MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

31 Ogo 2008

Anwar: 'Saya sibuk minggu depan temui MP bincang lompat parti'


Anwar: 'Saya sibuk minggu depan temui MP bincang lompat parti'

30-08-2008 09:05:21 PM
Oleh G. MANIMARAN
PETALING JAYA: Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini mengulangi sasaran 16 September masih kekal sambil menegaskan, beliau mempunyai agenda ketat mengadakan pertemuan dengan wakil-wakil rakyat Barisan Nasional (BN) dalam tempoh beberapa hari akan datang bagi membincangkan soal menyertai Pakatan Rakyat.

Wakil-wakil rakyat berkenaan termasuk mereka dari Semenanjung, Sabah dan Sarawak - antara lain laluan bagi membentuk kerajaan baru persekutuan.

mStar Online difahamkan kelmarin beliau telah mengadakan pertemuan dengan enam wakil rakyat BN dari Sarawak di ibu negara - beberapa jam selepas mengangkat sumpah sebagai anggota Dewan Rakyat.

Malah mStar Online, Anwar juga telah dijemput untuk menghadiri pertemuan khas dengan ahli-ahli Parlimen Sarawak di Kuching esok.

Bagaimanapun Anwar masih meneliti perkara itu kerana mempunyai jadual menemui pengundinya di Permatang Pauh.

Selepas mengangkat sumpah, desas-desus timbul mengatakan 40 hingga 50 wakil rakyat sudah menyatakan kesediaan untuk melompat parti.

Ketika ditemui wartawan di Permatang Pauh sempena majlis perhimpunan bersama rakyat dan terima kasih selepas kembali sebagai Ahli Parlimen bahagian itu hari ini, Anwar berkata, beliau akan memberi tumpuan sepenuhnya sepanjang beberapa hari akan datang untuk membuktikan sasaran 16 September akan dicapai.

Kata Anwar, tidak menjadi masalah bagi beliau jika ada pihak yang mempersendakannya dan sasaran 16 September untuk membentuk kerajaan.

"Pada awalnya mereka mendakwa jika saya menang di Permatang Pauh, saya hanya akan memperoleh majoriti lebih 1,000 undi sahaja.

"Mereka juga mengatakan bahawa tiada negeri yang akan jatuh kepada pembangkang dalam pilihan raya umum Mac lalu. Tetapi satu pun daripada tanggapan sedemikian menjadi," katanya.

Pembangkang kini menguasai lima negeri - Kelantan, Pulau Pinang, Perak, Kedah dan Selangor.

Mengulas lanjut mengenai soal melompat ke Pakatan Rakyat, Anwar berkata, pihaknya tidak akan menggunakan wang, tekanan ataupun ugutan bagi menarik wakil rakyat BN menyertai barisan pembangkang.

Kata beliau, tiada mana-mana wakil rakyat BN yang ditawarkan jawatan menteri setakat ini.

"Mengapa saya harus menjanjikan mereka ketika saya sendiri pun tidak pasti di mana kedudukan saya (dalam kerajaan Pakatan Rakyat)," kata beliau yang juga Penasihat Parti Keadilan Rakyat.

Bekas Timbalan Perdana Menteri itu berkata, pihaknya hanya menjanjikan keadilan dan kesaksamaan perwakilan kepada ahli-ahli Parlimen yang menyatakan kesediaan untuk melompat ke dalam Pakatan Rakyat.

Sumber-sumber terdekat PKR tidak menolak penyertaan ahli-ahli Parlimen BN ke dalam Pakatan Rakyat akan berlaku dalam waktu terdekat.

Kelmarin, beberapa ahli-ahli Parlimen BN Sabah dan Sarawak mengisytiharkan taat setia mereka akan bersama BN pada sidang media bangunan Parlimen.

Anwar mengangkat sumpah sebagai anggota Dewan Rakyat selepas memenangi kerusi Parlimen Permatang Pauh Selasa lalu.

Kemenangan itu dikatakan menambah spekulais bahawa beliau akan mempercepatkan strategi melompat parti.

sumber : mystar online

15 ulasan:

abe MIE 'TERJAH' berkata...

http://pkrpasdap.blogspot.com
http://abe-mie.blogspot.com

KERAJAAN KATAK? Lemah sangat tu. Ular boleh makan. Biawak boleh makan. Nak laripun susah sebab katak lompat tak sama dengan kangroo lompat.

nanti ada katak dari PKR lompat pula amacam?

Tanpa Nama berkata...

sokong abe mie. fuck anwar.

Tanpa Nama berkata...

PERUTUSAN KHAS HARI KEMERDEKAAN

http://writtenbyhim.wordpress.com/2008/08/31/51st-merdeka-special-message/

Naman berkata...

Salaam.

Yahudi freemason yg obses dengan nombor dan tarikh akan tertarik dengan tarikh 16.9 ni..

16 Sept = 16 Ramadhan, bertemunya 2 kalendar iaitu Masehi dan hijrah.

16.9 juga merupakan hari pembentukan negara Malaysia.

16.9 juga dikenali sebagai 916 macam 911 WTC. Zahir nombor 916 ini semacam yin dan yang terbalik. Seolah2 pada hari itu ada sesuatu yang akan diterbalikkan.

Kempen menterbalikkan bendera Malaysia sempena 31.8 ini pernah cuba dijalankan oleh beberapa individu dari dalam PKR dan DAP. Target mereka ialah pada 31.8 ramai akan mengibarkan jalur gemilang secara terbalik. Maksud bendera terbalik ini sebenarnya sangat negatif dan tak sanggup saya nyatakan disini. Tetapi rancangan mereka gagal setelah mendapat serangan pemikiran yg pantas dari para pejuang.

Menerbalikkan adalah perbuatan meletakkan yang bawah di atas dan yang atas di bawah. Cuba perhatikan frasa ketuanan rakyat. Seorang rakyat diletakkan di tempat paling tinggi (tuan). Tuan itu dari kalangan rakyat.

916 itu juga membawa makna penjelmaan semula negara Malaysia ke satu bentuk yang baru seperti mengikut acuan pihak2 tertentu. Nauzubillah.

Para pejuang mesti berwaspasa untuk selama 2 minggu pertama bulan Ramadhan ini. Seperti kata saudara di dalam kotak shout box tu, jika wujudnya penaja halus kepada gerakan mereka ini, ianya tidak mustahil berlaku.

Semoga Allah melindungi negara kita dari fitnah dajjal dan bencananya.

Say no to NWO, say no to republic Malaysia

beruang berkata...

Apa pasat ini bapak liwat macam awww saja. Jalan pun mau pigang tangan. Haiyya, suda lama tatak main bontot, itu pasal manyak stim.
Manyak Bolo punya olang. Nanti itu semua MP dia jumpa semua kena tonggeng bontot sebab dia punya lancau mau lompat dulu dalam bontot itu olang-olang sebelum meleka buat keputusan mau lompat parti.

Lu ingat kami bolo macam lu punya pengikut-pengikut ka. haiyya, meleka suma tatak otak lorrr. Lu bole tipu kata tatak kasi wang atau kuasa atau apa-apa. Lu ingat kasi lancau saja 30 olang bole lompat parti ka. Haiiya memang lu bolo macam itu Gus Durr. Tapi lu nasib baik sebab masih nampak. Nanti bila lu manyak main bontot, itu kuman pigi jangkit lu punya mata, jadi buta woooo.

Saya mau cakap sama Pak Lah, ini olang kasi potong dia punya anu supaya dia bole guna otak dali kapala besar, bukan kapala kecil. Itu dia punya kapala kecil suda manyak bikin ploblem lorr. Dia punya pengikut juga suda guna kapala kecil untuk fikir, hayya, itu pasal macam tatak mcm manusia lorrr

wokyoh berkata...

salam perjuangan.....buat AIDC dan untuk semua.....

saya juga tertarik dengan tarikh atau angka 16.09 ini.....kenapa anwar memilih tarikh ini....adakah anwar yang memilih tarikh ini...atau zionis yang memilih dan telah menetapkan tarikh ini....

disini saya ingin menulis berkenaan angka 1 ,6, 0 dan 9 ini....

adakah ia ada hubungkait dengan tahun masihi 1096....setelah saya kaji...mungkin ada sebab disebalik tarikh ini....

setelah membelek sejarah...sebenarnya telah berlaku satu peristiwa besar dan dasyat pada 1096...di mana...seramai 300,000 tentera kristian telah berkumpul di konstantinopal...dan berjaya menakluk jurusalem....
adakah zionis dan anwar percaya dengan tarikh keramat 16.09 itu adalah penentu kepada agenda besar zionis di nusantara ini dilansungkan......
mari kita renungkan.....

Tidak menjadi rahsia lagi yang konsep Zionisma yang meletak Yahudi sebagai bangsa terpilih yang harus memerintah dunia sebenarnya telah wujud lebih 2,000 tahun lalu sempena nama Bukit Zion ataupun Sion di Jerusalem. Mengikut kepercayaan mereka, ia adalah pusat pemerintahan Nabi Daud AS dan anaknya Nabi Sulaiman. Dengan ideologi politik berteraskan ‘kemuliaan’ bangsa Yahudi dan ‘hak semulajadi’ untuk memerintah dunia, Kongress Zionis 1907 menyaksikan tekad mereka untuk mendirikan negara Yahudi yang berpusat di Jerusalem. Apabila tamat Perang Dunia Kedua (1939-1945), the League of Nations dimansuhkan untuk memberi jalan kepada penubuhan Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu. Tidak lama kemudian, mandat Inggeris untuk memegang Palestin pun tamat dan pada 1948, negara Israel pula didirikan dengan sokongan Bangsa-bangsa Bersatu!

Fikirkanlah… Apakah ini semua berlaku secara kebetulan ataupun dirancang? Pada sesiapa yang pernah membaca dokumen The Protocols of the Elders of Zion, bukankah ini menepati grand-design atau rancangan besar jangka-panjang Zionis untuk menakluki dunia?
Bukankah dokumen yang muncul sebelum abad ke 20 itu menyatakan mereka perlu menerbitkan beberapa perang dunia untuk mencapai matlamat ini? Malah ada kajian menyebut, Yahudi Zionis sudah membuat rencana untuk mencengkam dunia jauh lebih dahulu daripada kewujudan dokumen bertulis Protocols yang kemungkinan besar digariskan sekitar Kongres Zionis Sedunia 1897. Ini berdasarkan sebuah peta rahsia menunjukkan lambang simbolik ular Zion yang meliliti lokasi-lokasi terpilih pada zaman-zaman tertentu, bermula dari Yunani 429 Sebelum Masihi, satu tempoh masa yang ‘kebetulan’ telah menyaksikan kewujudan golongan pendatang sophist yang menghalalkan sistem demokrasi.
Peta yang sama menunjukkan lilitan ular merangkumi Rome zaman Maharaja Augustus (69 SM), Madrid di Sepanyol zaman Raja Charles V (1552 Masihi), Paris 1790 (ketika Raja Louis XVI memerintah), London 1814 (selepas Napolean jatuh), Berlin selepas Perang Peranchis-Prussia (1871) dengan kepala ular berada di St. Petersburg, Russia 1881. ‘Kebetulan’ setiap tempat dan tempoh yang ‘disinggahi’ ular menyaksikan peristiwa-peristiwa besar yang mengubah suasana sosio-politik masyarakat setempat.

Apakah peristiwa-peristiwa ini semuanya telah dirancang Yahudi Zionis?
Walaupun peta lama itu menunjukkan perjalanan ular ini ‘tamat’ 1881, para pengkaji percaya ia seterusnya ‘meliliti’ Amerika Syarikat awal abad ke 20. Ini bertepatan dengan penubuhan Federal Reserve, bank pusat Amerika yang mempunyai kesan yang amat besar dan menyeluruh terhadap perkembangan ekonomi dunia.

Tidak lama kemudian, ular itu ‘kembali’ ke Russia, ke bandar-bandar Moscow, Kiev dan Odessa yang akan menjadi pusat-pusat militan Yahudi lalu menuju ke Istanbul, Turki (zaman Uthmaniyah) sebelum berakhir di Jerusalem wilayah Palestin.
‘Kebetulan’ lagi berlaku Perang Dunia Pertama yang menyaksikan keSultanan Turki Uthmaniyah melutut sebelum ‘dipancung’ terus oleh pemimpin golongan “Turki Muda”(=endorgan) yang pro-Barat dan anti-Islam, iaitu Mustafa Kamal Attartuk(=anwar). Ini diikuti kejatuhan Mekah dan Madinah ke tangan keluarga Bani Saud yang sangat memusuhi para Sharif anak cucu keturunan Rasulullah SAW.

Akibatnya umat Islam seluruh dunia menjadi anak-anak yatim-piatu lalu tidak mampu menahan objektif Zionis yang seterusnya... Mewujudkan sebuah negara Yahudi di atas tanah Palestin.

................

Palestin yang mengandungi Jerusalem atau Baitul Muqaddis dianggap tanah suci penganut Islam, Kristian juga Yahudi. Ia jatuh ke tangan ummah penghujung abad ke 7 Masihi setelah bala-tentera Islam yang diketuai Panglima Amru bin Ash berjaya memukul mundur askar Rum dalam Pertempuran Yarmuk. Askar Islam pun bertemu ketumbukan baru musuh pimpinan Panglima Atrabun (Atravon) yang gagah berani lagi licik... Tetapi berkat petunjuk daripada Khalifah Umar Al-Khattab di Madinah, tentera ini berjaya diatasi sehingga mereka tersepit di Baitul Muqaddis.
Setelah lama terkepung, pihak musuh pun mengalah, Mereka menyerah diri dengan meminta Khalifah Umar sendiri datang mengambil kunci kota.

Baginda memecah tradisi para pemerintah agung apabila datang dari Madinah menaiki unta bertemankan seorang bekas hamba sahaja! Sejak itu, Baitul Muqaddis terus diperintah Islam sehinggalah 400 tahun kemudian apabila ketua tertinggi gereja Khatolik, Pope Urban II ‘mendapat ilham’ lalu mengisytiharkan setiap penganut Kristian yang tampil ke hadapan untuk merampasnya akan diampunkan segala dosa dan dijamin masuk syurga....MAKA...
.................MAKA....
Tahun 1096 menyaksikan 300,000 tentera gabungan Kristian daripada pelbagai kerajaan Eropah mendarat di Konstantinople, pusat empayar Kristian Byzantium. Ketika ummah sedang berpecah akibat persaingan Daulah Bani Abbasiyah yang berpusat di Baghdad dengan Daulah Fatimiyah di Mesir untuk muncul sebagai pemerintah Islam terunggul, mereka merebut kembali beberapa wilayah taklukan Islam.Tiga tahun kemudian, seorang panglima utama mereka, Godfrey de Bouillon muncul sebagai wira Kristian apabila berjaya menawan Baitul Muqaddis. Beliau pun diangkat menjadi pemerintah pertama kerajaan baru the Kingdom of Jerusalem.

Kajian-kajian tertentu menunjukkan Godfrey juga adalah pemimpin tertinggi pergerakan Zionis lama yang dikenali sebagai Prieure de Sion (bahasa Peranchis) atau Priory of Sion di samping mengetuai kumpulan pahlawan militan Kristian Knights Templar yang sebenarnya adalah penyokong kuat Yahudi Zionis. Dia dikatakan berasal daripada keturunan raja-raja lama Dinasti Meronvingian yang pernah memerintah sebahagian besar Eropah Barat termasuk Peranchis dan German abad ke 5 hingga 8 Masihi.
Menurut satu dakwaan, keturunan ini terbit dari ‘perkahwinan’ Nabi Isa AS dengan Mary Magdelene. Rasul itu diketahui berasal daripada keturunan Nabi Daud AS, Raja Bani Israel yang memerintah di Jerusalem sekitar 1,000 tahun Sebelum Masihi... Lalu ada pihak menyebut Nabi Isa AS sebagai king of the Jews, raja orang-orang Yahudi yang tidak sempat bertakhta. Maka itu kemenangan Godfrey diwar-warkan sebagai sirih pulang ke gagang... Kononnya ‘keturunan’ Nabi Isa AS telah kembali untuk ‘mewarisi’ takhta pemerintahan Bani Israel yang berpusat di Jerusalem.

Di sini kita mesti berhati-hati supaya tidak terpedaya dengan dakyah Yahudi Zionis…Ingat! Majoriti penganut Kristian mahupun Islam telah diajar untuk menolak apa-apa kemungkinan yang Nabi Isa AS pernah berkahwin... Maka itu siapakah sebenarnya Godfrey dan apakah hakikat asal-usul darah diraja Meronvingian? Apakah mungkin inilah keturunan jahat yang akan menerbitkan Dajal Al-Masih? Dajal bermata satu yang akan memimpin Yahudi untuk menakluki dunia akhir zaman nanti? Atau Dajal sudah pun wujud menunggu masa tercetusnya Perang Dunia Ketiga?

justeru itu saudara seislamku....perang yang mereka nantikan - Armageddon....mungkinkah berlaku atau tercetus dinusantara ini????

semoga tarikh keramat 31.08 yang diberi oleh beberapa ulamak melayu(bukan datuk paklah seorang) ini
...mampu membelasah tarikh 16.09 anwar-zionis......insyaAllah...

fikir fikirkanlah....

Cheguman berkata...

"Mengapa saya harus menjanjikan mereka ketika saya sendiri pun tidak pasti di mana kedudukan saya (dalam kerajaan Pakatan Rakyat)," kata beliau yang juga Penasihat Parti Keadilan Rakyat.

Anwar pun tak pasti siapa yg akan jadi PM. Kit Siang ke..? Karpal ke..? Guan Eng ke..?

Panglima Perang Cyber berkata...

Demang tak cuti lagi ke ?

Anwar pun kata saya tak ada duit nak belanja minum penyokong saya ..

tapi dia menang juga dan poster dia merata rata.

ada orang percaya cakap anu waaa ?

Maaflah tetapi nak terima sangat bahaya. takut macam israiliyat.

Tak sahih tetapi sekadar buat rujukan ok. Sandaran tak ok..

dengar boleh nak terus terima kena hati hati...

jika benar palsu kita percaya lama lama ada yang tertipu...

Unknown berkata...

AIDC harus berani menentang anwar ibrahim si penjubur lelaki.

kenapa tidak minta wartawan dari mana2 akhbar meyiarkan sejarah hidup anwar ibrahim?

alang2 menyeluk pekasam biar sampai ke pangkal lengan!!!

telah terlampau banyak media perdana barat memuji anwar ibrahim ini walaupun mereka mengetahui korupsi yg berlaku di dalam keluarga anwar ibrahim.

sudah sampai lah masanya akhbar2 di Malaysia pula memberi jalan cerita yg sebenarnya mengenai anwar ibrahim.

kepada presiden dan penasihat PAS: korang memang celaka!!!

kepada jijah dgn ijah: korang makan duit rakyat. haramjadah!!!

ml berkata...

Malaysia is the jewel diamond of islam n muslims in SEAsia maybe the whole world. That is why if we fall, Islam will get weaker and weaker and disappear from the map. Sic.

Slamat menjalani ibadah puasa sempena Ramadhan AI-Mubarak, semoga diberkati Allah. Maaf dzahir batin.

wokyoh berkata...

salam semua...

nak tengok sapa yang akan lompat parti?????

tengok kat sini....

http://www.youtube.com/watch?v=Lxql8cEOmhE&feature=related

yang paling ditakuti...bila katak lompat masuk dalam kain orang...

hilbert berkata...

Boleh tak Ds Anwar bgtau saya, tarikh 16hb. September tahun bila kah nak bentuk kerajaan baru? Tahun 2008 ini kah, 2009,2010,2020? Mana satu ahli parlimen dari Sarawak yg nak join pakatan? Berapa orang, 30 orang ke? Kenapa tak tunggu pada pilihanraya yg ke-13 nanti nak bentuk kerajaan ala singapura, yg menindas penduduk asal di pulau Temasek? Apakah jaminan ds anwar terhadap Institusi DiRaja kelak? Apakah jaminan ds anwar nanti yg kami rakyat Sarawak tidak akan meminta diadakan pungutan suara tentang kedudukkan Sarawak didalam Malaysia ini, jika keadaan menjadi kacau-bilau dalam Malaysia selepas kerajaan baru ditubuhkan? SILA JAWAB...

magictawau berkata...

Salam...
Tahniah kepada DSAI yang dapat menawan Permatang Pauh...
Mudah2an Allah membukakan hati org yang melemparkan segala fitnah kepada beliau...terutama sekali org yg buat blog ini dan konco2nya...Aameeen. tak takutka seksaan dari Allah. Nabi pun tak pernah menghina musuh2nya, malah mengambil ruang dan peluang untuk mengajak org ke arah ISLAM.
Klu berani jgn padam komen ini. Org yang penakut dia akan padam...
Bertaubatlah di bulan mulia ini.

ml berkata...

Same to you, kumenilai.
Selamat menyambut bulan ramadhan semoga Allah tambahkan lagi keimanan. Amin.
Maaf dzahir batin.

Unknown berkata...

kumenilai oleh alim ulamak PAS yg mendoakan kecelakaan orang islam lain.

kumenilai oleh pemimpin2 PAS yg memaki hamun dan mencarut org islam.

kumenilai oleh anwar Ibrahim yg kekayaannya boleh membuat rumah RM7juta.

kumenilai oleh moral anwar ibrahim yg kaki pesta dan seks.