MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

28 Ogo 2008

16 September : Hari Kebebasan beragama ?



sunawan md som AddTo:anwaribrahimdotcom@yahoo.com

DSAI telahpun menang di Permatang Pauh dan sedang berkira-kira untuk ke Putrajaya pada 16 September ini. Adakah mungkin gambar seperti yang tertera ini akan juga berada di negara kita selepas ini?.

Gambar ini saya potret di Surabaya pada 21 Ogos yang lalu.








5 ulasan:

wokyoh berkata...

SUBJECT : SAAT INDAH PERKAHWINAN.....
satu kenangan indah...
Saat indah awal perkahwinan....ANTARA si teruna (anwar)dan dara(azizah + endorgan +PR)
....baca dialog dibawah betul-betul...dari atas kebawah...

anwar :Oh...azizah..Akhirnya inilah saat yang aku tunggu sekian lama!

azizah + endorgan + PR : sayangku...Apakah kau rela jika aku pergi meninggalkanmu?

anwar : Tentu tidak!!! Jangan sesekali kau berfikiran begitu!

azizah + endorgan + PR : Apakah kau juga mencintaiku?

anwar : Tentu sekali!!! Selamanya akan aku tetap begitu!

azizah + endorgan + PR: Apakah kau pernah berlaku curang padaku?

anwar : Tidak !!! Aku tak akan terfikir melakukan hal seburuk itu!

azizah + endorgan + PR: Mahukah kau menciumku?

Teruna: ya sayangku....


Sesudah 5 tahun perkahwinan antara teruna dan dara...maka anda semua baca pula dialog cinta tersebut dari bawah keatas pula....

minta AIDC baca dari bawah keatas pulak ye.....he he he he

Tanpa Nama berkata...

salam.

saya ingin memberi pandangan saya tentang kemenangan anwar ini, jika diizinkan melalui kaca mata rakyat marhaen:

1. keliru. saya kira ini perkataan yang paling tepat untuk menggambarkan kontradik antara kempen pru yang lalu dengan kempen ppauh ini.

dalam pru yang lalu, para bloggers beriya-iya berkempen untuk kemenangan pr, termasuk berkempen secara tidak langsung untuk anwar. pantakan fakta dan pasakan maklumat serta debat yang meyakinkan diberikan hingga semua itu masih tersimpan dalam fail pemikiran pengundi. malah telah disebut-sebut dalam kempen bahawa anwar akan menjadi pm sekiranya pr berjaya kelak.

bagaimanapun, dalam kempen kali ini, sebaliknya pula berlaku. rakyat masih menyimpan fakta dan maklumat terdahulu but why the twisting di kalangan bloggers. mereka mungkin menganggap adanya 'sesuatu' yang tidak kena - konspirasi misalnya, atau sabotaj mungkin.

2. kedatangan beberapa orang yang tidak dalam senarai dikehendaki atau dipandang serong untuk berkempen. antaranya kj - bloggers dahulu amat-amat-amat tidak menyenangi khairy ini. tapi kini, dia sibuk pula 'menonjolkan' diri.

3. sumpah. cukuplah saiful sahaja yang bersumpah. benar, najib juga boleh bersumpah, tapi mengapa sekarang. mengapa tidak sewaktu di ijok dahulu dia bersumpah. terlalu ramai orang bersumpah, sumpah itu tidak menjadi 'eksklusif'. jadi seperti 'barang mainan' bagi sesetengah pihak.

4. ramlang porigi. saya tidak tahu apa motifnya di pentas - untuk dipergunakan atau memang untuk menjelaskan sesuatu. tapi dia faktor yang menyebabkan majlis sumpah itu was denied genuine.

faktor-faktor di atas saya kutip daripada perbincangan dengan teman-teman semarhaen saya, dan saya cerna untuk aidc.

pada masa akan datang, mungkin kita perlu berpada-pada 'memberi sokongan' kepada orang yang sebenarnya tidak berada dalam 'senarai' yang kita perlukan supaya bila dia benar-benar 'berjaya', kita boleh dengan mudah pula 'topple him down'; dan dengan itu pula, kita tidak mengelirukan khalayak yang berada di atas pagar.

sekian. semoga pandangan ini diterima. terima kasih.

wassalam.

jibraundalambotol berkata...

to wokyoh...

ko ni takde idea lain ke, lawak ko tu dah basi la. pakai le idea sendiri kalau nak buat lawak pun. Bodo tul ko nih.

AnwarIridza berkata...

wokyoh ni ada masalah mental sikit... tekanan selepas kemenangan pkr di permatang pauh

wokyoh berkata...

ni lawak lagi...

Nuar:eh..kenapa nama kau sama dengan nama aku hah ???tapi kau letak nama kau kat belakang,nama aku kau tak depan...kau nak jolok jub**r aku ke??

anwariridza:alah datuk seri...datuk seri kan pujaan hati saya...takkan nak letak nama kat depan pun tak boleh....tapi kalau datuk seri nak bagi bontot boleh jugak...takkan kat saya pun tak boleh...kat sukma datuk bagi...saya ni peminat you dan kaum sejenis you...

Nuar:eeiiii...kau cakap slow-slow sikit..nanti jijah aku dengar..kantoi aku...takpe-takpe..lepas ni aku bagi...tapi kau kena bagi aku radak jub**r kau dulu...errr...kau ada buasir tak...errr kau berak ,kau basuh betul-betul tak..nanti infection kan...habis aku...

anwariridza:auuwww...auuuwwww... malu lah...

Nuar :oh...kau ni pondan rupa-rupanya...kenapa tak cakap awal-awal?...buat suspen je...

anwariridza: datok seri....auw...auw...ni sorang lagi kawan i...namanya najib...jub**r dia lagi luas dari i....dia juga minat kat u...tapi dia malu...aaauuwww....

Nuar:alah...apa nak malu..kalau kita buat suka sama suka mana orang tahu...mana ada bukti...aku dah biasa dah buat benda ni...aku tau la nak buat macammana...sukma tu dari kecik sampai besar dok umah aku...bapak aku pun tak tahu...aku memang licik...

najib:betul ke datuk guna pelincir minyak zaitun jenama jonson & jonhsons dalam kes saiful tu...

nuar:eh..kau tau dari mana ni....kau kawan saiful ke???

najib:adalah....tak gitu anwariridza..

nuar:ok..ok...aku memang meroket saiful...tapi aku tak ngaku...takkan aku nak ngaku...mampus la aku...aku ni orang alim...boleh baca khutbah dan jadi imam pulak...nanti apa member aku naik ajis dan hadi kata pulak...dulu dia tolong sembahyang hajat kat stadium sultan mahmud...aku memang uat..tu sebab aku kena masuk lokap...doa dia makbul...

najib + anwariridza: ohhhhh ...gitu.....tapi kalau ye pun kau bapak liwat ke apa ke...kami tak kisah...janji datok seri bagi duit sikit...gerenti rahsia ni kami simpan...

nuar:mesti...kalau aku jadi PM nanti semua kau sejenis kita pasti akan terbela...

najib: kenapa muka datok seri pucat je???

nuar:aku dok terbayang-bayang penjara...lagi satu...nak masuk bulan ramadhan dah ni...aku kena ikat dan rantai....tapi aku tak kisah...dulu lepas terawih aku boleh liwat azizan lagi...sampai sewel azizan jadinya....tak caya kau tanya taib azamudin...dia imam...tapi sekarang ni...dia sokong aku...sebab nafsu dia besar lagi daripada aku....ha ha ha ha...