MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

21 Okt 2008

Anwar ibarat 'kereta terpakai'

KUALA LUMPUR: Ahli Parlimen dari Sabah hari ini mengkritik Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim, di Dewan Rakyat yang dianggap seperti kereta terpakai yang kononnya masih boleh berkhidmat dan berjuang untuk rakyat di negeri itu.

Salleh Kalbi (BN-Silam) berkata, Anwar yang muncul kembali di Parlimen selepas 11 tahun, sebelum ini tidak pernah memberi perhatian serius terhadap Sabah ketika beliau dalam kerajaan.

Beliau berkata, sikap prihatin terhadap Sabah yang kini ditunjukkan pemimpin pembangkang itu hanya untuk mendapatkan sokongan rakyat negeri itu.



"Ketika saya menjadi pelajar, kami pernah bertanyakan mengenai biasasiswa untuk pelajar Sabah, tapi Anwar ketika itu berkata tiada peruntukan daripada Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) untuk pelajar Sabah," katanya ketika membahas Bajet 2009.

Beliau dengan nada sinis bertanya kepada Anwar, mengapa kini mahu menjadi hero kampung di Sabah dan Sarawak.

Salleh berkata, tindakan Anwar itu menunjukkan yang beliau seorang bersikap talam dua muka dalam mencapai cita-citanya.

Katanya, rakyat Sabah dan Sarawak sudah mengenali siapa sebenarnya Anwar dan kerana itu apabila beliau ke dua negeri itu, tiada sesiapa memberi perhatian kepadanya.

"Ketua pembangkang ini seperti kereta terpakai yang masuk ke Dewan Rakyat," katanya.

Bagaimanapun, ketika itu kedengaran suara Ahli Parlimen pembangkang mencelah dengan berkata, 'kereta terpakai tapi enjin baru'.

sumber - berita harian

3 ulasan:

Truth prevails berkata...

kah kah kah..patutlah!! Kereta terpakai tapi engine baru...no wonder bole jolok pintu belakang,sbb so powerful..

wokyoh berkata...

kereta lama enjin baru..ha ha ha..

enjin turbo..letak kat belakang,kereta dipandu jalan kebelakang......ala ala kl drift tu....

Dia memang power...

kesian dia...kini jadi bahan lawak jenaka di parlimen.

odieneology berkata...

bukan stakat enjin turbo je wokyoh.. ni dia siap letak gas noss lg. baru btol2 trase kuasa 'tujahan' enjin baru tu... hahahak!!

nasib baik tak terbarai body kete lame tu..'rangke kete' tu da tak kuat.. sebab tu kalo tuannye bawak ley 'sakit tulang belakang'..ngeh3!!!!