MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

23 Ogo 2008

Berapa banyak gaji Anwar di Amerika ?



Berikut adalah 8 jawatan Anwar Ibrahim di luar negara.
1.Pensyarah John Hopkins University
2.Pensyarah di Georgetown University
3.Pensyarah St Antony College, Oxford
4.Presiden Accountability di Brussels, Belgium
5.Penasihat Kewangan Bank Dunia
6.Executive Committee, International Crisis Group (ICG)
7. Pengerusi Yayasan Masa Hadapan Timur Tengah & Afrika.
8. Pengasas IIIT (International Islamic of Thought)

Untuk jawatan 1,2 dan 3, Anwar mendapat jawatan tersebut setelah berulang kali pergi ke Washington DC bertemu dengan Paul Wolfowitz (Bekas Presiden Bank Dunia), termasuklah bertemu dalam Pentagon pada penghujung tahun 2004 dan awal tahun 2005.

Untuk jawatan ke-4, Simon Zadek selaku CEO mendapat bayaran sejumlah 70,000 pound sebulan, bayangkan berapakah gaji untuk seorang President pula?

Gambar: Tulisan Wolfowitz dalam majalah Time untuk memberi kredit kepada Anwar sebagai 100 orang pemimpin terbaik dunia. Sebelum itu Anwar pernah tulis surat selamatkan Shaha Ali Ridha, girlfriend Wolfowitz


Bagi jawatan ke-5, selaku Penasihat Bank Dunia, Anwar dipilih khas oleh Paul Wolfowitz untuk ditempatkan di Bank Dunia.

Untuk jawatan ke-6, hanya 46 orang sahaja yang dipilih untuk dijadikan sebagai Executive Committe ICG. Salah seorang daripada mereka ialah George Soros (Spekulator Mata Wang Yahudi, Pengerusi Open Society Institute).

Paling istimewa ialah jawatan yang ke-7, bila Condoleeza Rice (Setiausaha Negara Amerika Syarikat) sendiri datang semasa pengasasan Foundation For Future (FFF).

Anwar juga menjadi Pengasas "Triple IT" yang mengumpulkan beberapa orang profesor dan pensyarah yang liberal di bawah kendalian John Esposito (Profesor International Affairs and Islamic Studies di Georgetown University, juga seorang yang berbangsa Yahudi).



John Esposito (gambar) dalam rancangan dokumentari bertajuk “Prophet Muhammad” pernah membuat ulasan yang mengelirukan berhubung peperangan kerana menyifatkan "teorist" mendapat inspirasi dari jihad. Bolehkah kita membiarkan seorang Yahudi seperti Esposito mengecam agama kita?

Siapa sebenarnya yang bayar gaji Anwar untuk semua jawatan tersebut? Dalam matawang apa bayaran tersebut dibuat? Apakah Anwar mahu berselindung lagi bahawa beliau memang rapat dengan orang luar dan mempunyai deretan jawatan di luar negara?

Kedengaran tadi di Kubang Ulu, Kubang Semang, Kg Pelet ada pengundi sudah ditawarkan sejumlah RM50 dan RM100 untuk menyertai PKR dengan syarat memberikan nama dan nombor kad pengenalan.

Daripada mana sumber wang ini?

AZRINIZAM IBRAHIM
Presiden Gabungan Pemimpin Mahasiswa Malaysia (GPMM)

baca artikel asal di anginperubahan.blogspot.com



7 ulasan:

Stan berkata...

Bodohmya penerbit ini...Siapa tak ada rasuah..kamu fikir selama 50 tahun ini..pemipin kita tak ada rasuah? Pergilah...

Panglima Perang Cyber berkata...

semakin jelas siapa anwar sekarang...

peliknya penyokong anwar dah tak berani datang sini ke?

atau sibuk memancing undi ?

atau dah lari ?

wokyoh berkata...

berapa banyak jawatan anwar pun saya tak pelik...tapi yang peliknya seorang yang ada ijazah third degree cukup-cukup makan je dari UM dalam bidang sastera(tu ayat dia power dan berbunga-bunga)boleh menjadi pensyarah pelawat pulak tu ...di luar negara pulak tu...sedangkan rakyat kita yang ada first degree dan master serta phd pun belum tentu boleh mengajar di universiti dalam negeri yang paling cabok.....lepas tu pula jawatan yang dipegang tu banyak melibatkan ekonomi ,business dan matawang.....pandai ke si nuar ni pasal ekonomi???....krisis ekonomi 97/98 ari tu pun nak gadai malaysia kat IMF doh....mujur ada tok det...orang tua tu la yang banyak berjasa....

makam nuar di ammarah bissuuukkk lagi dan hubbuddunia.....tu dia masih lagi gila kuasa,gila harta,gila seks,gila......dll.

Nuar....semoga kau kalah di P44 dan masuk lokap dengan cara paling hina nanti....bila selesai kes liwat.....itu baru dunia...akhirat nanti hanya Allah saja yang tahu...

hey Nuar mat bulat,mat king leather....shamsidar,nirmala,sukma
dll tak tolong turun kempen kat ko ke di P44 ???

Ameera berkata...

Salam,

Saudara Stan... maknanya anda mengakui DE FACTO leader yang anda agung-agungkan itu memang sudah terang lagi bersuluh, terlibat dengan rasuah. Dimana slogan beliau yang amat lantang dilaung-laungkan semasa berceramah ... Saya akan pastikan kerajaan baru bersih dari rasuah, korupsi, penyalahgunaan kuasa.. dll

Dan diatas sebab itu jugalah beliau berusaha berhabis-habisan untuk menjatuhkan kerajaan sekarang yang penuh dengan amalan rasuah.

Ini menunjukkan memang beliau cakap tak serupa bikin. Belum perintah dah terlibat dengan macam-macam skandal, rasuah, korupsi dan Islam Liberal.

Letih betul nak deal dengan pengikut-pengikut yg rendah IQ ni, tapi kena juga deal sebab kami tak mahu Malaysia diperintah oleh golongan sloth+ donkey = SLONKEY
bermakna teramat lembab dan baghal.

Sekian

unrestmind berkata...

ko org ni sume bahalul...

unrestmind berkata...

malas akuk la nk komen lbh2...mmg bahalul...

antianwaribrahimdotcom berkata...

aku sokong hang ameera. maknanya secara tak langsung STAN ngaku yang anwar tu jugak rasuah! hehehehehe!

teringat aku dengan kata2 rais yatim: "coba tembak ayam, tapi terkena itik..."

STAN blah lh lu!!!!