MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

3 Jul 2008

Luahan Uncle Pet, bapa saudara Saiful Bukhari Azlan

Mohd. Saiful Bukhari Azlan diiringi seorang anggota polis tiba di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Brickfields, Kuala Lumpur semalam (1 Julai) untuk memberi keterangan dalam kes liwat membabitkan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim.– Gambar SIN CHEW JIT POH. Gambar ini disiarkan di Utusan Malaysia


Luahan Uncle Pet, bapa saudara Saiful Bukhari Azlan




Jebat, i paste here my writings at anwar ibrahim blog. Hope this will clear every body doubts. Still under police investigation. I can just reveal my feelings and thought. Insyaallah, me and my family will do a PC soon.

Tolong jangan beremosi, saya tahu, seluruh negara sedang menghadapi saat yang sukar ditambahi pula dengan isu yang terbaru ini. Tetapi kenyataan itu adalah selalunya ubat yang paling pahit untuk ditelan…

lok7
Jul 1st, 2008 at 2:58 pm

Assalamu’alaikum w.b.t. dan salam sejahtera.

Saya ialah salah seorang dari ahli keluarga Saiful, bapa saudaranya sebelah emak.

Sebagai permulaan, saya bersumpah dengan nama ALLAH, bahawasanya, Saiful dengan penuh kerelaan dan kesedaran serta dalam waras telah pergi ke HKL secara bersendiri ditemani oleh seorang pakciknya.

Tanpa dipaksa atau dipengaruhi oleh mana2 pihak. Nak percaya boleh tak nak pun takper.

Kami sudah beritahu padanya what are the consequences and implication if he proceed to file this case.

Least i can say is he told us ” I’ve got nothing to gain but alot to lose uncle, but in the name of ALLAH, I do this for the sake of this country, keluar dan beritahu kepada orang ramai apa yang telah berlaku. I sacrifice myself in this course.”

Actually, Saiful mengaku dia hampir-hampir hendak membunuh dirinya sendiri sebab tak sanggup untuk meneruskan hidup dalam penipuan, yang mana dia tahu secara jelas dan nyata perangai busok Anwar yang sebenar adalah benar belaka sebagaimana ditohmah. Feel betrayed, malu yang amat sangat, marah, sedih bercampur baur.

Keadaannya seperti ditelan mati emak diluah mati bapak. Namun, demi kerana Allah dan negara tercinta, dia kata dia sanggup berkorban walaupun aibnya juga akan jadik tontonan dan paparan manusia. Walaupun kehilangan habuan dunia. Baginya, dia sudah menjalankan tugasnya sebagai hamba allah, dia tidak berhutang apa-apa penjelasan dengan manusia ramai.

Andaikata kalau tewas dimahkamah dunia,kami yakin dengan keyakinan haqqul hakiki bahawa di yaumil kiamah nanti kita akan dapat pengadilan dari yang maha Adil.!!

Tuan2, just imagine macamana punya hancur berkecai hati saya bila Saiful buat pengakuan ini!!! Ya Allah, tolong kejutkan aku dari mimpi ini!! Seriously, begitulah perasaan saya pada waktu itu. Mana taknya, saya selalu minta saiful jaga keselamatan dsai.

Give him some extra precautions. Musuh sedang menunggu silap shj. To me DSAI is like a shining star that is going to be the greatest statesman of this nation..!



Dialah yang akan menyatukan semua bangsa dalam ertikata yang sebenarnya…dan berbagai macam lagi perasaan dan harapan terhadap dsai. Tiba-tiba anak sedara yang kita dok bangga2kan nie, yang bekerja rapat dengan this towering figure nie,tengah buat nation building orang kata….dari mulut anak sedara kita sendiri menyatakan apa yang selama ini saya sangkal dan bangkang habis-habisan!!!…telah berlaku dan dilakukan kes naya nie terhadap anak sedara kita sendiri!!!!

Bagaimana untuk saya respons????

Disatu pihak anak muda yang saya kenal sedari lahir hingga dewasa. Yang kita tahu buruk dan baiknya. Apa makanan kegemarannya, sapa kawan2nya…yang biasa kita kendong dan dodoikan tatkala dari bayi lagi..!

Disatu pihak lagi satu tokoh pemimpin yang kita kagumi dan sentiasa mengikuti setiap perkembangannya, tulisan2nya, idea2nya, ceramah2 dan keberaniannya dalam menegakkan Hak rakyat dan orang2 yang tertindas?!! If you guys is in my place who would you choose??! And what is to believe???

Logically, living by today standards, Saiful orang paling bodoh sekali..! Anwar dah hampir2 menduduki kerusi PM…Saiful ialah setiausaha sulitnya. Bagi orang yang tahu bagaimana berpengaruhnya kalau jadik SS ni kepada tokoh sebesar cam Anwar nie….gila ke hapa nak gi report kes salah laku boss kau…?!

Kau buang satu peluang keemasan yang saya rasa ramai yang “mendendami” kedudukan itu. Kuasa, pengaruh, gelaran dan berbagai macam kemudahan terhampar didepan mata kau, engkau nak buang gitu ajer…hanya kerana nak buat tohmahan dan dakwaan palsu terhadap boss kau ni??! Where’s the logic behind this!!!??

Unless, perkara yang berlaku adalah benar-benar berlaku. Secara jujur saya percaya Saiful berani kerana dia benar….and we as family just advised him to go to HKL seek for forensic service and of course, in order to get that service, it is a must to make a polis report.

Kami minta penyiasatan ini dilakukan secara sulit supaya pihak2 yang terlibat (Saiful dan DSAI) tidak diasak oleh public dan media.

Tapi ntah macamana, cerita dah bocor…kawan saya kata diorang dapat sms lebih kurang jam 8 malam….Kami dah cemas campur geram, sebab takut kalau2 berlaku kejadian2 yang tidak diingini. Kami meminta pihak polis menjaga keselamatan Saiful agar dia tidak diapa-apakan.

Iyalah, anything can happen in this time and moment.

Sedikit fakta diri dan keluarga saya. Semenjak sekolah menengah lagi, dr persatuan pelajar islam sampailah waktu bujang2, ikut perkembangan anwar dengan penuh semangat! Anwar masuk umno, aku masuk umno, anwar kena penjara, aku keluar umno.

Even, mak saya di johor tu, yang hardcore umno tupun, bole goyang pendiriannya terhadap umno kalau berdebat dengan saya dan adik-beradik saya, yang rata2 sokong pembangkang… Anwarpun ingat siapa arwah mak Saiful bekas pelajar yayasan anda…Saiful bercerita dengan rasa bangga bila dia kata dsai boleh ingat siapa arwah emaknya bila dia mention tentangnya depan anwar.

DSAI, tuan tahu, kita boleh berbohong seluruh alam tapi makhluk yang satu itu tidak boleh dibohongi iaitu diri kita sendiri.Kebenaran dari Allah itu pasti datang menjengah kita.

Hati saya sudah hancur berkecai, ditambahkan lagi, anak saudara sedarah sedaging…anak yang aruah emaknya amanahkan pada kami untuk menjaganya bila beliau “pergi”, terlibat secara langsung dalam terbongkarnya kes ini. Kami tidak beroleh apa2 keuntungan pun akibat isu ini. Tapi demi kerana membela penganiayaan yg berlaku kepada saudara kami, keputusan yang amat pahit dan berat terpaksa kami putuskan.

SEMOGA ALLAH MENYEBELAHI ORANG YANG BENAR DAN BEROLEH KEMENANGAN DUNIA DAN AKHIRAT.

Wassalam.


Baca artikel asal di pethazlee.multiply.com


20 ulasan:

Internet Guru berkata...

Nice blog!I like it!My nickname is "InternetGuru".Nice to meet you!You did an extraordinary job here!Keep up the good work.
You can check my blog,i think you will like it: www.personalresource.blogspot.com
P.S: Please put my blog on your Favorite Links!Thanks.
Remember: |Day by day,in every way,WE are getting better and better." - Emil Coue

Tanpa Nama berkata...

cane dia dodoikan saiful masa kecik ek.tv kata umur dia 20tahun.saiful 23...

Panglima Perang Cyber berkata...

Cerita makin menarik !

Tanpa Nama berkata...

bapa sedara tak semestinyer lagi tua dari anak sedara...

Tanpa Nama berkata...

Maksud ayat al-Quran, surah al-Hujurat ayat 6 yang bermaksud:

”Wahai orang-orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasik membawa suatu berita, maka selidiki dahulu (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan suatu musibah kepada suatu kaum dengan perkara yang tidak diingini, dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menjadikan kamu menyesal apa yang kamu telah lakukan.”

Siapa yang dimaksud dengan "orang yang fasik" ?

menurut imam hanafi yang dimaksud dengan fasik ada 2 macam:

1. orang yang mengerjakan dosa dengan terang-terangan,seperti mabuk di jalanan atau pergi ke tempat pelacuran
atau pergi ke tempat perjudian dengan terang-terangan, dsb.

2. orang yang mengerjakan dosa dengan sembunyi-sembunyi,tetapi diberitahukannya dengan bangga kepada beberapa orang teman-temannya, bahwa ia berbuat yang demikian, seperti sebagian orang yang meninggalkan shalat dan puasa, lalu diceritakannya kelakuannya itu kepada teman-temannya bahwa ia tidak shalat dan tidak puasa, dsb.

=================

Golongan 1:

orang-orang yang termasuk golongan ini sesungguhnya tau/sadar bahwa yang dilakukannya adalah menentang perintah Allah, tapi mereka udah gak merasa bahwa mereka harus tunduk pada Allah,
dan mereka juga udah gak malu-malu dan takut lagi untuk menunjukkan sikapnya itu pada semua orang.

Golongan 2:

orang-orang yang termasuk golongan ini sesungguhnya juga tau/sadar bahwa yang dilakukannya adalah bertentangan dengan ajaran Allah, dan sebagian hatinya sebenarnya masih mengakui Allah adalah Tuhannya, tetapi dikarenakan mereka lalai menjaga hatinya,maka syaitan berhasil mengambil yang sebagian lagi dari hatinya. mereka masih merasa malu atau takut untuk menunjukkan perbuatan
dosanya itu pada sebagian orang, tetapi dengan bangga dan tidak malu-malu menunjukkannya pada sebagian yang lain.
Sebagian rasa malu yang merupakan anugerah Allah yang sesungguhnya
berguna untuk menjaga hatinya (dan keselamatannya dunia-akhirat),
dijualnya kepada syaitan untuk ditukar dengan kenikmatan duniawi,
yang sesungguhnya sangatlah teramat sedikit.

Sebagai seorang yang beriman dengan ALLAH, selidik dahulu, jangan mudah melatah. Sesungguhnya ALLAH lebih mengetahui apa yang berlaku dan apa yang terlintas di hati makhluknya. Jangan disebabkan pendapat kita, akhirnya kita tergolong di kalangan orang fasik dan jahil. Fitnah itu lebih buruk dari membunuh dan dosa fitnah itu tidak diampun ALLAH SWT melainkan orang yang difitnah itu mengampuninya.. Berhati-hati dalam berbicara dan semoga kita dijauhkan dari kebodohan kita sendiri.

Tanpa Nama berkata...

jijik betol aku dgn anuar al juburi

Tanpa Nama berkata...

Aiikk...Si budak SiFOOL ni kena lewat pun gambar nampak happy semacam je. Dia ni kena liwat ke atau dia yang meliwat. Badan besar gajah pun boleh diliwat dek org tua yang dah tak larat..Power tu anuar, Tak faham...Tak faham.!!!

Tanpa Nama berkata...

nak tau berapa kali saiful kena liwat?

pro-botak berkata...

uncle pet..
jika benar kata2mu.
katakan pada pegawai polis dan di mahkamah.
serta cadanganku bawakan kata2 mu ini ke media kerajaan.sesungguhnya,media2 kerajaan pasti suka akan cerita mu dan akan membenarkan mu untuk berucap lagak perdana menteri.pilih saja TV1,TV2,TV3,NTV7..
ku yakin,dengan kuasa yang ada pada anak sedara mu..yakni,terus berhubung dengan najib altantuya untuk memohon pinjaman biasiswa walaupun umum mengetahui CGPA ank sedarmu hayalah 1.6...dan keputusan ini tidak layak walau untuk memohon PTPTN..
fikirkan nasihatku...

Tanpa Nama berkata...

kepada saiful kalo baca blog ni:
anda kena liwat atau merelakan diliwat?
kalau kena liwat, power seh anwar tu. Bukan senang org umur 60an nak liwat pemuda umur 20an. Bukan takat liwat, nak peluk pun belum tentu dapat.
kalau merelakan diliwat, elok2 lak buat taubat nasuha. Tak de plak aku dengar kau bertaubat.. liwat dosa besor ooo...

Unknown berkata...

Aneh ya, Saiful ni berkawan baik dgn Pegawai Najib, Najib pulak mula2 kata dia x kenal Saiful dan tak penah jmpa, pas2 mengaku plak Saiful ada jmpa itupun bertanyakan pasal biasiswa, pastu mengaku plak lagi Saiful ada jmpa krna nak buat aduan pasal Anwar. Napa jmpa NAJIB bukan pemimpin lain, kenapa bukan Ketua Polis Negara, Wakil rakyat tempat Saiful ke, Menteri Keselamatan dalam negeri ke, kenapa NAJIB?

Dah tu di kata pula diliwat Anwar berkali2. Oklah andai kata Anwar gna ubat pelali or pil khayal ke nak liwat Saiful, dah tu pas dah kena liwat sedap plak dia jmpa Anwar lagi? Napa takda perasaan fobia plak? ke dah penah kena liwat sblm ni tu ynag rilek je? Pastu knpa selepas kejadian tidak terus melaporkan kpd polis paling kurang pun slpas 2 minggu kejadian? Saje nak diliwat lagi ke? Napa sekarang stlah Anwar gembur2 kan akan tumbangnya Kerajaan? Si Najib tu palk nape tidak beri jawapan jujur je apbila ditnya kenal Saiful ke tak? Napa nak bg 2-3 kali statement bru dia cete Saiful ada berjmpa dgn dia mengenai kes Anwar? Sblum ni kata Saiful jmpa pasal biasiswa je takde pun dia kta pasal Anwar.

Saya rasa sbg bekas PEMIMPIN pelajar beliau seharusnya memahami ini bukan perkara main2, keputusan yang tepat dan bijak harus diambil JIKA perkara liwat itu benar2 berlaku. Dan aduan liwat itu sepatutnya SELEPAS LIWAT kali PERTAMA bukan SELEPAS BERKALI2. Bodoh gak Saiful ni dalam mengmbil keputusan.

RAKYAT dah pertimbangkan sume perkara ni. Kebetulan kah perkara2 ini? REnungkanlah, saya tak brani kata yg mana benar sb xnak main2 fitnah perkara ini, tapi ini lah persoalan2 yang wajar dipertimbangkan..

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum,

Saya begitu hairan dengan kedudukkan dan pandangan orang Malaysia bila orang yang nampak alim dituduh melakukan kerja mungkar. Mereka jadi sukar percaya walaupun pengadunya terseksa. Mereka lebih melihat kepada orang yang kena tuduh daripada mangsa. Satu lagi di Malysia sekarang ramai orang yang sembahyang tak tinggal tetapi tergolong dalam penyebar fitnah besar.

Setelah bermuhasabah saya bertemu jawapannya. Allah jadikan umatnya dimuka bumi ini berbagai dan berbeza-beza. Ada yang nampak baik tapi jahat dan yang jahat tu tak semestinya jahat segala-galanya.

Takut juga bila Allah turunkan bala kita yang tak semena kena juga tempiasnya.

chairilanwar berkata...

Bapak sedara dia umur 36 la. Aku heran la dulu kau penyokong tegar UMNO macam mana plak ko kata ko penyokong Anwar? Dalam friendster dan website sblm pilihanraya ko suruh org pangkah BN! Aku ingat lagi macam mana ko keluarkan hujah yang berbakul2 menghentam pembangkang. Kenapa tak siarkan komen ko depan wartawan? Takut org2mcm aku sedar yang ko penipu?? Mana PC yang ko kata family ko nak buat? Takut kantoi kena soal dgn wartawan ke? Rupanya ko ni masih ckp berbelit2 mcm yang aku kenal dulu ek? Tak berubah rupanya.

Perawi berkata...

Ini wet penipu, guna nama anuar, sapa ada wet anuar yg betul hantar email: cinta.terlaksana@gmail.com

Ingat hidup sekejap saja, nak buat fitnah mudah. 1 hari akhirat sama dengan 1000 tahun didunia. buat lagi fitnah Allah humban keneraka buat selamanya

Perawi berkata...

tipu belaka

Perawi berkata...

Ikuti ori dari Anuar web: http://anwaribrahimblog.com/

Perawi berkata...

jangan dikelirukan Web Site DSAI http://anwaribrahimblog.com/

Stan berkata...

hello...I fikir budak ini tak ada perkara buat dan senang...Tentu ada ganjaran oic tentu biasiswa untuk tuduhan..Come on...Uncle Pet? Dia pun macam Ah Kua..Pernah lihat lah di Chow Kit...Cakap tanpa bukti...Kawan-kawan...fikir dengan otak bukan dengan dubur...Kalaunwar mau release nafsu...baiklah pergi cari Little Dragon bukan lelaki ini..Bodoh...Kalau boleh, mahkamah penjarakan dia dan uncle pet...Reformasi

Unknown berkata...

Semoga Allah akan memberi pembalasan yang setimpal dengan apa yang mereka telah lakukan. Yamg baik dibalas dengan baik dan yg buruk di beri ganjaran yg setimpal dengan nya.. Amin

Harap yang terbaik kepada orang yang betul dan balasan kepada orang yg salah

Perawi berkata...

Usah tertipu dgn web ini: cinta.terlaksana@gmail.com