MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

3 Jun 2008

Mengenali saudara KJ



Beliau bukan Ahli Parlimen. Beliau adalah saudara KJ (Khalid Jaafar). Penulis buku Tumit Achilles, kisah askar kuda trojan yang menyerang Troy dengan penuh berstrategi, percintaan dan taktikal.

Saudara KJ adalah bekas Setiausaha Akhbar Anwar Ibrahim. Sekarang tempatnya ialah selaku Pengarah Institut Kajian Dasar (IKD). Gambar atas adalah gambar saudara KJ bersama dengan seorang mubaligh Kristian ketika menghadiri satu Persidangan Antara Agama.




Saudara KJ sedang bergambar dengan seorang paderi Kristian dalam persidangan agama yang sama. Perhatikan bagaimana paderi tersebut mengangkat lambang agamanya. Persoalannya, apakah saudara KJ tidak sedar bahawa kumpulan-kumpulan pendesak Interfaith Commission (IFC) yang menuntut 14 perkara tersebut sudah pun bertapak di Malaysia?

Apakah ini punca Ezam lari dari PKR kerana tidak mahu terlibat dengan kumpulan-kumpulan yang liberal dan moderate ini ?

Saudara KJ sekarang mengetuai IKD yang berperanan melatih dan mengkaderkan pemimpin muda PKR sejak 1998 lagi. IKD mendapat pembiayaan daripada Kondrad Adeneaur Foundation (KAF), sebuah yayasan daripada Jerman.

KAF adalah foundation yang menjadi think tank kepada Parti Christian Democratic Union (CDU) di Germany.

KAF juga turut mendapat pembiayaan daripada American Jewish Committe (AJC) sebuah yayasan Yahudi yang berpangkalan di Amerika Syarikat. Apakah saudara KJ tidak tahu bahawa KAF mendapat pembiayaan daripada yayasan Yahudi di Jerman dan Amerika Syarikat?

Apakah pertentangan idea dan fahaman antara group Ezam dan group Azmin Ali akibat perkara-perkara ini menyebabkan Ezam berpatah arang berkerat rotan dengan PKR ?



Saudara KJ pernah dibawa ke dalam Pentagon oleh Anwar Ibrahim bersama sama dengan Azmin Ali (Naib Presiden PKR, bekas SU Sulit Anwar) berjumpa dengan Paul Wolfowitz (semasa itu menjawat jawatan sebagai Penolong Setiausaha Pertahanan Amerika Syarikat) pada Februari 2005.

Wolfowitz berbangsa Yahudi dan mempunyai dua kewarganegaraan iaitu Amerika Syarikat dan Israel. Mengapa berjumpa dalam Pentagon ? Berjumpa dengan perancang serangan ke atas Afganistan dan Iraq.


Azmin Ali sedang memapah Anwar Ibrahim ketika Anwar sakit tengkuk dan pinggang. Nampaknya Azmin lebih prihatin menjaga Anwar. Selepas Anwar sihat, Azmin yang menjadi pilihan dibawa oleh Anwar ke Amerika


Jika mengikut hirarki politik, Ezam yang pernah menjadi Setiausaha Politik lebih layak dibawa ke Pentagon bukannya saudara KJ, tetapi mengapa Anwar tinggalkan Ezam ?

Mungkin S (adik Azmin) menjadi titik tolak kasih sayang tidak berbelah bahagi Anwar kepada Azmin berbanding Ezam ?

Mudahnya, ini petanda bahawa Ezam sudah tidak percaya Anwar boleh jadi Perdana Menteri melalui PKR dan Pakatan Rakyat.

AZRINIZAM IBRAHIM
Presiden Gabungan Pemimpin Mahasiswa Malaysia (GPMM)

sumber : anginperubahan.blogspot.com

Tiada ulasan: