pertama iaitu mengaku (menyerah kalah) bahawa foto-foto dan klip video adalah miliknya dengan meletak semua jawatan politik serta mengambil cuti ke luar negara selama sebulan.



Siapa sebarkan foto itu dan apa motifnya ?


Killer merumuskan Hilmi marah apabila menemui foto-foto Elizabeth-Mat Salleh dan membuatkan Hilmi berazam untuk memutuskan hubungan cintanya.

Sebelum inipun Hilmi melahirkan rasa marah kepada Elizabeth kerana aktiviti-aktiviti “kurikulum luar” (hubungan seks dengan pasangan lain ?) kekasihnya itu, namun barangkali kemarahan itu belum benar-benar memuncak, dan boleh berbaik semula setelah dipujuk.

Namun ketegangan itu tidak dapat dibendung lagi pada dua bulan lepas (Disember 2008 ?) apabila Hilmi sendiri terjumpa bukti foto Elizabeth-Mat Salleh.

Menurut Killer, isu pergaduhan Elizabeth-Hilmi juga telah diketahui oleh inner circe PKR. Foto-foto Elizabeth juga turut sampai ke tangan anggota-anggota PKR yang lain selepas 'pergaduhan besar' itu

Menurut Hee Loy Sian, Hilmi berhenti kerja dengannya kira-kira sebulan lepas. Barangkali itu merupakan kemuncak ketegangan Elizabeth-Hilmi, sehingga memaksa dia berhenti kerja sebagai pembantu khas ahli parlimen PKR .

Ini diperkukuhkan lagi dengan keluhan sedih Elizabeth sendiri kepada rakan-rakan partinya pada 5 Februari lalu yang mengatakan "Mungkin ini kali terakhir kita makan malam dengan saya sebagai Exco (Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri) dan Adun (Ahli Dewan Undangan Negeri)” klik di sini

Maknanya Elizabeth sudah dapat menjangkakan apa yang akan terjadi ke atas dirinya setelah Hilmi menemui foto-foto itu dan berhenti kerja serta menghilangkan diri secara tiba-tiba. Klik di sini

Menurut Killer, Elizaberth juga mempunyai dua musuh lain iaitu pertama musuh politik sesama PKR yang masing-masing berlumba-lumba untuk mengisi jawatan exco yang disandang oleh Elizabeth.

Nama-nama yang turut disebut teringin mengisi jawatan exco yang disandang oleh Elizabeth adalah Dr Tan Kee Kwong (bekas pengerusi Gerakan Wilayah Persekutuan), Dr Tan Yee Kew (bekas ketua wanita MCA Klang), Lee Kim Sin (ADUN PKR Kajang) dan Gan Pei Nee (ADUN PKR Rawang). Klik di sini

Musuh kedua Elizabeth adalah segolongan peniaga yang marah dengan dasar Elizabeth ketika memegang Exco Pelancongan, Hal Ehwal Pengguna dan Alam Sekitar, kerajaan Selangor.

Killer menulis begini, 'Jadi, tindakan puak-puak yang bermusuhan dalam PKR mengintai kerusi Exco (yang dipegang oleh Eli) dan kepentingan perniagaan telah menimbulkan kemarahan Elizabeth, kerana tentangannya yang tegas terhadap isu alam sekitar dan pembangunan lereng bukit merupakan saat terbaik untuk membunuh karier politiknya. Oleh itu, gambar-gambar dan klip video yang diperoleh oleh mereka yang tidak berprinsip dan telah digunakan untuk menjatuhkan maruahnya. Inilah sebab kenapa mereka ini menemui Malay Mail dan tidak membuat ugutan kepada Elizabeth'

Justeru itu, maka amat mudah difahami jika polis melawat pejabat Malay Mail untuk mengesan orang yang dikatakan menyerahkan salinan foto dan klik video itu. Klik di sini

Pendapat sama turut dipersetujui oleh Iskandar Abdul Samad, Exco Perumahan, Pengurusan Bangunan dan Setinggan negeri Selangor yang berkata penyebaran foto itu dilakukan pemaju yang tidak puas hati apabila kerajaan negeri melarang pembangunan di cerun Kelas 3 dan 4.

"Beliau (Wong) terkenal sebagai aktivis alam sekitar dan sangat tegas dalam usaha melindungi alam semula jadi. Saya yakin ramai tidak puas hati dengan ketegasan beliau," katanya yang juga Timbalan Pesuruhjaya Pas III Selangor. Klik di sini

Pendapat ini diperkukuhkan lagi dengan kenyataan polis yang mengatakan 'kes foto Elizabeth bukan perangkap politik'. Klik di sini

Membaca keseluruhan pandangan Killer, klik di sini


Kenapa Tian Chua emosional dan sokongan Malaysiakini ?

Dalam kes Elizabeth, Tian Chua cukup emosional. Ketika wartawan cuba mendapat maklumat daripada bekas majikan Hilmi (Hee Loy Sian, Ahli Parlimen PKR PJ Selatan), Tian Chua memotong percakapan Hee Loy Sian. Dia memarahi wartawan kerana terlalu berminat 'menceroboh' hal personal Elizabeth. Sempat dia beri warning terakhir, jangan ungkit lagi pasal kes Elizabeth !.

Dalam video terbitan Malaysiakini, kemarahan Tian Chua tidak dapat dikawal lagi. Selepas memberi warning kepada wartawan, dia meninggalkan wartawan -wartawan yang masih terkebil-kebil untuk mendapatkan penjelasan lanjut.

Inilah tindakan paling biadap Tian Chua berhadapan dengan media, walaupun sebelum ini, dia begitu mesra media (terutamanya Malaysiakini) sesuai dengan statusnya Ketua Penerangan PKR.




Laman Agendadaily.com mendakwa, ketika wartawan mereka bertanya lanjut mengenai kes Elizabeth Tian Chua telah mengancam dengan kata-kata berikut : "If you ask me again, I smash your head" ! (Jika awak bertanya saya lagi tentang Elizabeth, saya akan pukul kepada awak !).

Sebagai Ketua Penerangan PKR, Tian Chua mesra media sebelum ini



Malah Tian Chua turut mengugut akan menyaman Agendadaily sekiranya menyiarkan laporan yang menyebut dia adalah bekas teman lelaki Elizabeth. Dia secara tegas menghalau wartawan Agendadaily beredar daripadanya. Klik di sini

Nobisha seorang blogger menemplak sikap double standard Tian Chua. Suatu ketika dahulu Tian Chua sanggup dipukul polis semata-mata memperjuangkan kebebasan media. Tetapi dalam kes Elizabeth, dia bertindak sebaliknya berusaha menyekat kebebasan media. Klik di sini

Berkaitan dengan Malaysiakini pula, laman itu secara konsisten menyokong penuh di belakang Elizabeth. Lebih tiga video terbitan Malaysiakini diterbitkan secara berkala memungut pendapat rakyat yang menunjukkan sokongan kepada Elizabeth.

Langkah Malaysiakini itu dianggap sesuatu yang luar biasa. Jarang memfokuskan kepada individu tertentu (dalam bentuk video khas) kecuali untuk Elizabeth Wong dan Anwar Ibrahim.

Siapa Elizabeth kepada Malaysiakini ? Begitu juga soalan sama diulang, siapa Elizabeth di hati Tian Chua, sehingga dia begitu emosi ?

Kumpulan aktivis hak asasi Australia

Tian Chua, Elizabeth Wong, Stevan Gan dan Premesh Chandran adalah 'empat sekawan' yang berasal dari aktivis pelajar Australia yang pro-demokrasi dan hak asasi manusia.

Gelombang 'reformasi' yang dicetuskan oleh Anwar Ibrahim pada tahun 1998 berlandaskan 'keadilan', 'demokrasi' dan 'hak asasi' mendekatkan 'empat sekawan' itu untuk menyokong perjuangan Parti Keadilan.

Pada peringkat awal penubuhan Malaysiakini pada tahun 1999 (klik sini) empat sekawan itu (Tian, Elizabeth, Stevan dan Pramesh) terlibat sama dalam mesyuarat membangunkan sebuah akhbar internet yang memperjuangkan 'justice, human rights, democracy, freedom of speech dan good governance' yang akhirnya dijelmakan sebagai Malaysiakini.com.

Setelah Malaysiakini ditubuhkan secara rasmi, Stevan Gan menjadi Ketua Pengarang dan Pramesh Chandran mengendalikan pengurusan kewangan sebagai Ketua Pegawai Eksekutif. Klik di sini

Manakala Tian Chua dan Elizabeth pula memilih pendekatan pemain di sebalik tabir portal internet itu serta lebih menonjol dalam NGO yang memperjuangkan hak asasi.

Tian-Elizabeth bergerak bersama, termasuk tinggal serumah di Bukit Gasing dalam menggerakkan NGO yang dinamakan HAKAM (Hak Asasi Manusia) dan ARDA (Alliance for Reform and Democracy in Asia). Klik di sini

Tian Chua (PKR) dan Stevan Gan (Malaysiakini) dalam program ARDA


Yang menyatukan Tian, Eliz, Stevan dan Pramesh adalah mereka bergerak melalui sumber penaja yang sama iaitu disponsor oleh Open Society Institute (OSI) kepunyaan Yahudi bernama George Soros.Klik di sini dan di sini

George Soros (Open Society Institute) bersama Tian Chua (Ketua Penerangan PKR)


Dalam laporan Janet Steele, The International Journal of Press/Politics 2009; 14; 91 bertajuk "Professionalism Online: How Malaysiakini Challenges Authoritarianism", (klik di sini) dia melaporkan Malaysiakini mendapat tajaan George Soros melalui Open Society Institute yang turut menaja Southeast Asia Press Alliance (SEAPA) dan Media Development Loan Fund (MDLF).

"Malaysiakini’s initial funding came from the Southeast Asia Press Allian(SEAPA). Later they completed a private equity transaction with the Media Development Loan Fund (MDLF) and set up a company with 5 million shares (Tong
2004: 306)"

"In February 2001, the Far Eastern Economic Review quoted billionaire George Soros as saying that his Open Society Institute funded several media outlets in Asia, including Malaysiakini. Although FEER later published a clarification stating that OSI funded the Southeast Asia Press Alliance (SEAPA) and not Malaysiakini, this made little difference to Malaysian authorities and local media, which continued to use the purported connection with Soros to discredit the news organization (Tong 2004).


Laman Minda Madani Online turut bersetuju kaitan Malaysiakini dan George Soros dengan menulis, 'Majalah Far Eastern Economic Review keluaran Februari 2001 melaporkan pertubuhan amal Open Society Institute (OSI) milik spekulator matawang Amerika Syarikat, George Soros turut membiayai organisasi-organisasi media di Asia termasuk Malaysiakini.

Bekas Editor Berita Malaysiakini, Chon Yen Long, kemudiannya mendakwa bahawa Malaysiakini menerima wang sejumlah RM 188,000 daripada Media Development Loan Fund (MDLF) yang dikaitkan dengan OSI milik Soros. OSI merupakan sebuah badan amal yang memberikan dana kepada organisasi-organisasi yang mempromosi idea-idea demokrasi liberal dan pasaran bebas.

Ketua Pegawai Eksekutif Malaysiakini, Pramesh Chandran, kemudiannya menafikan bahawa media tersebut mempunyai kaitan secara langsung atau tidak langsung dengan Soros. Beliau walau bagaimanapun mengakui bahawa organisasi tersebut merupakan salah satu daripada 20 organisasi yang menerima dana daripada Centre for Advanced Media, Prague (C@MP) yang merupakan sebahagian daripada MDLF yang dikaitkan dengan Soros'. Klik sini



Kenapa Anwar Ibrahim larang Elizabeth letak jawatan ?

Anwar Ibrahim juga dilaporkan dalam keadaan mood berang apabila menyentuh mengenai isu Elizabeth. Anwar berucap dalam majlis makan malam yang dihadiri kebanyakan kaum Cina anjuran PKR di Petaling Jaya, malam semalam.Klik di sini

Kenapa Anwar berang bila bercakap isu Elizabeth ?

Apakah bila menyentuh isu Elizabeth juga turut berkait dengan Tian Chua yang kedua-duanya 'anak emas Anwar' sehingga kedua-duanya diletakkan di posisi yang sama iaitu Ketua Penerangan PKR (Tian Chua) dan Ketua Penerangan Wanita PKR (Elizabeth).

Siapa Elizabeth di hati Anwar ?

Selain Tian Chua, Elizabeth dianggap sebagai 'lubuk duit' dari luar negara yang disalurkan melalui NGO untuk membantu PKR. Klik di sini

Elizabeth merupakan secretary-general kepada HAKAM dari 2000-2006 dan sekarang masih menjadi penasihat utama NGO itu.

Dia juga merupakan penasihat utama kepada SUARAM (Suara Rakyat Malaysia) yang mendapat tajaan daripada yayasan Yahudi Amerika iaitu NED (National Endowment for Democracy).

SUARAM mendapat grant tahunan sebanyak $70,000 daripada NED. Bukti klik di sini

Maka tidak hairan dalam Pilihanraya ke-12, aktivis-aktivis SUARAM seperti Elizabeth Wong (DUN Bukit Lanjan, Selangor), Chang Lih Kang (DUN Teja, Perak) dan Arutchelvan (DUN Semenyih, Selangor) bertanding atas tiket PKR.

Elizabeth juga merupakan fellow hak asasi sebuah yayasan Amerika iaitu Carnegie Council for Ethics and International Affairs pada 2002-03.

Carnegie Council for Ethics and International Affairs pula ditaja the Carnegie Endowment For International Peace

Kedua-dua yayasan Amerika ini mempunyai perkaitan rapat dengan Anwar Ibrahim kerana salah seorang kawan baiknya, Douglas Paal menjadi vice president for studies di yayasan itu. Klik di sini

Douglas H Paal, kawan baik Anwar adalah vice president for studies at the Carnegie Endowment for International Peace. Dia merupakan bekas penganalisis kanan CIA dan menjadi wakil Amerika di Asia sebagai Pengarah the American Institute di Taiwan. Dia merupakan Pengasas dan bekas Presiden APPC (Asia Pacific Policy Center) yang bekerjasama dengan IKD (Institut Kajian Dasar) untuk melobi nama Anwar di kaca mata Amerika pada tahun 1996-1998.


Kalau ditujuk kepada sejarah hubungan Anwar Ibrahim dan Douglas Paal, sudah bermula sejak tahun 1996 lagi, ketika itu Paal bertugas sebagai wakil Amerika di rantau Asia dengan ibu pejabatnya di Taiwan.

Pada tahun 1998, Anwar Ibrahim telah dilaporkan menyalahgunakan dana kerajaan sebagai Menteri Kewangan dengan membayar RM38 million kepada pelobi APPC (Asia Pacific Policy Centre, berpusat di Taiwan, kepunyaan Douglas Paal untuk melobi Amerika Syarikat. Klik di sini

Hasil lobi itu, Douglas Paal yang juga bekas penganalisis kanan CIA di Jabatan Negara Amerika Syarikat (klik di sini) telah berjaya membawa ahli politik berbangsa Yahudi termasuk William Cohen (Setiausaha Pertahanan Amerika) dan Madeline Albright (Setiausaha Negara Amerika) datang ke Malaysia melalui projek 'Dailog Pasifik' anjuran bersama IKD dan APPC. Klik di sini

Berdasarkan latar belakang di atas, memang wajar Anwar Ibrahim berang apabila kes Elizabeth terbongkar.

Apatah lagi Elizabeth mengambil keputusan drastik meninggalkan semua jawatan politik serta tidak menghiraukan nasihat Anwar.

Memang Anwar akan mengamuk, jika sumber duitnya telah dijolok oleh orang dalamnya sendiri.

Bukankah terdapat persamaan antara Elizabeth Wong dan Anwar Ibrahim yang sama-sama terlibat dengan skandal seks gelap dan ketika mereka dilanda masalah itu, mereka sama-sama berlindung di sebalik tembok besi hak asasi manusia ?



AIDC
23 Februari 2009


Artikel lain berkaitan :

1. Gambar bogel Elizabeth Wong soal kecil…ada kes yang lebih besar disebaliknya

2. Gambar bogel Exco Kerajaan Negeri PKR...




10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Salam bro AIDC,

Tahniah kerana mengulas dengan baik. Masih terdapat fakta yang belum pasti tentang Eli dan Hilmi,tetapi sedikit sebanyak kita hampir ke arah perkara sebenar.

Perkara kedua mengenai Tian Chua, Malaysiakini dan George Soros perlu di'highligt'kan serta menjadi 1 artikel penuh untuk diperbincangkan. Kerana telah jelas mereka digerakkan oleh George Soros.
Ingat jika PKR membentuk kerajaan, persoalannya adakah mereka akan digerakkan dan menjadi boneka George Soros?

Bro AIDC boleh ulas dalam 1 artikel penuh.
Hanya Cadangan..
Say no to Anwar !!!!

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum Tn Aidc,

Suatu analisa yang amat menarik.

Bakat tuan mmg saya kagum dari dulu lagi...hehe..Tuanlah maharaja yang sebenarnya...Teruskan!

Unknown berkata...

Patutlah Elizabeth tak kawin2, rupa-rupanya mempunyai ramai kekasih dan suka bertukar2 pasangan.

Daripada penjelasan AIDC, dapat membuka jalan kepada konflik yg berlaku....

Yang bestnyer...dapat membuka rahsia hubungan di antara Eli n Tian Chua...

Megat Alam Gempita berkata...

Tahniah AIDC...satu pendedahan yang cukup baguih...pasti lagi panas bontot si Aljub.

Byk lagi rahsia yang tersembunyi dalam PKR yg lebih teruk cuma tunggu masa untuk didedahkan...insya Allah byk 'anai-anai' sedang merayap dalam PKR utk menumbangkannya...insya Allah sama-sama kita berjuang...

Unknown berkata...

Satu kupasan & analisa yang sangat baik. Welldone AIDC!!!

Madie berkata...

Well done AIDC!!!! Briliant.....
Feels like im reading some investigation series book...

Unknown berkata...

Saya juga bersetuju dengan pendapat Tn Maharajazhou.

Tetapi, jika digabungkan Tn AIDC & Tn Maharajazhou tersangatlah mantap.

Tidak dinafikan Tn Maharajazhou juga memiliki bakat & peminat yang tersendiri.

Matlamat & perjuangan kita hanyalah satu untuk memerangi Anwar Ibrahim!!!

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum Cik Kiah,

Mana boleh lawan tuan AIDC,dia tu Maha Guru saya...

Terima kasih kerana ambil artikel saya.

Minta maaf juga kadang2 atas kesibukan saya tak mampu penuhi hajat2...

wassalam

warisantamar @ KualaLumpur berkata...

as usual, AIDC done very good job. Sbg `pengikut tetap' AIDC in my opinion, all PKR and PAS members perlu memikirkan secara mendalam dan hati terbuka. Mengapa kita perlu mengatakan NO kepada ANWAR & PEMIMPINNYA yang mempunyai 1001 macam agenda dibalik tabir.

PAPA GOMO berkata...

SALAM BRO...
GUA DENGAR SKANDAL NI ADA MELIBATKAN KHALID GAGAP...
BETUL KE???
ERRR MAT SALLEH TU KHALID GAGAP KOT!!!

HUA...HUA...