MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

9 Sep 2008

Kes Anwar-Saiful didengar semula Rabu ini..

KUALA LUMPUR, 8 Okt (Bernama) -- Polis menasihatkan orang ramai terutama penyokong Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim agar tidak menimbulkan kekecohan di Mahkamah Jalan Duta, Rabu ini berikutan sebutan semula kesnya yang dituduh meliwat bekas pembantunya, Mohamad Saiful Bukhari Azlan.

Ketua Polis Kuala Lumpur Datuk Muhammad Sabtu Osman berkata polis tetap akan mengambil langkah berjaga-jaga dengan meningkatkan kawalan keselamatan dan trafik di kawasan sekitar Mahkamah Jalan Duta.

Bagaimanapun, beliau enggan mengulas bilangan anggota keselamatan yang akan berkawal di mahkamah itu nanti.

"Orang ramai juga dinasihatkan supaya mematuhi arahan pihak polis," katanya ketika dihubungi Bernama hari ini.

Pada 7 Ogos lepas, Anwar mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen di sini, terhadap tuduhan meliwat Mohamad Saiful Bukhari.

Anwar didakwa melakukan perbuatan itu pada 26 Jun lepas di sebuah unit kondominium di Jalan Setiakasih, Bukit Damansara. Beliau didakwa mengikut Seksyen 377B Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara sehingga 20 tahun dan boleh disebat, jika sabit kesalahan.

Hakim S.M. Komathi Suppiah membenarkan Anwar dibebaskan dengan jaminan bon peribadi sebanyak RM20,000 tanpa penjamin dan menetapkan kes itu didengar semula Rabu ini.

sumber : bernama


1 ulasan:

Unknown berkata...

Sama-samalah kita dengar perbicaraan anuwar nanti

bagi jer penjara seumur hidup...barulah aman bumi Malaysia ni