MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

31 Ogo 2008

AnwarGate : Anwar PM 16 September - Presiden PAS


+++++video ini setakat ini sahaja+++++





2 ulasan:

NORA berkata...

Salam AIDC dan rakan-rakan semua..

Hj. Hadi setegas-tegasnya mengatakan jika Pakatan berjaya membentuk Kerajaan, Islam haruslah berkuasa dan menguasai Malaysia sebagaimana dasar perjuangan PAS. Katanya lagi, tidak kira siapa yang menjadi Perdana Menteri, Islam harus berkuasa. Itulah arahtuju PAS yang kita ketahui sejak penubuhannya dahulu.

Namun jika anda baca kenyataan DAP dalam berita minggu pada 24hb Ogos lalu mengatakan DAP bulat- bulat menolak perlaksanaan negara Islam di Malaysia, terutama jika Pakatan berjaya membentuk Kerajaan.

PKR pula berpendirian untuk memberi kebebasan kepada rakyat tanpa mahu ada agama yang lebih dominant dari agama yang lain... atau semua agama diletakkan pada taraf dan kedudukan yang sama sbagaimana prinsip sebuah negara demokarasi dan Islam liberal.

Disini, kita boleh buat kesimpulan bahawa:

1. Terdapa tiga pegangan yang berbeza antara 3 parti dalam pakatan yang tidak mungkin akan wujud titik persamaan kecuali antara DAP dan PKR.PAS berpendirian bahawa Islam tidak harus berkompromi dgn agama2 yang lain dari segi level of authority and ranking.

2. Untuk melaksanakan negara Islam dan memastikan Islam berkuasa diMalaysia,Perdana Menteri yang dilantik haruslah dari kalangan orang Islam sendiri dan bermatlamat teguh mengenai negara Islam. DAP sudah mengumumkan untuk melantik DSAI sebagai Perdana Menteri, begitu juga PKR yang dari awal lagi bercakap mengenai perkara yang sama. Namum statement yang diberikan oleh Hj. Hadi dalam Bultetin Utama pada 15 Ogos lalu menyatakan Pakatan Perlu berbincang sebelum membeuat keputusan siapa yang akan dilantik sebagai Perdana Menteri sekiranya Pakatan berjaya membentuk kerajaan. Dia juga terang-terang menyatakan tidak mahu menjadi PM Mat Jenin... panjat pokok kelapa tak sampai ke atas, buah belum diambil, sudah berangan2 jadi raja.

3. Sampai bilakah perkahwinan campur antara tiga Parti ini akan kekal? Satu-satu hubungan hanya akan kekal andainya punya matlamat yang sama, walau cara berbeza. Namun disini amat jelas, matlamat perjuangan antara 3 parti ini amat ketara berbeza dan tidak pernah ada jawapan yang sama antara 3 parti ketika memberikan komen serta pandangan.

4. PAS hanya seperti diguna-gunakan oleh Pakatan untuk meraih lebih undi rakyat sebagai topeng PKR untuk melaksanankan Islam sekular apabila mereka berkuasa kelak.Jadi, rakyat harus lebih bijak dengan tipu helah PKR dan DAP. Lebih baik perkukuhkan kerajaan yang sedia ada... perangi rasuah, korupsi dan penalahgunaan kuasa habis-habisan, dari membiarkan negara jatuh ditangan Pakatan.

wallahu'alam

wokyoh berkata...

salam semua....
nak tahu sapa yang akan lompat part????

tengok sini.....

http://www.youtube.com/watch?v=Lxql8cEOmhE&feature=related

katak tu warna hijau....