MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

18 Sep 2008

Anwar telah khianat Islam ?

The Bush Gang : Dari kiri, Richard Perle (Yahudi), Dick Cheney(Yahudi), George Bush (Nasrani), Paul Wolfowitz (Yahudi), dan Anwar Ibrahim (Islam)

Anwar telah khianat Islam ?

Assalamualaikum dan selamat berpuasa,

Apakah maksud Zionis Yahudi ? Kitab injil ( bible ) terbahagi kepada dua bahagian iaitu Old Testament dan New Testament . Old testament ini hanya dipercayai oleh orang Yahudi sahaja manakala orang Kristian percaya kepada Old dan New Testament.

Di dalam Old Testament, orang Yahudi ( Bani Israel ) menyatakan Tuhan telah janjikan mereka tanah. Keluasan tanah ini adalah dari Sungai Nil di Mesir hingga ke Sungai Euphretes di Iraq.

Menurut Old Testament, orang bukan Yahudi dalam kawasan ini mesti dibunuh. Tetapi kawasan itu sekarang ini telah berubah dalam bentuk negara seperti Mesir, Syria, Jordan dan Iraq.

Hasrat Yahudi untuk visi ini dipanggil The Greater Israel ( Eretz Israel ). Ini tak mungkin tercapai kerana negara ini kesemuanya dalam pemerintahan orang Islam.

Menurut orangg Yahudi, negara Israel akan lengkap bila Temple Mount dibina semula bukannya dari keluasan negara Israel itu sendiri. Untuk pembinaan Temple Mount, Masjid Al Aqsa mesti dimusnahkan kerana di situlah tapak terletaknya temple tersebut. Masjid Al Aqsa begitu penting dalam Islam sebab peristiwa Israk dan Mikraj.

Orang zionis Yahudi Amerika adalah Paul Wolfowitz, Richard Pearle, Joe Liebermann dan lain lain. Organisasi mereka ialah American Israel Public Affairs Comittee ( AIPAC ), American Institute Enterprise dan World Jewish Congress.

Kenapa Amerika tunduk kepada Israel ? Pentadbiran dan majoriti penduduk Amerika adalah kristian. Dalam teology christianity, orang Yahudi mesti balik ke tanah mereka seperti yang telah dijanjikan Tuhan dalam Old Testament. Kemudian barulah Jesus ( Nabi Isa ?) akan turun ke bumi buat kali kedua dan mengangkat orang Kristian ke syurga. Ini dipanggil Rapture.

Orang kristian menganggap Jesus sebagai anak Tuhan. The Father, Son and Holy Ghost. Bila Jesus turun buat kali kedua, orang Yahudi akan dimusnahkan. Ini adalah kerana Orang Yahudi telah membunuh Jesus dengan cara menyalibnya ( Crucifiction ).

Tetapi sehingga Jesus turun, orang Kristian dikehendaki menolong orang Yahudi dalam bentuk apa jua sekalipun. Sebab itulah Presiden Amerika tak akan selesaikan masalah Palestin sebab mereka orang Kristian. Tak kira parti Republican ataupun Democrat. Dan sebab itulah orang Yahudi Zionis sangat berpengaruh di Amerika.

Organisasi Kristian yang kuat adalah Christian United for Israel dan Christian Zionism. Orang seperti George Bush, Dick Cheney, Donald Rumsfeld, John Hagee, Pat Robertson dan lain-lain ini dikenali sebagai "Evangelicals Christian", "Christian Fundamentalist" dan "the Christian Right"

Jikalau John Mccain dan Sarah Palin menang pilihanraya, saya percaya Iran akan diserang dan kemungkinan senjata nuklear akan digunakan. Ini sebab Kristian menganggap sesiapa yang melawan Israel adalah " anti christ ".

Islam dan isu Palestin juga mereka anggap " anti christ ". Ini bukan soal membangunkan demokrasi tetapi persoalan "clash of religion"

Di dalam Al Quran saudara boleh rujuk Surah Albaqarah, Surah Maryam dan Surah Al Imran untuk mendapat kefahaman yang lebih lanjut.

Anwar Ibrahim berjumpa dan bermesyarat dengan orang seperti Paul Wolfowitz bolehlah dianggap sebagai telah mengkianati kepada Allah Taala.

Saya rasa eloklah saudara dedahkan kepada semua masyarakat Islam yang menyokong Anwar secara membuta tuli bahawa perbuatan menyokong itu salah di sisi agama.

Praise be to Allah

akamal1113

_________________________________________________________



AIDC menjawab :

Walaikumusalam dan selamat berpuasa..

Terima kasih kepada akamal1113 kerana sudi menghantar email peribadi menjelaskan tentang Yahudi dan Kristian dan pegangan mereka terhadap 'Old Testament' serta 'New Testament'.

Satu pandangan bernas menjelaskan perkaitan antara Zionis Yahudi dengan Kristian di Amerika dan kenapakah mereka saling bergantung antara satu sama lain walaupun mempunyai pegangan berbeza. Semuanya berasaskan ajaran yang termaktub kitab mereka.

Clash of Religion

Saudara telah menyimpulkan bahawa pertembungan antara Islam dan Barat bukan berasaskan pendapat umum yang mengatakan "Clash of Civilizations" (Pertembungan Peradaban), tetapi sebenarnya lebih tertumpu kepada"clash of religion" (pertembungan agama).

Saudara juga telah menjelaskan musuh Islam seperti termaktub di dalam Al Quran adalah Yahudi dan Nasrani. Pada hari ini Yahudi dan Nasrani telah berkumpul di Amerika menjadi kuasa besar dan telah berusaha menakluk negara-negara Islam, termasuk Afghanistan, Iraq, Palestin dan Iran.

Zionis Yahudi di Amerika sekarang dikenali sebagai Neo-Konservatif yang bersarang di American Israel Public Affairs Comittee ( AIPAC ), American Institute Enterprise (AEI) dan World Jewish Congress.

Manakala Nasrani Amerika pula menjadi peneraju utama pemerintahan Amerika, tetapi dikontrol oleh kumpulan Yahudi Neo-Konservatif.

Saudara telah menjelaskan bahawa aktivis Nasrani yang bergiat aktif dalam politik Amerika ini dikenali sebagai di Evangelicals Christian, Christian Fundamentalist dan the Christian Right

Saudara juga telah menyarankan kepada saya agar memberi kupasan terperinci kaitan Anwar dengan tokoh-tokoh Amerika bukan sekadar untuk bertemu muka menyelesaikan masalah pertembungan budaya, tetapi menjadi salah seorang alat missionary pihak Barat menindas umat Islam.

Bukan setakat berkawan, Anwar bekerja dengan Zionis Yahudi Neo-Konservatif

Benar pendapat saudara. Anwar bukan sekadar bertemu dan bermesyuarat semata-mata untuk menyelesaikan masalah umat Islam, tetapi Anwar menjadi sebahagian daripada mereka dan membawa agenda mereka ke negara Islam.

Misalnya hubungan antara Anwar dan Paul Wolfowitz. Anwar bukan pertama kali berjumpa dan bergambar, tetapi Anwar menjadi pekerja kepada Wolfowitz, sama ada di Bank Dunia ataupun di Foundation For The Future (FFF).

Bertemu dan berbincang dengan menjadi pekerja kepada majikan adalah dua perkara yang amat berbeza. Bacaan lanjut klik artikel 1 dan artikel 2

Begitu juga hubungan Anwar dengan Carl Gershman. Juga bukan kali pertama Anwar berjumpa dan bergambar, malahan sering bermesyuarat bersama sejak tahun 1990-an lagi.

Malahan Anwar bukan sahaja menjadi ahli mesyuarat, tetapi menjadi tenaga pekerja penting Carl Gershman di dalam National Endowment for Democracy (NED). Anwar dilantik menjadi ahli Panel NED. Bacaan lanjut klik sini.

Persoalannya siapakah Paul Wolfowitz dan Carl Gershman ? Kedua-dua mereka adalah Zionis Yahudi Amerika yang berpengaruh di dalam kumpulan Neo-Konservatif.

Anwar terlibat dalam Organisasi Amerika rosakkan negara Islam

Begitu juga apakah fungsi NED dan FFF yang disertai Anwar menguntungkan umat Islam atau merosakkan umat Islam. Bukan rahsia lagi, umum mengetahui kedua-dua badan itu adalah instrumen missionary Amerika untuk menakluk dunia supaya tunduk kepada kuasa besar itu. Bacaan lanjut klik artikel 1 dan artikel 2.

Dalam konteks negara Islam, kedua-dua badan itu kononnya berfungsi untuk menyemai 'benih demokrasi'. Persoalannya demokrasi jenis apa? Demokrasi Amerika ?

Malahan saudara sendiri menyimpulkan bahawa benih demokrasi hanyalah sebagai modal untuk menyemai agenda yang lebih besar iaitu menyemai benih-benih 'PLURALISME'(persamaan antara agama) ke negara-negara Islam. Bacaan lanjut klik di sini.

Dan persoalan yang lebih utama perlu ditanya apakah Demokrasi Amerika itu yang sering dijaja Anwar itu benar-benar tidak bercanggah dengan Al Quran As Sunah ?. Bacaan lanjut klik di sini.

Sebab itu tidak hairan, Anwar berceramah ke seluruh dunia, menyemai benih-benih Islam Demokrasi tajaan Amerika ini. Anwar bekerja bagi pihak mana ? Negara Islam atau negara yang di perintah oleh Nasrani dan Yahudi ? Bacaan lanjut klik di sini.

Anwar iktiraf Negara Israel yang sah

Begitu juga pendirian Anwar tentang penubuhan Negara ISRAEL. Apa pendirian beliau ?.

Ketika majoriti rakyat Palestin menolak penubuhan negara ISRAEL, tetapi Anwar bersama kumpulan politik Amerika menandatangani Deklarasi persetujuan penubuhan Negara ISRAEL yang sah. Apa makna negara Israel yang sah ? Maknanya semua negara Islam perlu menghormati penubuhan negara Israel, sedangkan sebelum ini kebanyakan negara Islam termasuk Malaysia tidak mengiktirafnya.

Bermakna dalam konteks Negara ISRAEL dan Palestin, Anwar berpihak kepada negara Islam atau Negara Barat ?. Bacaan lanjut klik artikel 1 dan artikel 2.

Insya Allah, saya akan cuba menulis dengan lebih terperinci lagi berkenaan dengan topik ini. Kerana saya percaya, apa yang Anwar lakukan sekarang bukan setakat menggugat persoalan negara tetapi yang lebih penting adalah persoalan agama.

Terima kasih sekali lagi kerana sudi memberi maklumat lanjut. Diharap saudara terus menyumbang idea-idea bernas demi untuk menjaga agama dan negara kita

Wasalam

AIDC
18 September
8.32 pagi
aidceditor@yahoo.com
http://aidc-editor.blogspot.com/

Tiada ulasan: