MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

11 Ogo 2008

Kenapa Anwar sokong Salman Rusdie ?


1. Menurut buku yg ditulis oleh Allahyarham Ikhwan Nasir, beliau kata Anwar pernah menentang keputusan Ayatollah Khomenei yang menjatuhkan hukuman bunuh terhadap penulis buku Satanic Versus iaitu Salman Rusdie.

Sikap Anwar tidaklah patut kerana dia seorang Islam. Kata Anwar di dalam majalah ASIAWEEK dalam temubual dengan wartawan Roger Mitton dan tersiar pada 11 November 1993, Anwar berkata:

"Saya telah membaca The Satanic Verses. Bagi saya, beliau adalah seorang karyawan yang amat mendalam pengetahuannya. Saya tidak bersetuju dengan Khomenei mengenai The Satanic Verses. Tetapi ia perlu diberikan penelitian berikut. Pertama, penulisan buku ini merupakan hasil sastera. Kedua, bagi saya apa2 hukuman ke atas seorang pesalah perlulah diputuskan oleh sebuah mahkamah undang2..keputusan seumpama ini amat sukar kerana sekiranya TIDAK ADA KEBEBASAN BERFIKIR, orang ramai akan merasa terugut bilamana mereka menyentuh hal-hal yang dianggap sensitif".

Apa bezanya kes Salman Rusdie dengan ahli parlimen Denmark yang menerbitkan video FITNA, tapi kenapa anwar sokong Salman Rusdie tu?


2. Dr Haron Din pernah berkata di dalam majalah MASSA terbitan utusan Melayu (M) Bhd yang mengatakan DNA dan Forensik boleh digunakan untuk kes-kes JENAYAH SYARIAH. Ini amat membantu bagi merungkai masalah pertembungan antara mufti Perlis dan mufti Perak yang berkeras meminta 4 saksi tuduhan Saiful Bahari terhadap tuduhan liwat oleh Anwar.

Haron Din kata BOLEH digunakan kaedah forensik. Jadi, mengapa pula pak-pak mufti bertelagah dalam hal ini. Saya tidak ingat bulan bila diterbitkan, tapi cuba cari MASSA terbitan 1997 atau 1998, tapi yg pasti sebelum kes anwar terbongkar pd 98. gambar Haron Din tertera dimuka depan majalah.

3.Berkaitan akuan berkanun Dato Murad (Bekas Penolong Bank Negara) pada 98 yg mgatakan Anwar ada meyumbang sebanyak USD100juta kpd bekas agen CIA yang waktu itu bertugas sebagai presiden Yayasan Kepimpinan (saya tak ingat nama penuh).

Sumbangan Anwar kpd yayasan tersebut menunjukkan dia ada hubungkait dgn CIA, tapi Anwar nafikan ia myumbang wang kpd yayasan tsebut. Wlaubgmnapun, beberapa hari kemudian presiden yayasan MENGAKU menerima wang sumbangan Anwar, cuma dia TIDAK BERSETUJU dengan jumlah yg dinyatakan dlm akuan bkanun Dato Murad. Katanya, "jumlah yang saya terima adalah kurang dari yang disebut".

Maknanya, presiden mgesahkan dia ADA TERIMA WANG. tak kisahlah jumlah tepat atau tidak, tapi yg penting MEMANG SAH anwar bg duit. Perkara ini dinyatakan dalam ruangan kecil dalam akhbar (tak ingat utusan atau berita harian). tapi jelas dalam tempoh 3 minggu selepas akuan berkanun Dato Murad keluar dalam berita.

Sekian...mudah2an ini dapat membantu.
"Yang HAK itu pasti akan mengatasi yang BATIL".

Kucing Hitam

7 ulasan:

Unknown berkata...

Sedara Kucing Hitam, kalau tak pasti maklumat dengan tepat jangan dok bubuh kat sini... nanti orang kata sedara saja membawa fitnah jer..

Unknown berkata...

Adakah anda semua tahu isi kandungan The Satanic Verses, karya kafir laknatullah Salman Rushdie yang disokong kuat oleh B.A.B.I. (Brader Anuwar Bin Ibrahim)? Antara isi kandungan The Satanic Verses :

1. Wahyu yang diturunkan kepada Rasulullah adalah dihantar oleh Syaitan dan seterusnya, Rasulullah tertipu dengan wahyu tersebut. Kemudian, Rasulullah menyampaikan wahyu tersebut sebagai ayat atau surah dalam Al-Quran

2. Pusat Pelacuran di Kota Mekah diuruskan oleh kesemua isteri Rasulullah

3. Salahuddin Al-Ayubi, Panglima Perang Islam dalam Perang Salib dikatakan sebagai syaitan.

Ini merupakan antara sebab Kafir laknatullah ini dijatuhkan fakta oleh Ayatollah Khomeini untuk disabitkan dengan hukuman mati. Mengapa BABI yang selalu cakap dirinya sebagai Pejuang Islam menyokong Kafir ini? Jadi, kita fikir-fikirkan, sekiranya Salman Rushdie ini boleh mendapat sokongan BABI yang mendapat tentangan seluruh umat Islam, maka tidak mustahil sekiranya BABI ini menyokong Gerakan Gay sedunia...

Allahuakbar!!

NTanwar berkata...

mamabizz..saudara kucing hitam bukan tak pasti maklumatnya..dia dah beri bahan rujukan..rujuk sendiri maklumat dia..

Ni maklumat sumber rujukan dia..majalah ASIAWEEK pada 11 November 1993 temubual dengan wartawan Roger Mitton..

Rujuk dulu maklumat tu..kalau salah baru pertikaikan kebenaran sumbernya..

saudara mungkin tidak percaya seolah-olah Anwar sokong Salman Rusdie, kerana Salman dilihat sebagai manusia hina di kalangan umat Islam dan orang sehina ini tidak mungkin dikaitkan dengan Anwar..

Tetapi sama ada saudara perasan atau tidak, di Malaysia sendiri Anwar berpihak kepada bukan Islam dan menolak pandangan umum Islam di Malaysia. Misalnya dalam kes Murtad, Anwar bela bukan Islam. Kes Lina Joy etc

Dalam kes karikatur hina nabi..Anwar tidak bersetuju cara PAS berdemonstrasi..maknanya Anwar sentiasa menentang arus dalam hal2 agama sebegini..

Bermakna jika Anwar sokong Salman Rusdie, bagi saya bukan perkara yang menghairankan..kerana orang seperti Anwar yang boleh menolak Hudud, Negara Islam, Mahkamah Syariah, apatah lagi perkara berkaitan murtad dan Salman Rusdie.

Sedikit maklumat Salman..

Kerajaan British menganugerahkan pengurniaan pingat ‘Knigh Bachelor’ (membawa gelaran Sir) kepada penulis novel ‘Surah Syaitan’ kelahiran India, Salman Rushdie dilihat sebagai satu tindakan yang tidak wajar.

Penulis buku “ The Satanic Verses” yang menghina Islam dan Rasulullah SAW menerima anugerah tersebut dalam satu majlis sempena ulangtahun kelahiran Ratu Elizabeth II yang ke-81.

Ia satu tindakan yang menghina Islam kerana tindakan tersebut sebagai tanda kerajaan Britain berbangga dengan pencapaian buku “The Satanic Verses”. Seharusnya ia tidak dipersetujui oleh umat Islam seluruhnya, kerana melambangkan betapa sensitiviti kita dalam beragama terus cuba diperkotak katikkan oleh musuh Islam.



Salman Rusdie, 60, anak seorang Muslim dilahirkan di Bomby pada 19 June 1947 dan bersekolah di Gereja Jhon Conon kemudian di King Kolej, Cambridge.

Pada tahun 1988 dia menulis novel ‘The Satanic Versus (surah Syaitan) yang menimbulkan kemarahan umat Islam di seluruh dunia.

Pada 14 Febuari 1989 pemimpin Rupblik Islam Iran, Ayotullah Khomieni mengeluarkan fatwa supaya Salman Rusdie dihukum bunuh, Sejak itu Salman tidak muncul di khalayak ramai dan bersembunyi di Britain.

Lagi informasi tambahan :

Kronologi Penghinaan Terhadap Rasulullah SAW :

.:: 1969 ::.
Salman Rushdie menghina Nabi saw dalam karyanya “The Satanic Verses”.

.:: 1990-an ::.
Taslima Nasreen (warga Bangladesh) menghina Nabi saw dalam karyanya dan hidup mewah hasil jualan karyanya.

Haidar Bin Haidar (syria bermustautin di Mesir) memasukkan keluarga Nabi sebagai watak dalam novelnya dan menghina mereka.
Seorang editor akhbar “nigeria This Day” telah menghina Nabi dalam kolumnya dengan mengatakan Nabi akan membenarkan pertandingan ratu cantik di Nigeria dan memilih salah seorang sebagai isterinya.

.:: 1997 ::.
Tatyana Suskin (wanita yahudi) membuat dan menyebarkan 20 poster yang menghina Islam dan nabi , antaranya gambar seekor babi.

.:: 2000 ::.
Farish Noor menulis artikelnya “Let Islam lead the way with its progressive View on Sexuality” dalam New Straits Times menghina Nabi.

.:: 2002 ::.
Islama Daniel (jurnalis Nigeria) menulis tentang Rasul dan Miss World. Pertandingan itu adalah untuk memperlekehkan pelaksanaan syariah Islam di Nigeria.

.:: 2004 ::.
Theo Van Gogh (producer filem) menghina Islam dan Nabi saw dalam sebuah dokumentari atas dasar kebebasan berkarya.

.:: 2005 ::.
Akhbar Denmark “Jylands Posten” menerbitkan kartun Nabi sebagai pengganas yang tidak berakhlak.Akhbar2 dari Jerman, Perancis, Belanda, Itali dan Sepanyol turut mengeluarkan kartun yang sama untuk menyokong tindakan akhbar denmark itu.

“Sarawak Tribune” menyiarkan kartun menghina Nabi .

“Guang Ming Daily’ mengeluarkan foto akhbar yang menyiarkan karikatur itu.

“New Straits Times” menyiarkan kartun lain yang menghina Islam dan Nabi saw.

.:: 2007 ::.
Salman Rushdie mendapat gelaran “ SIR” dari kerajaan British atas karyanya “The Satanic Verses”

Tanpa Nama berkata...

eh.. eh.. sama la muka Bro Anwar dengan Salman Rushdie..

Razif AR Al-Marbawi berkata...

jangan-jangan salman itu adalah anwar dan anwar itu adalah salman... haha.. jaga2... baik cek DNA lagi... ops, boleh ke bang Anwar??

Unknown berkata...

Cuba korang bandingkan kening Anwar dengan kening Salman Rushdie.. sama tak? Dua2 sama betuk.. macam kening iblissss!!!

ALI MAIDIN berkata...

Syok juga kalau dapat minum teh dengan kau.